Forum Klubu Miłośników Gier Bitewnych Ośmiornica Łódzka
http://forum.osmiornica.info/

Turniej "Dziwne Scenary" 27.11.2011
http://forum.osmiornica.info/viewtopic.php?f=57&t=3134
Strona 1 z 6

Autor:  SlaaN [ 9 lis 2011, o 12:01 ]
Tytuł:  Turniej "Dziwne Scenary" 27.11.2011

Klub Miłośników Gier Bitewnych Ośmiornica Łódzka ma zaszczyt zaprosić
na turniej WH40K organizowany w ramach Łódzkiego Portu Gier


Termin: 27.11.2011
Miejsce: ŁDK
Wpisowe: 8 pln. Wpływy z turnieju zasilą pulę nagród ŁRG 2011.
Format: 1333 pkt.
Stoły: 72" x 48"

Kompozycja armii:
- Gramy na zasady 5. Edycji WH40k, obowiązują oficjalne FAQ i Erraty,
tak jak i PKZ oraz URP
- Dopuszczone są wszystkie oficjalne armie kodeksowe
- LaTD Sztabu
- Wymagany jest WYSIWYG,
- Zabronione jest używanie proxów!
- Zabronione jest używanie wszelkich jednostek i/lub Army Listów z
Imperial Armour
- Zabronione jest używanie Vehicle Design Rules i Tyranid Monstrosities
- Obowiązuje następujący Force Organisation Chart:
1-2 HQ, 2-6 Troops, 0-2 Elites, 0-2 Fast attack, 0-2 Heavy Support
- dopuszczeni są bohaterowie imienni, ale ich koszt jest podwajany!


*nie przewiduje oceny modelarskiej chyba, że zgłosi się ochotnik do jej przeprowadzenia

Klasyfikacje Terenowe:
Las: lasy łagiewnickie czyli 4+ cover dla piechoty, niezależnie od stanu zalesienia. Dla pojazdów i monstrousów cover 5+.
Ściany: Wszelkie wolno stojące ściany, ściany opierające się na innych ścianach (pod warunkiem, że niema okien) słupy itp. są impassable (same ściany, teren wokół to area terrain z coverem 4+).
Ruinki: Area terrain 4+. Drugie i wyższe piętra są dostępne.
Bunkry/fortece: impassable, po terenie wokół bunkra można poruszać się normalnie.
Rzeka: Difficult i dangerous terrain, wszystko, co nie jest pojazdem lub monstrousem ma 5+ covera, gdy siedzi w rzece (i tylko wtedy- siedzenie za rzeką covera nie daje).
Górki: normalny teren.
Płotki (około 1” wysokości): Trudny teren, cover 5+.

Ramy czasowe:
9.20 - 9.55 Zapisy
10.00 - 12.20 I Bitwa
12.30 - 14.50 II Bitwa
15.00 - 17.20 III Bitwa

Parowanie i punktacja:
-> Parowanie odbywa się zgodnie z systemem szwajcarskim
-> W pierwszej bitwie przeciwnicy są dobierani losowo
-> W pierwszej bitwie dopuszczone są wyzwania
-> Obowiązuje system 15:5 + Vitory Points za zabite jednostki:
* Dodatkowo, gracze otrzymują VP za wypełnianie celów misji (zgodnie z opisem bitew).
* Dodatkowo po każdej bitwie, gracze podliczają zdobyte KP gracz, który ma więcej zdobywa:
0-2 KP – 50 vp
3-5 KP – 100 vp
6+ KP – 200 vp
* O miejscu gracza decydują duże punkty. Remisy rozstrzygają różnice VP
* DP są naliczane na podstawie różnicy VP, wg poniższego przelicznika:

Różnica VP -> wynik DP
0 – 220 -> +/- 0
221 - 441 -> +/- 1
442 - 662 -> +/- 2
663 - 883 -> +/- 3
884 - 1104 -> +/- 4
1105+++ -> +/- 5

Scenariusze:

Bitwa I – „Naładować baterie”
Dowództwo (Hive Mind / Moroczni Bogowie) odkryło na tej planecie kilka prastarych urządzeń teleportacyjnych, jednak wymagają one specyficznego zasilana – jakiegoś rodzaj energii, której złoża występują TYLKO w sektorze GT46. Musisz natychmiast udać się do tego sektora, twoje oddziały(tylko scoring units) zostały już wyposażone w specjalne baterie – które należy rozstawić w miejscach promieniowania energii, i zaczekać aż baterie osiągną poziom naładowania.
Jednak uważaj nie tylko my odkryliśmy Portale – nie tylko my potrzebujemy tej energii..


