Klub Miłośników Gier Bitewnych Ośmiornica Łódzka ma zaszczyt zaprosić na turniej par(-owy) WH40K pod nazwą „A.D. 2012”
Termin: 26.02.2012 Miejsce: ŁDK Wpisowe: 8 pln/osoba. (16 pln/para) Wpływy z turnieju zasilą pulę nagród ŁRG 2012. Format: 2012 na parę. (patrz: kompozycja armii) Stoły: 72" x 48"
Kompozycja armii: - Gramy na zasady 5. Edycji WH40k, obowiązują oficjalne FAQ i Erraty, tak jak i PKZ oraz URP - Dopuszczone są wszystkie oficjalne armie kodeksowe - LaTD Sztabu - Wymagany jest WYSIWYG, - Zabronione jest używanie proxów! - Zabronione jest używanie wszelkich jednostek i/lub Army Listów z Imperial Armour - Zabronione jest używanie Vehicle Design Rules i Tyranid Monstrosities - Obowiązuje następujący Force Organisation Chart: *obaj gracze wystawiają się na wspólnym FOC * armie sojuszników nie muszą być równe, ( czyli po 1006) mogą się różnić o max +/-200pkt (czyli od 806 do 1206) * żadne moce/transporty/IC nie wpływają na armie sojusznika * żaden z graczy nie może zając wszystkich 3 slotów.. max 2 * każdy gracz musi mieć, co najmniej 2 troopsy * każdy sojusz co najmniej 1 HQ * dopuszczeni są bohaterowie imienni, 0-1 na parę! * mogą wystawić się solo..wredne złośliwe gady, które nie chcą nikogo uczyć ale nadal płacą 16 pln
*nie przewiduje oceny modelarskiej chyba, że zgłosi się ochotnik do jej przeprowadzenia
Klasyfikacje Terenowe: Las: lasy łagiewnickie czyli 4+ cover dla piechoty, niezależnie od stanu zalesienia. Dla pojazdów i monstrousów cover 5+. Ściany: Wszelkie wolno stojące ściany, ściany opierające się na innych ścianach (pod warunkiem, że niema okien) słupy itp. są impassable (same ściany, teren wokół to area terrain z coverem 4+). Ruinki: Area terrain 4+. Każde pietro jest traktowane jako impassable Bunkry/fortece: impassable, po terenie wokół bunkra można poruszać się normalnie. Rzeka: Difficult i dangerous terrain, wszystko, co nie jest pojazdem lub monstrousem ma 5+ covera, gdy siedzi w rzece (i tylko wtedy- siedzenie za rzeką covera nie daje). Górki: normalny teren. Płotki (około 1” wysokości): Trudny teren, cover 5+.
Ramy czasowe: 9.30 - 9.55 Zapisy 10.00 - 12.20 I Bitwa 12.30 - 14.50 II Bitwa 15.00 - 17.20 III Bitwa
Parowanie i punktacja: -> Parowanie odbywa się zgodnie z systemem szwajcarskim -> W pierwszej bitwie przeciwnicy są dobierani losowo -> W pierwszej bitwie dopuszczone są wyzwania -> Obowiązuje system 15:5 + Vitory Points za zabite jednostki: * Dodatkowo, gracze otrzymują VP za wypełnianie celów misji (zgodnie z opisem bitew). * Dodatkowo po każdej bitwie, gracze podliczają zdobyte KP gracz, który ma więcej zdobywa: 0-2 KP – 100 vp 3-5 KP – 150 vp 6+ KP – 200 vp * O miejscu gracza decydują duże punkty. Remisy rozstrzygają różnice VP * DP są naliczane na podstawie różnicy VP, wg poniższego przelicznika:
Różnica VP -> wynik DP 0 – 350 -> +/- 0 350 - 700 -> +/- 1 700- 1050-> +/- 2 1050 - 1400 -> +/- 3 1400 – 1750 -> +/- 4 1750 +++ -> +/- 5
Scenariusze:
Bitwa I – „I nastaną dni mroku..” UWAGA: przez cała grę obowiązują zasady night fight
Strefy Wystawienia: Pitched Battle Czas Gry: 6 tur, 7 na 5+ Zasady specjalne: deep strike, reserves, outflank, itp. Cel misji: 3 znaczniki na linii środkowej stołu (po długości). Jeden na środku mapy i dwa pozostałe po 18” cali od niego i krawędzi bocznych. Cel dodatkowy: zabicie najdroższego troops’a przeciwnika +150 vp
Bitwa II – „I zatrzęsie się ziemia..” Na początku bitwy drużyny (pary) otrzymują po 6 Stratagem'ów, które można wykorzystać w dwojaki sposób: - 2 pkt - wywołanie trzęsienia ziemi na określonym oddziale przeciwnika - 1 pkt - przerzut 1 kości w trakcie tury gry. Może to być dowolna kość. Nie można przerzucać rzutu na inicjatywę i jej przejęcie!!
