Zmień rozmiar tekstu


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 3   [ Posty: 59 ]
Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: „A.D. 2012”; 26.02.2012 ; Przejmuje Krysiak
PostNapisane: 8 lut 2012, o 17:05 
Kalmar
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lut 2007, o 21:53
Posty: 635
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Systemy: WH40K
Klub Miłośników Gier Bitewnych Ośmiornica Łódzka ma zaszczyt zaprosić na turniej par(-owy) WH40K pod nazwą „A.D. 2012”

Termin: 26.02.2012
Miejsce: ŁDK
Wpisowe: 8 pln/osoba. (16 pln/para) Wpływy z turnieju zasilą pulę nagród ŁRG 2012.
Format: 2012 na parę. (patrz: kompozycja armii)
Stoły: 72" x 48"

Kompozycja armii:
- Gramy na zasady 5. Edycji WH40k, obowiązują oficjalne FAQ i Erraty,
tak jak i PKZ oraz URP
- Dopuszczone są wszystkie oficjalne armie kodeksowe
- LaTD Sztabu
- Wymagany jest WYSIWYG,
- Zabronione jest używanie proxów!
- Zabronione jest używanie wszelkich jednostek i/lub Army Listów z
Imperial Armour
- Zabronione jest używanie Vehicle Design Rules i Tyranid Monstrosities
- Obowiązuje następujący Force Organisation Chart:
*obaj gracze wystawiają się na wspólnym FOC
* armie sojuszników nie muszą być równe, ( czyli po 1006) mogą się różnić o max +/-200pkt (czyli od 806 do 1206)
* żadne moce/transporty/IC nie wpływają na armie sojusznika
* żaden z graczy nie może zając wszystkich 3 slotów.. max 2
* każdy gracz musi mieć, co najmniej 2 troopsy
* każdy sojusz co najmniej 1 HQ
* dopuszczeni są bohaterowie imienni, 0-1 na parę!
* mogą wystawić się solo..wredne złośliwe gady, które nie chcą nikogo uczyć ale nadal płacą 16 pln

*nie przewiduje oceny modelarskiej chyba, że zgłosi się ochotnik do jej przeprowadzenia

Klasyfikacje Terenowe:

Las: lasy łagiewnickie czyli 4+ cover dla piechoty, niezależnie od stanu zalesienia. Dla pojazdów i monstrousów cover 5+.
Ściany: Wszelkie wolno stojące ściany, ściany opierające się na innych ścianach (pod warunkiem, że niema okien) słupy itp. są impassable (same ściany, teren wokół to area terrain z coverem 4+).
Ruinki: Area terrain 4+. Każde pietro jest traktowane jako impassable
Bunkry/fortece: impassable, po terenie wokół bunkra można poruszać się normalnie.
Rzeka: Difficult i dangerous terrain, wszystko, co nie jest pojazdem lub monstrousem ma 5+ covera, gdy siedzi w rzece (i tylko wtedy- siedzenie za rzeką covera nie daje).
Górki: normalny teren.
Płotki (około 1” wysokości): Trudny teren, cover 5+.

Ramy czasowe:
9.30 - 9.55 Zapisy
10.00 - 12.20 I Bitwa
12.30 - 14.50 II Bitwa
15.00 - 17.20 III Bitwa

Parowanie i punktacja:
-> Parowanie odbywa się zgodnie z systemem szwajcarskim
-> W pierwszej bitwie przeciwnicy są dobierani losowo
-> W pierwszej bitwie dopuszczone są wyzwania
-> Obowiązuje system 15:5 + Vitory Points za zabite jednostki:
* Dodatkowo, gracze otrzymują VP za wypełnianie celów misji (zgodnie z opisem bitew).
* Dodatkowo po każdej bitwie, gracze podliczają zdobyte KP gracz, który ma więcej zdobywa:
0-2 KP – 100 vp
3-5 KP – 150 vp
6+ KP – 200 vp
* O miejscu gracza decydują duże punkty. Remisy rozstrzygają różnice VP
* DP są naliczane na podstawie różnicy VP, wg poniższego przelicznika:

Różnica VP -> wynik DP
0 – 350 -> +/- 0
350 - 700 -> +/- 1
700- 1050-> +/- 2
1050 - 1400 -> +/- 3
1400 – 1750 -> +/- 4
1750 +++ -> +/- 5