Strefy Wystawienia: Pitched Battle
Czas Gry: 6 tur, 7 na 5+
Zasady specjalne: deep strike, reserves, outflank, itp.
Cel misji: 5 znaczników. Po jednym na środku każdej ćwiartki, oraz jeden na środku mapy.
Znaczniki (pola energii) są kontrolowane / kontestowane w 3”
Każdy twój scoring unit „posiada” przy sobie baterie, które należy naładować – Na koniec każdej tury gry (nie gracza), sprawdzamy czy dany znacznik jest kontrolowany, (czyli czy masz scoring w 3” od znacznika i jednocześnie nie ma w tym obszarze wroga), jeśli tak - gracz kontrolujący znacznik otrzymuje 1 EP (energy point).
I tak w każdej turze.
Wygrywa gracz, który na koniec bitwy zgromadził więcej EP.
Cel dodatkowy: zabicie najdroższego scoring unitu przeciwnika +133 vp

Porada narratora: Bierz dużo troopsów. Albo szybkie jednostki, żeby kontestować wrogowi zbieranie energii, czasami można wygrać bitwę mając tylko 1 EP 

Bitwa II – „Wadliwy teleport”
Udało Ci się zdobyć wystarczającą ilość energii by uruchomić Portal..
Jednak coś poszło nie tak – w chwili teleportacji zostaliście rozrzuceni po całym północnym sektorze XR16. Jednak nie to jest najgorsze – okazało się, że wróg również próbował uruchomić swój teleport z tym samym skutkiem..
Opanuj sytuacje w sektorze!! Jeśli natrafisz na małe zgrupowania wroga – wykończyć je natychmiast..
Jeśli trafisz na silny opór – wycofaj się!


Strefy Wystawienia: Random (to będzie jazda :lol: )
Czas Gry: 6 tur, 7 na 5+
Zasady specjalne: pseudo-deep strike, random 1st round,
Cel misji: anihilacja
Wygrywa gracz, który zabił więcej jednostek (KP) przeciwnika.
Cel dodatkowy: zabicie najdroższego HQ przeciwnika +133 vp

Instrukcja do wystawienia Random:
- Na początku gracze muszą określić, która długa krawędź jest ich startową – w tym scenariuszu nie będzie to miało żadnego znaczenia – jest potrzebne tylko po to, aby było wiadomo w kierunku, której krawędzi mają ew. uciekać twoje oddziały.
- Gracze rozlosowują pomiędzy siebie 10 ponumerowanych znaczników liczbami od 1 do 10 (po 5 dla każdego – z dowolnymi numerami),
- Następnie gracze rozkładają je w dowolnych miejscach mapy numerkami do góry (rzucacie, kto kładzie swój pierwszy znacznik) po jednym znaczniku na przemian, aż rozłożą wszystkie 10 znaczników
- Znaczniki muszą znajdować się, co najmniej 8” od krawędzi oraz od innych znaczników
- Znaczniki nie mogą leżeć na impasach ani na piętrach budynków
- Przed rozpoczęciem wystawiania gracze określają, który indep. jest dołączony do którego oddziału i czy oddziały siedzą w transporterach
- Następnie gracze rzucają K6 – zwycięzca decyduje, kto ma wystawiać się pierwszy.
- Gracz, który ma wystawiać się pierwszy, wybiera jeden ze swoich oddziałów i rzuca kostką k10 (org. załatwi takie kostki – jak ktoś grał w RPG i ma, to też niech przyniesie).
Następnie wystawia go na znaczniku z numerem takim, jaki wypadł na k10 – na zasadach deep strike (ale bez scaterowania – czyli jedna figurka dokładnie na znaczniku, reszta wokół)
- Następnie przeciwnik wybiera jeden ze swoich oddziałów i robi to samo.. i tak na przemian aż wystawicie wszystkie oddziały
* (jeżeli na k10 wypadnie znacznik który jest już zajęty – należy powtórzyć rzut, aż do znalezienie wolnego znacznika) Jeżeli wszystkie były już użyte a nadal posiadacie niewystawione jednostki, zbieracie wszystkie znaczniki spod wystawionych jednostek i rozkładacie znów gdzieś na planszy.. i powtarzacie całą procedurę dla jeszcze nie wystawionych jednostek.. (te której już stoją, zostają na planszy)
- UWAGA: nie działają żadne zasady dotyczące wystawienia typu outflank, scout itd.
Ale jednostka, która posiada jedną z tych zasad specjalnych – może przerzucić rzut na k10 – drugi rzut jest ostateczny. Nawet, jeśli jednostka posiada kilka takich zasad przerzucać można TYLKO raz. Przerzut wykonuje się w momencie jej wystawiania – a nie na końcu fazy.
- Po wystawieniu wszystkich oddziałów – następuję kolejny rzut k6 – o to kto zaczyna (bardzo ważny rzut ) oczywiście zwycięzca może wyznaczyć przeciwnika do zaczynania.
- UWAGA: Jeżeli znacznik leży w trudnym / niebezpiecznym terenie – rzucasz na taki teren normalnie jak przy DS

