Klub Miłośników Gier Bitewnych
Ośmiornica Łódzka ma zaszczyt zaprosić na turniej par(-owy) WH40K pod nazwą
„A.D. 2012”EDIT: Ze względu na zmianę organizatora, ZMIANA POSTA ZE ZGŁOSZENIAMI
ZMIANIE ULEGŁ RÓWNIEŻ MAIL NA KTÓRY NALEŻY WYSYŁAĆ ROZPISKI
Więcej info tutaj -->
viewtopic.php?f=57&t=3453Termin: 26.02.2012
Miejsce: ŁDK
Wpisowe: 8 pln/osoba. (16 pln/para) Wpływy z turnieju zasilą pulę nagród ŁRG 2012.
Format: 2012 na parę. (patrz: kompozycja armii)
Stoły: 72" x 48"
Kompozycja armii:- Gramy na zasady 5. Edycji WH40k, obowiązują oficjalne FAQ i Erraty,
tak jak i PKZ oraz URP
- Dopuszczone są wszystkie oficjalne armie kodeksowe
- LaTD Sztabu
- Wymagany jest WYSIWYG,
- Zabronione jest używanie proxów!
- Zabronione jest używanie wszelkich jednostek i/lub Army Listów z
Imperial Armour
- Zabronione jest używanie Vehicle Design Rules i Tyranid Monstrosities
- Obowiązuje następujący Force Organisation Chart:
*obaj gracze wystawiają się na wspólnym FOC
* armie sojuszników nie muszą być równe, ( czyli po 1006) mogą się różnić o max +/-200pkt (czyli od 806 do 1206)
* żadne moce/transporty/IC nie wpływają na armie sojusznika
* żaden z graczy nie może zając wszystkich 3 slotów.. max 2
* każdy gracz musi mieć, co najmniej 2 troopsy
* każdy sojusz co najmniej 1 HQ
* dopuszczeni są bohaterowie imienni, 0-1 na parę!
*
wredne złośliwe gady, które nie chcą nikogo uczyć mogą wystawić się solo.. ale nadal płacą 16 pln *nie przewiduje oceny modelarskiej chyba, że zgłosi się ochotnik do jej przeprowadzenia
Klasyfikacje Terenowe:Las: lasy łagiewnickie czyli 4+ cover dla piechoty, niezależnie od stanu zalesienia. Dla pojazdów i monstrousów cover 5+.
Ściany: Wszelkie wolno stojące ściany, ściany opierające się na innych ścianach (pod warunkiem, że niema okien) słupy itp. są impassable (same ściany, teren wokół to area terrain z coverem 4+).
Ruinki: Area terrain 4+. Drugie i wyższe piętra są dostępne.
Bunkry/fortece: impassable, po terenie wokół bunkra można poruszać się normalnie.
Rzeka: Difficult i dangerous terrain, wszystko, co nie jest pojazdem lub monstrousem ma 5+ covera, gdy siedzi w rzece (i tylko wtedy- siedzenie za rzeką covera nie daje).
Górki: normalny teren.
Płotki (około 1” wysokości): Trudny teren, cover 5+.
Ramy czasowe:9.30 - 9.55 Zapisy
10.00 - 12.20 I Bitwa
12.30 - 14.50 II Bitwa
15.00 - 17.20 III Bitwa
Parowanie i punktacja:-> Parowanie odbywa się zgodnie z systemem szwajcarskim
-> W pierwszej bitwie przeciwnicy są dobierani losowo
-> W pierwszej bitwie dopuszczone są wyzwania
-> Obowiązuje system 15:5 + Vitory Points za zabite jednostki:
* Dodatkowo, gracze otrzymują VP za wypełnianie celów misji (zgodnie z opisem bitew).
* Dodatkowo po każdej bitwie, gracze podliczają zdobyte KP gracz, który ma więcej zdobywa:
0-2 KP – 100 vp
3-5 KP – 150 vp
6+ KP – 200 vp
* O miejscu gracza decydują duże punkty. Remisy rozstrzygają różnice VP
* DP są naliczane na podstawie różnicy VP, wg poniższego przelicznika:
Różnica VP -> wynik DP0 – 350 -> +/- 0
350 - 700 -> +/- 1
700- 1050-> +/- 2
1050 - 1400 -> +/- 3
1400 – 1750 -> +/- 4
1750 +++ -> +/- 5
Scenariusze:Bitwa I – „I nastaną dni mroku..”UWAGA: przez cała grę obowiązują zasady night fight
Strefy Wystawienia: Pitched Battle
Czas Gry: 6 tur, 7 na 5+
Zasady specjalne: deep strike, reserves, outflank, itp.