Scenariusze:

Bitwa I – „I nastaną dni mroku..”
UWAGA: przez cała grę obowiązują zasady night fight

Strefy Wystawienia: Pitched Battle
Czas Gry: 6 tur, 7 na 5+
Zasady specjalne: deep strike, reserves, outflank, itp.
Cel misji: 3 znaczniki na linii środkowej stołu (po długości). Jeden na środku mapy i dwa pozostałe po 18” cali od niego i krawędzi bocznych.
Cel dodatkowy: zabicie najdroższego troops’a przeciwnika +150 vp


Bitwa II – „I zatrzęsie się ziemia..”
Na początku bitwy drużyny (pary) otrzymują po 6 Stratagem'ów, które można wykorzystać w dwojaki sposób:
- 2 pkt - wywołanie trzęsienia ziemi na określonym oddziale przeciwnika
- 1 pkt - przerzut 1 kości w trakcie tury gry. Może to być dowolna kość. Nie można przerzucać rzutu na inicjatywę i jej przejęcie!!

UWAGA: Stratagemów można użyć tylko RAZ na turę GRY (nie gracza) w turze swojej lub przeciwnika (wasz wybór) w momencie zadeklarowania akcji przez oddział (strzelania, szarży, ruchu itp.) !!! . Czyli albo w 3 rożnych turach wywołacie trzęsienia albo w 6 rożnych turach macie jeden przerzut, albo dowolna kombinacja tych 2 możliwości.

Trzęsienie - oznacza to, że w tym miejscu zatrzęsła się ziemia i oddział nie może wykonywać żadnej akcji (strzelania, ruchu, szarży itp.). Nie jest to g2g w związku z tym oddział nie dostaje żadnych plusów ani minusów wynikających z tej zasady.

* - jeśli oddział jest pojazdem/ szwadronem pojazdów – trzęsienie traktuje się jak wbity efekt nr 2 - stunned jest to wyjątkowa sytuacja w której zasada szwadronów nie zmienia tego wyniku!!!


Strefy Wystawienia: dawn of war
Czas Gry: 6 tur, 7 na 5+
Zasady specjalne: deep strike, reserves, outflank, itp.
Cel misji: anihilacja
Wygrywa gracz, który zabił więcej jednostek (KP) przeciwnika.
Cel dodatkowy: zabicie wszystkich troopsów przeciwnika +150 vp


Bitwa III – „I runą wasze miasta i świątynie..”
UWAGA: Na początku WŁASNEJ pierwszej tury (po infiltracji i scout’ach) każdy sojusz może zdjąć z planszy jeden element terenu – teren jest usuwany ze stołu.
Zawalenie terenu nie ma wpływu na znajdujące się w nim jednostki czy bazy, po prostu takie jednostki zostają na terenie odkrytym
- to samo na początki 3 tury gry.
- sojusz może nie skorzystać z tej opcji i dostaje w zamian 100 vp przy podliczaniu bitwy (czyli max 200)

Strefy Wystawienia: Spearhead
Czas Gry: 6 tur,
Zasady specjalne: deep strike, reserves, outflank, itp.
Cel misji: Capture and control (tzw. Bazy)
Cel dodatkowy: zabicie najdroższego HQ przeciwnika +150 vp




Punkty dodatkowe:
-> Wszystkie dodatkowe punkty uwzględniane są tylko w klasyfikacji końcowej (nie mają wpływu na parowania)
-> +2DP za przesłanie poprawnego zgłoszenia do 22.02.2012 do godziny 23:59. Poprawne zgłoszenie ma w temacie nazwę turnieju, a w treści zawiera imiona, nicki i nazwiska graczy, oraz poprawną rozpiskę (mogą być dodane w załączniku, w formacie .txt, .doc, lub .xls). Zgłoszenia należy przesyłać na adres: khazrad[małpa]vp.pl
-> +2DP za masakrę - gracz dostaje te punkty po każdej bitwie, w której przeciwnikowi nie została ani jedna figurka.
-> -1-3 DP za odstępstwa od Wyswig’u
-> -1-3 DP za oddanie wyników po terminie
-> +1DP za rozpiskę, – jeżeli udało Ci się ułożyć rozpę na równe 2012 pkt.
- +3 DP jeśli w parze jest „nowy” gracz (nowy oznacza kogoś, kto był na 3 lub mniej turniejach)
+1 DP za najciekawszą nazwę z „A.D.” (Nazwa teamu powinna zawierać 2 wyrazy zaczynające się od liter A i D.. Najciekawszy pomysł zostanie +1 DP)nagrodzony