UWAGA: Stratagemów można użyć tylko RAZ na turę GRY (nie gracza) w turze swojej lub przeciwnika (wasz wybór) w momencie zadeklarowania akcji przez oddział (strzelania, szarży, ruchu itp.) !!! . Czyli albo w 3 rożnych turach wywołacie trzęsienia albo w 6 rożnych turach macie jeden przerzut, albo dowolna kombinacja tych 2 możliwości.
Trzęsienie - oznacza to, że w tym miejscu zatrzęsła się ziemia i oddział nie może wykonywać żadnej akcji (strzelania, ruchu, szarży itp.). Nie jest to g2g w związku z tym oddział nie dostaje żadnych plusów ani minusów wynikających z tej zasady.
* - jeśli oddział jest pojazdem/ szwadronem pojazdów – trzęsienie traktuje się jak wbity efekt nr 2 - stunned jest to wyjątkowa sytuacja w której zasada szwadronów nie zmienia tego wyniku!!!
Strefy Wystawienia: dawn of war Czas Gry: 6 tur, 7 na 5+ Zasady specjalne: deep strike, reserves, outflank, itp. Cel misji: anihilacja Wygrywa gracz, który zabił więcej jednostek (KP) przeciwnika. Cel dodatkowy: zabicie wszystkich troopsów przeciwnika +150 vp
Bitwa III – „I runą wasze miasta i świątynie..” UWAGA: Na początku WŁASNEJ pierwszej tury (po infiltracji i scout’ach) każdy sojusz może zdjąć z planszy jeden element terenu – teren jest usuwany ze stołu. Zawalenie terenu nie ma wpływu na znajdujące się w nim jednostki czy bazy, po prostu takie jednostki zostają na terenie odkrytym - to samo na początki 3 tury gry. - sojusz może nie skorzystać z tej opcji i dostaje w zamian 100 vp przy podliczaniu bitwy (czyli max 200)
Strefy Wystawienia: Spearhead Czas Gry: 6 tur, Zasady specjalne: deep strike, reserves, outflank, itp. Cel misji: Capture and control (tzw. Bazy) Cel dodatkowy: zabicie najdroższego HQ przeciwnika +150 vp
Punkty dodatkowe: -> Wszystkie dodatkowe punkty uwzględniane są tylko w klasyfikacji końcowej (nie mają wpływu na parowania) -> +2DP za przesłanie poprawnego zgłoszenia do 22.02.2012 do godziny 23:59. Poprawne zgłoszenie ma w temacie nazwę turnieju, a w treści zawiera imiona, nicki i nazwiska graczy, oraz poprawną rozpiskę (mogą być dodane w załączniku, w formacie .txt, .doc, lub .xls). Zgłoszenia należy przesyłać na adres: khazrad[małpa]vp.pl -> +2DP za masakrę - gracz dostaje te punkty po każdej bitwie, w której przeciwnikowi nie została ani jedna figurka. -> -1-3 DP za odstępstwa od Wyswig’u -> -1-3 DP za oddanie wyników po terminie -> +1DP za rozpiskę, – jeżeli udało Ci się ułożyć rozpę na równe 2012 pkt. - +3 DP jeśli w parze jest „nowy” gracz (nowy oznacza kogoś, kto był na 3 lub mniej turniejach) +1 DP za najciekawszą nazwę z „A.D.” (Nazwa teamu powinna zawierać 2 wyrazy zaczynające się od liter A i D.. Najciekawszy pomysł zostanie +1 DP)nagrodzony
Zgłoszenia: 0. Krysiak + Rydl- Orks + Chaos „Absolutna Demolka” 1. Major + Wojtas- "Amatorzy Drinków" 2. Andrzej "Omar" Czechowski + Kamil "Mendel" Drożdżowski – „Almighty Doughnuts” 3. Jakub "Behemot" Sosiński + Mad Cow- "" 4. Maciej Sibiński (Relax) + (Tymcio5) – „ Awanturnicze Dmuchawce” 5. Robert "Rupert" Rajkowski + Grzegorz "Greg" Kluska- " Abused Dicerollers" 6. Endi + Stalker - "Anormalni Dominatorzy " 7. Rydl- "Algorytm Dziesiętny" 8. Kamil 'LosKamilos' Skrzypczak & Seweryn 'Duqlazul' Klonowski- "Anty Depresanty" 9. Deicide1 + Zigmunth - "Anorektyczne Druhny" 10. Dimitr + Martini- "" 11. tomekjar + Fastyś- "A.D." 12. Kard + Kaja - "Ale Dlaczego?"
Ostatnio edytowano 23 lut 2012, o 10:38 przez Krysiak, łącznie edytowano 17 razy
|