Cel misji: 3 znaczniki na linii środkowej stołu (po długości). Jeden na środku mapy i dwa pozostałe po 18” cali od niego i krawędzi bocznych.
Cel dodatkowy: zabicie najdroższego troops’a przeciwnika +150 vp
Bitwa II – „I zatrzęsie się ziemia..”Na początku bitwy drużyny (pary) otrzymują po 6 Stratagem'ów, które można wykorzystać w dwojaki sposób:
- 2 pkt - wywołanie trzęsienia ziemi na określonym oddziale przeciwnika
- 1 pkt - przerzut rzutu na hit, wound, save (dowolny rodzaj save'a czyli covery i invy też)
UWAGA: Stratagemów można użyć tylko
RAZ na turę
GRY (nie gracza) w turze swojej lub przeciwnika wasz wybór. Czyli albo w 3 rożnych turach wywołacie trzęsienia albo w 6 rożnych turach macie jeden przerzut, albo dowolna kombinacja tych 2 możliwości.
Trzęsienie - oznacza to, że w tym miejscu zatrzęsła się ziemia i oddział nie może wykonywać żadnej akcji – robi Go to Ground (jak po nieudanym teście pinning’u).
* - jeśli oddział jest pojazdem/ szwadronem pojazdów – trzęsienie traktuje się jak wbity efekt nr 2 - stunned
* - jeśli oddział jest MC, (czyli nie może zrobić GtG) – w tej turze porusza się z połową szybkości, może strzelić tylko z jednej broni, szarżuje z połową szybkości
* - oddziały fearless tez padają na glebę.. to nie pinning test - to trzęsienie ziemi
Strefy Wystawienia: dawn of war
Czas Gry: 6 tur, 7 na 5+
Zasady specjalne: deep strike, reserves, outflank, itp.
Cel misji: anihilacja
Wygrywa gracz, który zabił więcej jednostek (KP) przeciwnika.
Cel dodatkowy: zabicie wszystkich troopsów przeciwnika +150 vp
Bitwa III – „I runą wasze miasta i świątynie..”UWAGA: Na początku WŁASNEJ pierwszej tury (po infiltracji i scout’ach) każdy sojusz może zdjąć z planszy jeden element terenu – teren jest usuwany ze stołu.
Zawalenie terenu nie ma wpływu na znajdujące się w nim jednostki czy bazy, po prostu takie jednostki zostają na terenie odkrytym
- to samo na początki 3 tury gry.
- sojusz może nie skorzystać z tej opcji i dostaje w zamian 100 vp przy podliczaniu bitwy (czyli max 200)
Strefy Wystawienia: Spearhead
Czas Gry: 6 tur,
Zasady specjalne: deep strike, reserves, outflank, itp.
Cel misji: Capture and control (tzw. Bazy)
Cel dodatkowy: zabicie najdroższego HQ przeciwnika +150 vp
Punkty dodatkowe:-> Wszystkie dodatkowe punkty uwzględniane są tylko w klasyfikacji końcowej (nie mają wpływu na parowania)
-> +2DP za przesłanie poprawnego zgłoszenia do 19.02.2012 do godziny 23:59. Poprawne zgłoszenie ma w temacie nazwę turnieju, a w treści zawiera imiona, nicki i nazwiska graczy, oraz poprawną rozpiskę (mogą być dodane w załączniku, w formacie .txt, .doc, lub .xls). Zgłoszenia należy przesyłać na adres: slaan[małpa]o2.pl
-> +2DP za masakrę - gracz dostaje te punkty po każdej bitwie, w której przeciwnikowi nie została ani jedna figurka.
-> -1-3 DP za odstępstwa od Wyswig’u
-> -1-3 DP za oddanie wyników po terminie
-> +1DP za rozpiskę, – jeżeli udało Ci się ułożyć rozpę na równe 2012 pkt.
- +3 DP jeśli w parze jest „nowy” gracz (nowy oznacza kogoś, kto był na 3 lub mniej turniejach)
+1 DP za najciekawszą nazwę z „A.D.” (Nazwa teamu powinna zawierać 2 wyrazy zaczynające się od liter A i D.. Najciekawszy pomysł zostanie nagrodzony +1 DP)
Zgłoszenia:0. SlaaN + ??? szukam pary (rezerwa) „
Armia
Dokładnie 2012”