Zgłoszenia:
0. Krysiak + Rydl- Orks + Chaos „Absolutna Demolka”
1. Major + Wojtas- "Amatorzy Drinków"
2. Andrzej "Omar" Czechowski + Kamil "Mendel" Drożdżowski – „Almighty Doughnuts”
3. Jakub "Behemot" Sosiński + Mad Cow- ""
4. Maciej Sibiński (Relax) + (Tymcio5) – „ Awanturnicze Dmuchawce”
5. Robert "Rupert" Rajkowski + Grzegorz "Greg" Kluska- " Abused Dicerollers"
6. Endi + Stalker - "Anormalni Dominatorzy "
7. Rydl- "Algorytm Dziesiętny"
8. Kamil 'LosKamilos' Skrzypczak & Seweryn 'Duqlazul' Klonowski- "Anty Depresanty"
9. Deicide1 + Zigmunth - "Anorektyczne Druhny"
10. Dimitr + Martini- ""
11. tomekjar + Fastyś- "A.D."
12. Kard + Kaja - "Ale Dlaczego?"


Ostatnio edytowano 23 lut 2012, o 10:38 przez Krysiak, łącznie edytowano 17 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: „A.D. 2012”; 26.02.2012 ; Przejmuje Krysiak
PostNapisane: 8 lut 2012, o 17:06 
Kalmar
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lut 2007, o 21:53
Posty: 635
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Systemy: WH40K
Slaan niestety nie może zorganizować tego turnieju (a szkoda) więc podjąłem się przechwycenia pałeczki.

Tak więc wszystko się odbędzie bez obaw :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: „A.D. 2012”; 26.02.2012 ; Przejmuje Krysiak
PostNapisane: 8 lut 2012, o 18:08 
Prawie jak Kraken
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2009, o 13:24
Posty: 1364
Lokalizacja: Pabianice
Systemy: Wh40k, Infinity, X-Wing
Super, że go przejmujesz. Mam prośbę - czy mógłbyś wyjasnić kwestję, którą poruszył Tymek - tzn jak działa w 2 scenarze to GtG jak idziesz jako drugi?

_________________
The day will not save them
And we own the night...

Horus Lupercal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: „A.D. 2012”; 26.02.2012 ; Przejmuje Krysiak
PostNapisane: 8 lut 2012, o 19:24 
Kalmar
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lut 2007, o 21:53
Posty: 635
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Systemy: WH40K
Działa to w następujący sposób:

Oddział kładzie się na glebę ale tylko na 1 turę gracza (czyli jak użyjesz w swojej to w przeciwnika działa normalnie i na odwrót)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: „A.D. 2012”; 26.02.2012 ; Przejmuje Krysiak
PostNapisane: 8 lut 2012, o 23:25 
Pseudo-Macka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 gru 2009, o 19:33
Posty: 175
Lokalizacja: Nie posiadam
czy były jakieś zmiany w regulaminie lub scenerach według tego co było u slaana?

_________________
"Run, live to fly, fly to live, do or die, won't you run, live to fly, fly to live, aces high!"

GG-------->1006067
E-mail---->seba3651[małpa]o2.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: „A.D. 2012”; 26.02.2012 ; Przejmuje Krysiak
PostNapisane: 9 lut 2012, o 09:07 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2006, o 16:43
Posty: 2488
Lokalizacja: - )
Cytuj:
Działa to w następujący sposób:

Oddział kładzie się na glebę ale tylko na 1 turę gracza (czyli jak użyjesz w swojej to w przeciwnika działa normalnie i na odwrót)
To nie lepiej zrobić zwykłe g2g?
To dotyczy tylko g2g z trzęsień, czy robiąc zwykłe g2g, mogę sobie za nic podbijać covera na całą grę? :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: „A.D. 2012”; 26.02.2012 ; Przejmuje Krysiak
PostNapisane: 9 lut 2012, o 11:35 
Kalmar
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lut 2007, o 21:53
Posty: 635
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Systemy: WH40K
Cytuj:
To nie lepiej zrobić zwykłe g2g?


