Witam mam zaszczyt zaprosić na turniej wh40 odbywający się w ramach konwentu Łódzki Port Gier.
Kiedy: 11.09.2011
Gdzie: Łódzki Dom Kultury ,
Wejściówka: FREE
Format: 1750 pkt
Stoły: 72" x 48"
Sędzia modelarski: Łukasz "Krysiak" Krysiak
Organizator: Mateusz "Rydl" Karczewski
Kontakt:
Rydl90@gmail.comGracz rezerwowy: Łukasz "Krysiak" Krysiak
Zasady ogólne
- Obowiązują zasady 5 ed. Wh40k, z uwzględnieniem aktualnych FAQ'ów ze strony GW oraz PKZ i URP.
- Gramy na stołach 72”x48”.
- Tereny na stołach ustawiają sędziowie.
- Gracze przyłapani na ewidentnym oszustwie (nieautoryzowana zmiana terenu, używanie sprzętu nie ujętego w rozpisce, rażące naruszenie zasad gry), otrzymują automatyczną masakrę w bitwie w której oszukiwali. Przyłapanie na oszustwie po raz drugi skutkuje dyskwalifikacją.
- Awanturowanie się na turnieju grozi dyskwalifikacją.
- Od decyzji sędziego głównego nie można się odwołać.
Klaryfikacje Terenowe:
Las: las warszawski czyli 4+ cover dla piechoty itp. w i za lasem, niezależnie od stanu zalesienia. Dla pojazdów i monstrousów cover 5+.
Ściany: Wszelkie wolno stojące ściany, ściany opierające się na innych ścianach (pod warunkiem, że niema okien) słupy itp. są impassable (same ściany, teren wokół to area terrain z coverem 4+).
Ruinki: Area terrain 4+. Drugie i wyższe piętra są impassable.
Bunkropodobne: Całe bunkropodobne tałatajstwo jest impassable, po terenie wokół bunkra można poruszać się normalnie.
Rzeka: Difficult i dangerous terrain, wszystko co nie jest pojazdem lub monstrousem ma 5+ covera, gdy siedzi w rzece (i tylko wtedy- siedzenie za rzeką covera nie daje).
Górki: Pierwszy poziom = normalny teren, drugi poziom = difficult, trzeci poziom = impassable
Wysokie skały: Impassable po obrysie.
Płotki (takie <= 1” wysokości) : Trudny teren, cover 5+.
Kompozycja armii :
- Budujemy armię podręcznikowo czyli wszystko jest dopuszczone z podręczników i ograniczone jest tylko normalnymi slotami dopuszczone jest:
- wszystkie armie i jednostki oficjalne - czyli kodeksy i ew. artykuły w WD
- LatD Sztabu
- Bohaterowie specjalni
- Jednostki z książek Imperial Armour 6,7,8,9,10 oraz IA Apo 1,2, IAup1 v1.1 i IAup2 v1.3 oraz zasady eksperymentale o ile nie zostaną nadpisane przez IA11 przed 15.04.2011
W wypadku IA obowiązują zawsze najnowsze zasady dla danej jednostki.
Niedopuszczone są:
- Sojusznicy (za wyjątkiem IIG, ASM oraz chłopaków w LatD)
- Super Heavy, Gargantuan Creatures, Flyers
- Army lists z IA
Jednostki z IA:
1. Deathstorm
2. Lucius
3. Hades
4. Cyklop
5. Wasp Squadron
6. Grace of the Throne
7. Manticore Platform
8. Achilles
9. Liftawagon
10. Bohaterowie specjalni z IA
Punkty dodatkowe:
- Wysłana Rozpiska! + 2 DP przysługują graczowi, który przed
terminem 07.09.2011 23:59 nadeśle pod adres
Rydl90@gmail.comprawidłową rozpiskę (koniecznie w temacie wpisać [Portowe Burdy], a w
mailu [Imię "Ksywka" Nazwisko]). Dodatkowo proszę o przesyłanie
rozpisek w formacie txt, lub .doc. Czyli notatnik lub Word!
- Ocena Modelarska! + 10 DP można otrzymać podczas oceny
modelarskiej.
Ocena malowania: 0-10 pkt
A) 0-3 PKT- armia pomalowana w jednym schemacie :
0 – jest słabo ledwo 3 kolory walnięte wieczorem przed turniejem
1 - poprawnie nałożone 3/4 kolory
2 - poprawny table top (słaby drybrush, słabe bejcowanie/washowanie, słabe malowanie tradycyjne)
3 - ładna armia (dobry drybrush, dobre bejcowanie/washowanie, dobre malowanie tradycyjne)
B) 0-1 PKT- oznaczenia.
1pkt- oddziały posiadają jakąś formę oznaczeń np. cyferki na naramiennikach
C) max.3 PKT- WYSIWYG
Zaczynamy od 3pkt. - 1 pkt za każde odstępstwo od wysiwyg’u np. braki w broniach specjalnych (zamiast 2 plazm mam 2 melty itp.). Oczywiście bez przesady brak smołków itp. Nie będzie karany. !!!UWAGA!!!! -1 otrzyma również gracz za brak np. rolli na wagonie czy dozerów na ruino!!!!
D) 0-1 PKT- podstawki
1pkt- podstawki mają na sobie więcej niż jedną posypkę (np. piaseczek+trawka) oraz są pomalowane
E) 0-2 PKT- WOW
Punkty te dostać można za dobre konwersje, bardzo wysoką jakość malowania, lub cokolwiek innego co przykuje uwagę oceniającego.
Na turnieju do zdobycia są 72p (60 z bitew, 10 z modelarki oraz 2 za rozpiskę)
Scenariusze :
I) Chłopaki po pili i teraz szukają draki :
Strefy Wystawienia: Pitched Battle
Czas Gry: 6 tur, 7 na 5+
Zasady specjalne: deep strike, reserves itp.,
w pierwszej turze jest night fightCel misji: Każdy społowiony oraz zabity oddział przeciwnika jest wart dwa razy więcej VP niż normalnie.
II) Po robocie odpocząć się należy:
Scenariusz: Capture and Control
Czas Gry: 6 tur
Strefa Rozstawiania: Spearhead
Zasady: Podręcznikowe
Cel misji: Znaczniki - własny warty 625p przeciwnika 1125p
III) Już świta :
Scenariusz: Seize Ground
Czas Gry: 6 tur
Strefa Rozstawiania: Dawn of War
Zasady: Podręcznikowe
Cel misji: Znaczniki - po 1 na środku każdej ćwiartki i 1 na
środku stołu; każdy znacznik jest wart 350VP
Czas Gry :
9.00-9.30 - czynności początkowe
(9.35-9.55) - zapisy
10.00 - 12.30 - 1 Bitwa
12.40-15.10 - 2 bitwa
15.10-15.45 - przerwa
15.45 - 18.15 - 3 bitwa
18.15 -> czynności końcowe + wyniki.
0-280 10:10
281-560 11:9
561-840 12:8
841-1120 13:7
1121-1400 14:6
1401-1680 15:5
1681-1960 16:4
1961-2240 17:3
2241-2520 18:2
2521-2800 19:1
2801-.... 20:0
Zgłoszeni :
0. Krysiak
1. Rydl
2. Bobik
3. Slaan
4. Rupert
5. Czarek
6. Kard
7. Shonsu
8. HugeBastard
9. Reyki
10.