- W trakcie pierwszej rundy, oczywiście fazy ruchu nie ma.. bo to był ten pseudo-DS.. Zostaje tylko bieg / strzał,
- fazy assaultów też nie będzie, bo po DS nie assaltujemy (no chyba, że któryś nawiedzony SM wziął Vanguardów)
- Druga i pozostałe rundy już normalnie

Porada narratora: Baw się dobrze

Bitwa III – „Przez Jaskinię”
Po fatalnym lądowaniu na skutek awarii portali.. musicie, jak najszybciej powrócić do swoich baz. Jedyna droga wyjścia prowadzi przez labirynt olbrzymich podziemnych jaskiń pod pasmem górskim.
Wiecie, że wróg również będzie próbował wydostać się z tego sektora.
Ciekawe, kto lub co jeszcze błąka się po tych jaskiniach…


Strefy Wystawienia: Pitched Battle - ale na krótkich krawędziach (czyli 12" od krótkiej krawędzi)
Czas Gry: 6 tur, 7 na 5+
Zasady specjalne: Jaskinia - długie krawędzie traktujemy jak pionowe ściany - impasy.
W tej misji nie działają deep strike, reserves, outflank, itp. (Demony zaczynają normalnie od krótkiej krawędzi - jak wszyscy inni)
Cel misji: przedostać się na druga stronę jaskini oraz uniemożliwić wrogowi przedarcie się.
Wygrywa gracz, który na koniec bitwy przeprowadził więcej swoich jednostek na druga stronę jaskini. (Liczone w wartości jednostek - vp)
* Zlicza się tylko unity, które na koniec bitwy znajdują się (ponad połową modeli) w strefie wystawienia przeciwnika (punktują wszystkie, nie tylko scoringi).
Cel dodatkowy: przyblokowanie przeciwnika – jeżeli żaden unit przeciwnika nie zakończy gry w twoje strefie +133 vp

Porada narratora: Skup się albo na wyprowadzeniu jak największej liczby jednostek albo wyprowadź jedną, a skup się na blokowaniu wyjścia przeciwnikowi


Punkty dodatkowe:
-> Wszystkie dodatkowe punkty uwzględniane są tylko w klasyfikacji końcowej (nie mają wpływu na parowania)
-> +2DP za przesłanie poprawnego zgłoszenia do 20.11.2011, do godziny 23:59. Poprawne zgłoszenie ma w temacie nazwę turnieju, a w treści zawiera imię, nick i nazwisko gracza, oraz poprawną rozpiskę (mogą być dodane w załączniku, w formacie .txt, .doc, lub .xls). Zgłoszenia należy przesyłać na adres: slaan[małpa]o2.pl
-> +2DP za masakrę - gracz dostaje te punkty po każdej bitwie, w której przeciwnikowi nie została ani jedna figurka.
-> -1-3 DP za odstępstwa od Wyswig’u
-> -1-3 DP za oddanie wyników po terminie
-> +1DP za rozpiskę, – jeżeli udało Ci się ułożyć rozpę na równe 1333 pkt.
-> +1DP za przygotowanie znaczników (patrz. scenariusz 2)
-> Best Play:
* Best Play przyznajecie za uczciwą, koleżeńską grę w miłej atmosferze. Komplet BP to +2DP
* BP zgłasza się po bitwie bezpośrednio orgowi. Zgłoszenia te są w 100% anonimowe
* Org nie otrzymuje BP

Zgłoszenia:
0. SlaaN (rezerwa) R
1.
2. Zigmunth - niepotwierdzone
3. Barnaky R
4. Czarek R
5. Gothomog R
6. Grzeniu
7. Dorota :twisted: R
8. Dimitr R
9. Terion - niepotwierdzone
10. Endi R
11. Tomekjar
12.
13. Pan_reksio
14. Fastyś R
15. Krysiak R
16. Wookie R
17. Rydl
18 Kard
19. Martini

Autor:  Deicide1 [ 9 lis 2011, o 12:18 ]
Tytuł:  Re: Turniej "Dziwne Scenary" 27.12.2011

Super to wyglada :D no jesli mi nogi nie urwie i zdaze przygotowac modele na wysiwyg to bede !:)

Autor:  Zigmunth [ 9 lis 2011, o 12:34 ]
Tytuł:  Re: Turniej "Dziwne Scenary" 27.12.2011

10 min na zmianę stołu? Trochę nierealne...

Autor:  Barnaky [ 9 lis 2011, o 12:37 ]
Tytuł:  Re: Turniej "Dziwne Scenary" 27.12.2011

Slaanie nie pomyliłeś czasem dat :wink: ? 27.11.2011 raczej 8)
Ps. Jak studia pozwolą to będę...