Nie bo w praktyce jak idziesz drugi to uciszasz 1 oddział na całą gre. G2G na oblitów, fangi, brodki w twojej i w przeciwnika muszą leżeć a w twojej znów trzęsienie...


Cytuj:
To dotyczy tylko g2g z trzęsień


Tak.


Cytuj:
czy robiąc zwykłe g2g, mogę sobie za nic podbijać covera na całą grę? :mrgreen:


Nie



Cytuj:
czy były jakieś zmiany w regulaminie lub scenerach według tego co było u slaana?


- KAŻDE PIĘTRO JEST IMPASSABLE
- Nowy e-mail do wysyłania rozpisek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: „A.D. 2012”; 26.02.2012 ; Przejmuje Krysiak
PostNapisane: 9 lut 2012, o 13:35 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2006, o 16:43
Posty: 2488
Lokalizacja: - )
Nie na całą grę, tylko na 3 tury. Jeśli w grze na 2012 mam do wyboru uciszyć na pół gry jednych Oblitów (za 225), LF (za 140), Brodki (238-270), HG (150) itd, lub dostać 6 przerzutów, to wcale nie jest to łatwy wybór, ale chyba poza wrażliwymi momentami, wolę przerzuty...
Przy padaniu powinno być wyjaśnione, kiedy się pada... Mogę położyć przeciwnika na początku jego combatu, żeby jednak nie zaszarżował? Mogę położyć przeciwnika, bo nie podoba mi się, że zgłosił strzelanie do mojego ulubionego oddziału?
Jak nie, to z tego padania wychodzi straszna bieda - jeśli nie mam naparzaczy bez fragów, to położenie przeciwnika w mojej nic mi nie daje (wręcz przeciwnie - podbiłem kolesiowi cover), a w turze przeciwnika mogę za cenę 2 przerzutów coś położyć, "bo wygląda groźnie".
Cytuj:
- KAŻDE PIĘTRO JEST IMPASSABLE
:shock:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: „A.D. 2012”; 26.02.2012 ; Przejmuje Krysiak
PostNapisane: 9 lut 2012, o 14:51 
Kalmar
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lut 2007, o 21:53
Posty: 635
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Systemy: WH40K
Cytuj:
Nie na całą grę, tylko na 3 tury.


??? Jak położysz w turze przeciwnika np. 1 to w 2 dalej by nie mogli by nic robić. To samo zrobił byś w 3 i 5 :?:

Jak się mylę to wyprowadź mnie z błędu.

Cytuj:
Przy padaniu powinno być wyjaśnione, kiedy się pada...


Tu masz racje zaraz dopiszę, że w dowolnym momencie. Czyli będzie można uchronić się przed niechcianą szarżą czy położyć gości bo nie chcesz by strzelali do twojego ulubionego oddziału.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: „A.D. 2012”; 26.02.2012 ; Przejmuje Krysiak
PostNapisane: 9 lut 2012, o 15:06 
Kalmar
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lut 2007, o 21:53
Posty: 635
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Systemy: WH40K
SPORA ZMIANA 2 SCENARA !!!!


Wydaje mi się, że tak będzie prościej :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: „A.D. 2012”; 26.02.2012 ; Przejmuje Krysiak
PostNapisane: 9 lut 2012, o 15:15 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 paź 2007, o 20:35
Posty: 2401
Lokalizacja: Zgierz
Systemy: .
AoS
Warmachine & Hordes
No dobra ale nadal niewiem kiedy tzn. np. przeciwnik deklaruje szarze i ja wtedy mowie o nie ! i jest trzesienie czy czekam az wyrzuci na kostkach czy dobiegnie ?? i jesli tak to rzucam to a jak nie to nie ?? (prosciej napisz ze na poczatku każdej tury jest to deklarowane i tyle )

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: „A.D. 2012”; 26.02.2012 ; Przejmuje Krysiak
PostNapisane: 9 lut 2012, o 15:38 
Pseudo-Macka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 gru 2009, o 19:33
Posty: 175
Lokalizacja: Nie posiadam
może najlepiej by było gdyby trzęsienia ziemi było deklarowane przed każdą turą przeciwnika

