Klub Miłośników Gier Bitewnych Ośmiornica Łódzka ma zaszczyt zaprosić na 1wszy turniej klasy master w rozgrywany systemie Flames Of War, organizowany w Łodzi (a raczej w Zgierzu ) - "Achtung, Macki Wojny !!"
Gdzie: TBS przy ulicy 1 Maja 50, Zgierz (w pomieszczeniach TBS)
Link do mapy:
http://maps.google.pl/maps?q=zgierz,+1+ ... 6&t=h&z=16
Kiedy: 11-12 listopada 2011
Sugerowane zakwaterowanie:
http://www.ospck.zgierz.pl/ - jeśli znajdzie się więcej chętnych na nocleg w tym ośrodku, to możemy powalczyć o niższe ceny. Warunek - uiszczenie przedpłat tak, żebyśmy mieli pewność co do liczby potencjalnych noclegowiczów. Alternatywnie, możemy nocować część osób po domach. Myślę, że znajdzie się w ten sposób ok 10 miejsc.
Wpisowe: 40 zł od pary
Przedpłaty: Warunkiem wpisania na listę zgłoszonych i zapewnienia sobie miejsca w turnieju jest opłacenie jego kosztu (całego, za parę) z góry, na konto, które podam na maila, do dnia 12.10.2011. Mój adres kontaktowy to:
panreksio666@gmail.comLink do T3:
http://www.tabletoptournaments.net/pl/t ... p?tid=8100
Liczba miejsc: 40 (20 par)
Sędzia Techniczny: Michał "Reksio" Jóźwiak
Zgłoszenia zawierające imiona, nazwiska, ksywki graczy, rozpiskę/rozpiski w formacie .txt proszę wysłać do dnia 31.10, na adres e-mail:
panreksio666@gmail.comTurniej zaliczony jest do Ligi Ogólnopolskiej Flames of War w randze Mastera
Kompozycja armii i zasady funkcjonowania par:
1. Gracze, w ramach jednej pary, wystawiają 2 armie 1000 pkt na okres late.
2. Obowiązują wszystkie listy armii do drugiej edycji Flames of War zarówno z podręczników jak i pdfów umieszczonych na stronie
http://www.flamesofwar.com3. Gracz wystawiający kompanię na podstawie listy armii z pdfu zobowiązany jest posiadać jego wydruk do wglądu sędziego oraz przeciwników.
4. Armie parujemy tylko na zasadzie oś+oś i alianci+alianci
5. Wymagana jest standardowa ilość CP w każdej kompanii (1,2,3 - w zależności od kompanii).
6. Zasady specjalne w żadnym przypadku nie przechodzą na sojusznicze armie (np. piechota brytyjska nie może spotować dla amerykańskich czołgów w ramach "tank telephones").
7. Sojusznicze jednostki są traktowane jako allies w rozumieniu podręcznika.
8. Gramy zgodnie ze wskazówkami z podręcznika, dotyczącymi wystawiania w armii więcej niż 1 kompanii, czyli jeśli jedna kompania obleje morale, to gra się kończy !!!
9. Można wystawić maksymalnie 1 High Command na parę.
10. W przypadku konfliktu w zasadach, PRZECIWNIK decyduje o rozstrzygnięciu (np. Zenek i Mietek połączyli spadochroniarzy z Cassino z KG Kastner - ich przeciwnicy, Wiesław i Gniewko, decydują, że Zenek i Mietek będą się przed nimi bronić - zgodnie z zasadami fortyfikacji, ignorując zawsze atakujące KG Kastner i zasady walki w nocy).
11. Dla zasad scenariuszy, cały sojusz traktuje się jako 1 kompanię. Oznacza to, że np. broniąc się w Cauldron, mamy 1 pluton w rezerwach, nie 2. Nie dotyczy to rezerw, które opisane są poniżej, w FAQ.
12. Tylko jeden gracz na parę może zakupić wsparcie lotnicze.
Dodatkowo, Gracze muszą posiadać 2 kopie rozpisek - jedną dla siebie, jedną dla przeciwników.
Rozgrywka:
Gramy 4 bitwy, po 3 godziny każda:
Piatek:
9.00-9.30 - Zapisy
9.30-12.30 - Cauldron
12.45-15.45 - Breakthrough
17.00-20.00 - Combat Scout (w którym wybieramy po 1 key platoon NA OSOBĘ, czyli po 2 na PARĘ) - zasady:
http://www.mediafire.com/?n1ivkng3knqztu4Sobota:
10.00-13.00 - Free For All
13.15-16.15 - No Retreat
16.15-16.30 - Wyniki
Punktacja
O wyniku rozgrywki decyduje scenariusz a punkty zwycięstwa są liczone następująco:
* Wartość punktów do zdobycia wynosi 20VP(w tym 10VP za scenariusz).
* Wartość punktowa armii przeciwnika na stole to 100%. Zabite jednostki przeciwnika to odpowiedni procent i za wygraną dodajemy do wyniku 100%. Następnie liczymy różnicę wyniku w procentach i porównujemy z tabelką.
0-19,99% 10-10
20-39,99% 11-9
40-59,99% 12-8
60-79,99% 13-7
80-99,99% 14-6
100-119,99% 15-5
120-139,99% 16-4
140-159,99% 17-3
160-179,99% 18-2
180-194,99% 19-1
195-200% 20-0
* „Procent” strat jest liczony na zasadzie wliczenia wszystkich pkt wystawionych podczas bitwy na stół. Tzn. jeśli na stole mamy całą armię to nasze 100% to łączny koszt wszystkich plutonów na stole (tak lotnictwo się nie wlicza). Jeśli natomiast zaczynamy z połową armii na stole a połową w rezerwach to koszt punktowy jednostek zaczynających oraz tych które weszły z rezerw jest naszym 100%, to oznacza ze jednostki które nie zdążyły się pojawić na stole nie są liczone do tego. Do strat wliczamy tylko pełne stracone plutony oraz takie które zostały zredukowane poniżej połowy ("sole survivor" jak się uda to jest to strata połowy oddziału). Także wliczamy jeśli zniszczono całe HQ, warrior teamy, leaderless platoons lub inne dodatki do HQ będące w plutonach. Przykład: Gracz gra scenariusz obronny gdzie do rezerw musi przenieść przynajmniej połowę swoich plutonów, do tego posiada wsparcie lotnicze i snajpera. Na stole stawia 3 plutony o koszcie 340pkt a w rezerwach ma 4 plutony. Przed zakończeniem gry udało mu się na stół wprowadzić kolejne dwa plutony o koszcie 360pkt, ale z powodu gry przeciwko armii pancernej nie pojawił się na stole jego snajper. Łączny koszt punktowy armii która była na stole to 700pkt i to jest jego 100% odpowiadające 10 VP. W czasie bitwy zginęły mu dwa pełne plutony o łącznym koszcie 240pkt oraz dwa z jego plutonów zostały społowione i łączny koszt tych plutonów był 340pkt ale że tylko połowa to 170pkt. Oznacza to że stracił on w rozgrywce 240+170pkt= 410pkt z 700pkt które miał na stole. Daje to nam 410/700 czyli 58,6%. Jest to wartość, którą odejmuje przeciwnik od swego procentu zabitych nam jednostek. Przykładowo przegraliśmy z takimi stratami zadanymi przeciwnikowi, on natomiast zadał nam 44% strat. To znaczy że on za wygraną dodaje 100% i ma 144% od tego wyniku odejmuje straty zadane mu przez nas czyli 58,6% co daje nam 144-58,6= 85,4. Patrząc na tabele mamy wynik końcowy bitwy 14-6 a przypadku remisu było by 58,6-44=14,6 czyli 10-10.
Z bitew można łącznie uzyskać 80 VP
Z oceny malowania łącznie można uzyskać 14 VP
Malowanie:
- armia pomalowana w 0%-24% - 0-2VP
- armia pomalowana w 25%-49% - 3-4 VP
- armia pomalowana w 50%-74% - 5-7 VP
- armia pomalowana w 75%-99% - 8-10 VP
- armia pomalowana w 100% – 11 VP
- ocena WOW! (dla armii pomalowanych w całości prezentujących wysoki poziom malowania oraz ukazujących całą armie jako jeden związek taktyczny) – 12-14 VP
O przyznaniu poszczególnych ocen decyduje sędzia w oparciu o kategorie obiektywne (% pomalowanej armii) oraz subiektywne (dopracowanie pomalowanych modeli) np. armia w całości pomalowana na odwal zdobędzie 11 VP, a armia z minimalną ilością modeli niepomalowanych, ale równocześnie wysokim stopniem szczegółowości pomalowania reszty modeli zdobędzie 10VP
Za przesłanie rozpiski w terminie – 3 VP
Maksymalnie, za cały turniej można uzyskać 97 punktów.
Przepisy porządkowe:•
W skrajnych przypadkach (oszustwo, notoryczne przekleństwa, nagminne utrudnianie gry przeciwnikom, itp.) gracze mogą zostać zdyskwalifikowani i usunięci z turnieju. Dyskwalifikacja gracza jest równoznaczna ze zweryfikowaniem wszystkich jego wyników na 0.
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmiany obowiązującego regulaminu.
FAQ:
-----------------------------------------------------------------------------
Pytanie: Przy okazji dopytam się co z rezerwami np: dodatkowe kości od "von Luck", czy od "von Sauken" lub rezerwy tylko na 6 w kompani fortecznej? Co wówczas się dzieje?
Odpowiedź: Działa zawsze opcja mniej korzystna dla sojuszu, który korzysta z tego typu zasad. W przypadku wątpliwości, decyduje przeciwnik.
Przykład: Pancerka zatrudniająca von Sauckena jest w sojuszu z panzerspah. Panzerspah nie ma przerzutów na rezerwy, więc cały sojusz nie ma przerzutów na rezerwy. Gdyby zamiast panzerspah, w sojuszu była kompania forteczna, to dodatkowo, rezerwy tego sojuszu wchodziłyby tylko na 6+
------------------------------------------------------------------------------
Pytanie: Jak wyznaczamy jednostki, które muszą wejść do rezerw ?
Odpowiedź: Każda kompania w ramach sojuszu, oddzielnie wysyła oddziały do rezerw.
Przykład: Sojusz zawiera kompanię Schwere Panzer i Walkure, które mają odpowiednio 5 i 8 plutonów. W tym przypadku, wyznaczając rezerwy, Schwere wysyła do nich 3 oddziały, a Walkure - 4.
------------------------------------------------------------------------------
Pytanie: Czy Higher Command może przerzucać morale checks dla sojuszniczych plutonów/kompanii ?
Odpowiedź: Nie.
------------------------------------------------------------------------------
Pytanie: Czy można używać AOP z sojuszniczej kompanii ?
Odpowiedź: Nie.
StaryKur + Marekkrólak
Beka + Donosor
Ryjek + Bestostry
Jardzioch + Plooshack
Kubbek + Talmar
Maniek + Niya
Rafi + Sokół Jr.
Nairod + Thagg
szycha + ysgarran
Nars - Loucypher