Autor:  SlaaN [ 9 lis 2011, o 12:43 ]
Tytuł:  Re: Turniej "Dziwne Scenary" 27.11.2011

punkt dla Barnakyego.. juz poprawiam :)
Zigi - damy rade 2,5 godz. na 1300 pkt, obstawiam ze 90% gier skończy się przed czasem

Autor:  Zigmunth [ 9 lis 2011, o 12:50 ]
Tytuł:  Re: Turniej "Dziwne Scenary" 27.11.2011

Hmm... no w sumie. Ja bym się pisał, ale nie wiem jak z pracą będzie.

Autor:  pan_reksio [ 9 lis 2011, o 12:52 ]
Tytuł:  Re: Turniej "Dziwne Scenary" 27.11.2011

- Armia WH może korzystać z "IA2up1.3"

To jest aktualne ?

Autor:  SlaaN [ 9 lis 2011, o 12:54 ]
Tytuł:  Re: Turniej "Dziwne Scenary" 27.11.2011

juz nie :)

Autor:  czarek [ 9 lis 2011, o 13:19 ]
Tytuł:  Re: Turniej "Dziwne Scenary" 27.11.2011

Podwojenie wartości imiennych to chyba lekka przesada, może obniżyć koszt do 150% wartości kodeksowej. Poza tym trafienie w 1333 pkt. SM jest ciężkie, gdyż większość wartości w kodeksie jest zaokrąglona do 5 pkt. :? Niemniej, oczywiście to org. ustala zasady i ja je akceptuje. Jeśli obowiązki pozwolą to stawię się na zawołanie Imperatora!!!

Autor:  Gothomog [ 9 lis 2011, o 15:39 ]
Tytuł:  Re: Turniej "Dziwne Scenary" 27.11.2011

Wstępnie się zgłaszam

Autor:  Grzeniu [ 9 lis 2011, o 16:22 ]
Tytuł:  Re: Turniej "Dziwne Scenary" 27.11.2011

Raczej będę, faktycznie dziwne te scenary

Autor:  Dimitr [ 9 lis 2011, o 16:35 ]
Tytuł:  Re: Turniej "Dziwne Scenary" 27.11.2011

i mnie nie zabraknie

Autor:  bobik [ 9 lis 2011, o 17:51 ]
Tytuł:  Re: Turniej "Dziwne Scenary" 27.11.2011

Rozstaw w 3 bitwie to "tak, jak w PB, czyli 24" od siebie", czy "tak, jak w PB, czyli 12" od krawędzi"?

Autor:  terion [ 9 lis 2011, o 18:18 ]
Tytuł:  Re: Turniej "Dziwne Scenary" 27.11.2011

posatram sie byc aczkolwiek amm andzieje ze uda mi sie dozbierac figsy to przybede z dark eldarami:P na fun:D

Autor:  Endi [ 9 lis 2011, o 18:57 ]
Tytuł:  Re: Turniej "Dziwne Scenary" 27.11.2011

Ty niedobry Slanie masz mnie w tej chwili dopisać :P

Autor:  kard [ 9 lis 2011, o 20:48 ]
Tytuł:  Re: Turniej "Dziwne Scenary" 27.11.2011

mam akurat pracownie elektrotechniczną w tym terminie ale zobaczę w najbliższy weekend jak to wygląda od strony praktycznej

Autor:  SlaaN [ 9 lis 2011, o 20:56 ]
Tytuł:  Re: Turniej "Dziwne Scenary" 27.11.2011

daj panu flaszkę.. i przychodzicie z Karoliną :)

Autor:  kard [ 9 lis 2011, o 23:09 ]
Tytuł:  Re: Turniej "Dziwne Scenary" 27.11.2011

Karoliny na pewno nie będzie bo chrześniaka jedzie pilnować do Będzina.

ja rozważam bardziej pod względem czy będzie tam dużo praktyki czy więcej teorii bo jak teo to się pojawię na turnieju. A jak będą to fajne zajęcia to next time. W końcu jakiś normalny zawód też trzeba mieć 8)

Autor:  tomekjar [ 9 lis 2011, o 23:45 ]
Tytuł:  Re: Turniej "Dziwne Scenary" 27.11.2011

Istnieje uzasadniona obawa, iż stawię się na tym turnieju :P

Autor:  SlaaN [ 10 lis 2011, o 00:35 ]
Tytuł:  Re: Turniej "Dziwne Scenary" 27.11.2011

zapraszamy
z Marbo za podwójną cenę ? czy bez ?
obstawiam ze to będzie jedyny imienny, na tym turnieju albo nie będzie żadnego

Strona 1 z 6 Strefa czasowa: UTC + 2
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/