_________________
"Run, live to fly, fly to live, do or die, won't you run, live to fly, fly to live, aces high!"

GG-------->1006067
E-mail---->seba3651[małpa]o2.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: „A.D. 2012”; 26.02.2012 ; Przejmuje Krysiak
PostNapisane: 9 lut 2012, o 15:48 
Kalmar
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lut 2007, o 21:53
Posty: 635
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Systemy: WH40K
zostaje w dowolnym momencie. Czyli Rydlu ma racje czekam sobie aż przeciwnik rzuci na kostkach czy dobiega czy nie i jak mi nie pasuje to co wykulał to trzęsę mu ziemią :P

Dlaczego tak???? I czy nie jest za bardzo przegięte??

Trzęsienie musi być konkurencyjne dla przerzutu dowolnej kości i pamiętajmy, że możemy użyć tylko 1 mocy na turę!!!! W czasie gry może okazać się, że przerzut uratował nam tyłek ale zmarnowaliśmy na niego moc i nie zatrzymamy strzelania czy szarży...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: „A.D. 2012”; 26.02.2012 ; Przejmuje Krysiak
PostNapisane: 10 lut 2012, o 02:06 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 maja 2006, o 17:10
Posty: 1524
Lokalizacja: WG
Systemy: wfb,wh40k
a nie po deklaracji owej szarży? przed rzutem na trudny teren. bo alternatywnie to mogę powiedzieć że trzęsę ziemią bo przeciwnik zobaczył mój oddział mimo walki w nocy. Ogólnie deklaracja trzęsienia powinna być po deklaracji akcji a nie już w trakcie tej akcji wykonywania.

_________________
potrzebujesz znaczników / wzorników wg własnego zamysłu albo podstawki wszelkiej miary i mieście się to w polu 200x300mm, daj znać, pomożemy po przystępnej cenie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: „A.D. 2012”; 26.02.2012 ; Przejmuje Krysiak
PostNapisane: 10 lut 2012, o 09:42 
Kalmar
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lut 2007, o 21:53
Posty: 635
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Systemy: WH40K
Zmieniłem moment deklarowania trzęsienia z dowolnego momentu na moment w którym oddział deklaruje jakąś akcje (strzelanie, ruch, szarża, itp.)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: „A.D. 2012”; 26.02.2012 ; Przejmuje Krysiak
PostNapisane: 10 lut 2012, o 10:18 
Prawie jak Kraken
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2009, o 13:24
Posty: 1364
Lokalizacja: Pabianice
Systemy: Wh40k, Infinity, X-Wing
Monstrusy są traktowane jak piechota względem tego trzęsienia tak? (tzn nie robią nic a nie idą z połową prędkości, strzelaja z jednej broni itp...)

_________________
The day will not save them
And we own the night...

Horus Lupercal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: „A.D. 2012”; 26.02.2012 ; Przejmuje Krysiak
PostNapisane: 10 lut 2012, o 12:47 
Kalmar
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lut 2007, o 21:53
Posty: 635
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Systemy: WH40K
Dokładnie. Nic nie robią


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: „A.D. 2012”; 26.02.2012 ; Przejmuje Krysiak
PostNapisane: 10 lut 2012, o 12:49 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2006, o 16:43
Posty: 2488
Lokalizacja: - )
Krysiaku masz rację z GtG. Ale po co w takim razie znerfiłeś przerzuty?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: „A.D. 2012”; 26.02.2012 ; Przejmuje Krysiak
PostNapisane: 10 lut 2012, o 16:16 
Kalmar
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lut 2007, o 21:53
Posty: 635
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Systemy: WH40K
Wydaje mi się teraz bardziej przydatny i chciałem by każdy dwa razy się zastanowił zanim "potrzęsie" jakimś oddziałem. Wszak to utrata przerzutu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: „A.D. 2012”; 26.02.2012 ; Przejmuje Krysiak
PostNapisane: 15 lut 2012, o 16:47 
Meduza
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 wrz 2005, o 19:29
Posty: 73
Szukam pary. Mogę wystawić tau albo de.

_________________
Kolekcja luftwaffe in progress - tutaj


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 3   [ Posty: 59 ]
Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL