Forum Klubu Miłośników Gier Bitewnych Ośmiornica Łódzka
http://forum.osmiornica.info/

Totalny Chaos 27.02.2011 - 1500 pts
http://forum.osmiornica.info/viewtopic.php?f=57&t=2606
Strona 1 z 9

Autor:  Seraphin [ 28 sty 2011, o 11:46 ]
Tytuł:  Totalny Chaos 27.02.2011 - 1500 pts

Mając wsparcie kapituły, a tym samym zielone światło na organizację, ogłaszam rozpoczęcie przygotowań do turnieju:) Na chwile obecną informacje wstępne. Więcej danych (punktacja, scenariusze, modelarka itp.) pojawią się w ciągu najbliższych 2 dni.

Kiedy: 27 luty 2011
Gdzie: ŁDK
Format: 1500 pts.
FOC: standard + Special Characters.
Turniej składkowy (oczywiście ze zniżką dla klubowiczów z opłaconą składką) 5,- za wjazd (macki po opłatach składkowych 2,-)
Ramy czasowe:
9:00 - rozstawianie terenów, szykowanie blatów itp.
9:30 - zapisy
10:00 - 12:20 - pierwsza bitwa
12:30 - 14:50 - druga bitwa
14:50 - 15:20 - przerwa obiadowa
15:30 - 17:50 - trzecia bitwa
18:00 - sprzątamy i ogłaszamy wyniki.
(oczywiście gracze pomagający w sprzątaniu dostaną odpowiednio nagrodzeni)

Wprowadzenie:

Planeta Khabrax VI była przez milenia lojalnym światem Imperium. Jednym z dziesiątków Bastionów ludzkości stojących na straży wrót Oka Terroru. Jej dzielni obrońcy raz po raz odpierali ataki Legionów Arcyzdrajcy, oraz ich demonicznych popleczników. Khabraxianie byli jednymi z najdzielniejszych i najlojalniejszych żołnierzy ludzkości. Byli, gdyż już ich nie ma. Pewnego dnia Oko Terroru napęczniało i niebo pociemniało gdy ten kosmiczny moloch zaczął pożerać światło okolicznych gwiazd. I gdy wszyscy obawiali się już wiecznej nocy, niebiosa zapłonęły żywym ogniem. Gigantyczna eksplozja spaczeniowej mocy zalała planetę i jej garnizony. Ziemia ożyła, kamienie same zaczęły się poruszać, drzewa wyrywały swoje korzenie z gleby i zaczęły polować na ludzi i zwierzęta, a rzeki zmieniły się we wrząca krew i popłynęły w górę swego biegu. Człowiek, bestia i skała stopiły się w jedno i odarte ze swojej dawnej formy i definicji zmieniły się w coś nowego, umykającego logice i zrozumieniu tak uczonych, jak i świętych. Khabrax VI stało się demonicznym światem. Materialną manifestacją esencji Chaosu. Brama do Oka Terroru została otwarta. Czy zostanie zamknięta, czy stanie się początkiem upadku śmiertelnych ras galaktyki, zależny tylko od dowódców, którzy ze swoimi armiami ruszyli na przeklętą planetę.

Misja 1: W oku burzy
Opis:Zaraz po przybyciu na Khabrax VI ruszasz w kierunku najpotężniejszej koncentracji mocy Osnowy jaką wykryły twoje przyrządy. Planeta sprawia niesamowite wrażenie. Ciężkie, wielobarwne chmury co chwilę przesłaniają słońce. Nagle, bez ostrzeżenia zrywa się huraganowy wiatr, by już po kilku minutach równie nagle zniknąć, a z bezchmurnego nieba raz po raz biją w ziemię błyskawice spaczeniowej energii. Na tym świecie nie ma demonów. Cała planeta jest piekielną bestią. Gdzieś w tym tyglu potworności wykryliście sygnatury innych istot żywych. Bynajmniej jednak, nie są to sojusznicy. Czego tu chcą? To wiedza tylko oni...
Rozstawienie: Pitched Battle 12 cali od własnej długiej krawędzi stołu.
Długość Bitwy: 6 tur
Cel Misji:Losowy. Każdy z graczy przed rozpoczęciem wystawiania losuje cel w tajemnicy przed przeciwnikiem i zaznacza go na karcie otrzymanej od sędziego. Na koniec bitwy [po rozegraniu do końca ostatniej tury] gracze ujawniają swoje cele. Wygrywa gracz, który wypełnił swoje zadanie. Jeśli obaj gracze osiągną swój cel, lub też żaden go nie osiągnie, gra kończy się remisem.
Ogólne Zasady Specjalne: Deep strike, infiltracja, rezerwy, outflank.
Zasady Specjalne Scenariusza:Burza osnowy.
Na początku każdej tury gry, rzut d6.
4 - 6 Czyste niebo - gramy normalnie
3 - Nadciągają chmury - w tej turze obowiązuje night fight
2 - Ulewa - night fight + wszystkie jednostki poza pojazdami ruszają się jak w trudnym terenie. jump pack infantry, jet pack infantry, bikes, skimmers na koniec ruchu testują do tego niebezpieczny teren, niezależnie od tego gdzie skończą
ruch.
1 - Nawałnica - tak jak przy wyniku 2 + biją pioruny. D6 małych blastów spada w odległości 4d6 cali od środka stołu, w kierunku wskazanym przez Scatterkę (miejsce lądowania każdego blasta losowane jest oddzielnie). Rozrzut jest zawsze. Jeśli wypadnie "HIT" blast leci w stronę wskazywaną przez mała strzałkę. Każdy model znajdujący się choć częściowo pod blastem zostaje zraniony na 4+. Pojazdy na 4+ dostają glancing hit.

Lista misji do wylosowania [kolejność losowa, na turnieju i tak będę miał inną i rozdawał graczom zadania wylosowane indywidualnie, żeby przeciwnik się nie połapał].
1. Królobójca - zabić wszystkie HQ przeciwnika. Każde hq warte jest dodatkowe 100 VP. do tego każda elita to bonusowe 50 VP
2. Obrońca - nie dopuścić aby odzdziały przeciwnika dostały się na twoją połowę. Żadn oddział przeciwnika nie może skończyć gry w twojej strefie rozstawienia. Do tgo każdy oddział przeciwnika na twojej połowie stołu to -50 VP (oddzał musi mieć powyżej płowy stanu liczbowego za linią środka stołu).
3. Najeźdzca - musisz skończyć grę z przynajmniej 2 oddziałami w strefie rozstawienia przeciwnika. Za każdy dodatkowy oddział dostajesz bonusowe 50 VP

Misja 2: Głosy w mojej głowie
Opis:Pierwsza potyczka z nieprzyjaciółmi za tobą. Pomimo ciężkich strat dalej przesz naprzód w kierunku źródła sygnału. Wszystko wskazuje na to, ze jego źródłem jest istota, która odpowiedzialna jest za to, co dzieje się z tym światem. Pochwycenie jej to początek rozwiązania twoich problemów. Zgładzić ją, czy spróbować przejąć nad nią kontrolę? Decyzja należy do ciebie. Tak czy inaczej, najpierw musisz do niej dotrzeć. Jednak im bardziej się zbliżasz, tym głośniejsze szepty dochodzą twoich uszu... A może raczej słyszysz je w swojej jaźni? Słowa wypowiadane w języku tak starym i zapomnianym, ze nawet Eldarzy nie są w stanie określić jego pochodzenia. Z każdym krokiem słowa stają się głośniejsze i bardziej natarczywe. Coraz mocniejszy staje się charakterystyczny zapach ozonu i uczucie chłodu tak nieodłączne sztuczkom psykerów. Problem w tym, że czujesz je również ze strony twoich żołnierzy... A gdzieś pomiędzy odległymi drzewami przesuwa się widmowa postać dziecka....
Rozstawienie:Spearhead [ ćwiartki ]. 12 cali od środka i więcej niż 24 od przeciwnika.
Długość Bitwy:6 tur
Cel Misji: Na stole zostają rozstawione 3 ponumerowane objective'y [jeden na środku stołu, każdy z pozostałych na środku wolnej - nie zajętej przez gracza - ćwiartki, reprezentujące Psykerski Pomiot i jego widma. Na koniec gry, po rozegraniu pełnych 6ciu tur, następuje rzut d3. Liczba, która wypadnie to numer właściwego objective'a. Marker z tym numerem liczy sie jako 2 markery. Marker trzymają troopsy, bądź inne jednostki będące scoringiem na mocy zasady specjalnej [ np. sternguard veterans w armii Pedro Katnora ]. Kontestuje wszystko. Markery same w sobie są impassable terrain i są stacjonarne [przygotowanie Pomiotu do transportu zajmuje zbyt dużo czasu żeby to zrobić w trakcie bitwy].
Ogólne Zasady Specjalne: Deep strike, infiltracja, rezerwy, outflank.
Zasady Specjalne Scenariusza:Aura Wiedzmy. Emanacje mocy psykera rozchodzące się po okolicy są tak silne, ze mają bezpośredni wpływ na pobliskie oddziały. Na początku każdej swojej tury gracz rzuca d3+1. Wynik określa liczbę jego oddziałów, które w tej turze dostały się pod wpływ emanacji. Następnie gracz rzuca d6 za każdy z tych oddziałów. efekt trwa do początku następnej tury tego gracza. Emanacje mają tylko wpływ na oddziały znajdujące się na stole na początku tury (przed outflankiem i wejściem rezerw). Jeśli wynik d3+1 jest większy niż liczba oddziałów posiadanych w danej chwili na stole przez gracza, to "nadwyżka" jest ignorowana. (np, gracz wyrzucił 3+1=4, ale ma na stole tylko 3 oddziały, wiec tylko te 3 oddziały rzucają na dalszy efekt)
1 - 3 Bariera umysłu - oddział na 4+ ignoruje każdą rzuconą przeciw niemu moc psychiczną. Nie ma to wpływu na moce, którym podlegają inne oddziały, w tym wroga.
4 - 6 Słowa Mocy - rzuć d3. Oddział do początku następnej tury tego gracza dostaje zasadę psyker i posiada jedną z poniższych mocy, zgodnie z wynikiem rzutu d3
1 - bariera - oddział może użyć tej mocy na sobie na początku swojej fazy ruchu. Jeśli test Ld się powiedzie, wszystkie
modele w oddziale dostają cover 5+ niezależnie od tego, w jakim terenie się znajdują.
2 - błyskawica spaczeniowa - shooting attack. zasięg 12 cali, Sd6 APd6 Assault d6. Jeśli oddział zdecyduje się użyć
tego ataku, jeden z modeli, będący katalizatorem mocy, nie może strzelić ze swojej własnej broni. Reszta modeli
może używać swojego oręża normalnie.
3 - Zamęt - używany na początku tury. Zasięg 18 cali. Wrogi oddział, na który została rzucona ta moc musi zrobić test
Ld. Jeśli się nie uda, oddział porusza się d6 cali w losowym kierunku [ rzut scatterką, jeśli HIT, kierunek podaje mała
strzałka]. W przypadku zdania testu, nic się nie dzieje.
Dodatkowo, wszyscy psykerzy na stole stają się ofiarą Perrils of the Warp przy wyrzuceniu każdego dubletu [ dwie jedynki, dwie dwójki itp. ].
[udostępnione graczom zostaną znaczniki potrzebne do oznaczania oddziałów zgodnie z wylosowanym efektem]

Misja 3:Ucieczka z Piekła
Opis: Po uporaniu się z horrorem jakiemu poddał cię Pomiot, pozostaje już tylko jedno. Ucieczka z tego przeklętego kawałka skały. Tym bardziej, że bez swojego "mózgu" cała planeta zaczęła się zmieniać i rozpadać miotana gigantycznymi konwulsyjnymi wstrząsami. Niestety, wcale to nie ułatwia twojej ucieczki. Ani to, ani fakt, że aby uciec, musisz przebić się przez blokadę stworzoną przez wrogie oddziały. To nie będzie łatwe. Tym bardziej, że coś dziwnego dzieje się z twoim zmysłem orientacji w terenie... a może to coś ze wzrokiem, albo gra świateł zachodzącego słońca?... Mógłbyś przysiąc, że tamte drzewa jeszcze przed chwilą były gdzie indziej...
Rozstawienie:Dawn of War, ale zasada night fight ma zastosowanie dopiero od
4 tura - rzut d6 na 4+
5 tura - rzut d6 na 3+
6 tura - rzut d6 na 2+
Długość bitwy: 6 tur
Cel Misji: Breakthrough - Wygrywa gracz, który wyprowadzi poza stół jak najwięcej jednostek [wartość punktowa] przez długa krawędź stołu w strefie rozstawienia przeciwnika.
Ogólne Zasady Specjalne: Deep strike, rezerwy, outflank.
Zasady Specjalne Scenariusza: Spaczona Ziemia - na poczatku kazdej tury gry, gracze rzucają d6 za każdy element terenu.
1-3 teren porusza się i zmienia utrudniając przemieszczanie się jednostkom przechodzącym przez niego dając (oddziały poruszają się rzucając 1d6 mniej na testach trudnego terenu. Jednocześnie ciągłe przemieszczanie się terenu utrudnia strzelanie do oddziałów znajdujących się wewnątrz niego dając dodatkowo +1 do cover save (max do 2+).
4-6 teren wybucha energia spaczenia. każdy oddział znajdujący się wewnątrz terenu dostaje d6 hitów raniących na 4+ / pojazdy dostają glancing hit na 4+
[udostępnione graczom zostaną znaczniki potrzebne do oznaczania terenów zgodnie z wylosowanym efektem]
Do tego, zmieniające się środowisko utrudnia poruszanie się zwiadowcom. Jednostki wchodzące przez outflank, po wylosowaniu krawędzi z której wejdą mają szansę na pogubienie się. Przeciwnik rzuca d6. na 4+ oddział wchodzi z krawędzi przeciwległej niż ta, którą wylosował gracz kontrolujący outflankujacy oddział. Oddziały outflankujące nie mogą wejść na stół bliżej niż 24 cale od krawędzi stołu przeciwnika. Infiltracja nie obowiązuje w tej grze. To totalna ewakuacja z rozpadającej się planety. Nie ma czasu na spokojne podkradanie się na wysunięte pozycje.

Punktacja DP:
15 DP - wygrana
10 DP - remis
5 DP - przegrana
+ 1 DP - Rozbicie - armia przeciwnika zredukowana poniżej 25%
+ 2 DP - Masakra - armia przeciwnika przestała istnieć [nie sumuje się z rozbiciem]

Punktacja VP:
0-250 VP - 0 DP
251 - 500 VP - +1 DP
501 - 750 VP - +2 DP
751 - 1000 VP - +3 DP
1001 - 1250 VP - +4 DP
1251 + VP +5 DP

Punktacja hobbystyczna:

Malowanie:
0 - 33% modeli - 0 pkt
34 - 66% modeli - 1 pkt
67 - 100% modeli - 2 pkt
Podstawki:
0 - 33% modeli - 0 pkt
34 - 66% modeli - 1 pkt
67 - 100% modeli - 2 pkt
Konwersje:
0 do 3 pkt [zależnie od ilości i jakości konwersji]
WOW: 0-2 pkt [jeśli dotyczy]

Za przesłanie rozpiski do 20.02.2011 + 2 pkt
Za pomoc w sprzątaniu po turnieju + 1 pkt


Zgłoszeni:
1. Dimitr (R)
2. bobik (R)
3. ReyQ (R)
4. Sanguinius
5. Rafi (R)
6. Darth Barnaky (R)
7. Krysiak (R)
8. Magus (R)
9. LouCphR
10. Grzeniu
11. Fastyś (R)
12. Emi
13. behemoth (R)
14. Martini
15. Skyhawk
16. malinka (R)
17. czarek (R)
18. Valen (R)
19. Kard (wielki powrót ;))
W razie braku gracza do kompletu, stawie sie sam.

Autor:  Dimitr [ 28 sty 2011, o 12:07 ]
Tytuł:  Re: Totalny Chaos 27.02.2011 - 1500 pts

siem zgłaszam :D

Autor:  Gothomog [ 28 sty 2011, o 12:20 ]
Tytuł:  Re: Totalny Chaos 27.02.2011 - 1500 pts

też się zgłaszam

Autor:  bobik [ 28 sty 2011, o 13:13 ]
Tytuł:  Re: Totalny Chaos 27.02.2011 - 1500 pts

Zgłaszam się.

Autor:  Uszaty [ 28 sty 2011, o 14:15 ]
Tytuł:  Re: Totalny Chaos 27.02.2011 - 1500 pts

To ja się też zgłaszam, z tym, że pytam od razu o FOC, bo mnie interesuje.

Autor:  Seraphin [ 28 sty 2011, o 14:28 ]
Tytuł:  Re: Totalny Chaos 27.02.2011 - 1500 pts

FOC standardowy + SC.

Autor:  ReyQ [ 28 sty 2011, o 14:50 ]
Tytuł:  Re: Totalny Chaos 27.02.2011 - 1500 pts

To jest podczas jakiegoś smerfowego eventu?

Autor:  Seraphin [ 28 sty 2011, o 15:04 ]
Tytuł:  Re: Totalny Chaos 27.02.2011 - 1500 pts

tydzień przed Portem.

Autor:  Sanguinius [ 28 sty 2011, o 15:15 ]
Tytuł:  Re: Totalny Chaos 27.02.2011 - 1500 pts

Zagram.

Autor:  Rafi [ 28 sty 2011, o 15:30 ]
Tytuł:  Re: Totalny Chaos 27.02.2011 - 1500 pts

Zapisz mnie.

Autor:  ReyQ [ 28 sty 2011, o 16:06 ]
Tytuł:  Re: Totalny Chaos 27.02.2011 - 1500 pts

To mnie tez dopisz jak to nie ma nic wspólnego ze smerfami.

Autor:  Seraphin [ 28 sty 2011, o 16:07 ]
Tytuł:  Re: Totalny Chaos 27.02.2011 - 1500 pts

Tylko ze mną i moją chora wyobraźnią :P

Autor:  Barnaky [ 28 sty 2011, o 16:26 ]
Tytuł:  Re: Totalny Chaos 27.02.2011 - 1500 pts

Ahead! "Stuka zu Fuss" :mrgreen:

Zgłaszam się.

Czy SC są limitowani ilościowo? ( Mam sprytny plan ) :mrgreen:

Autor:  Seraphin [ 28 sty 2011, o 16:40 ]
Tytuł:  Re: Totalny Chaos 27.02.2011 - 1500 pts

Limitowani przez FOC, restrykcje codexowe i limit punktowy.
Mówiąc inaczej (łopatologicznie):
NIE można brać 2 lub więcej takich samych SC w jednej armii (np. nie ma 2 abaddonów)
NIE można brać więcej SC z danego slotu, niż pozwala na to FOC (np. nie ma 5 HQ SC)
NIE można brać SC o wartości punktowej, powodującej przekroczenie 1500 punktów dopuszczonych na armię. (np. nie ma brania SC wartego 200pts do armii wartej 1400 pts)

Poza tym, można szaleć do woli :D

Autor:  ReyQ [ 28 sty 2011, o 16:46 ]
Tytuł:  Re: Totalny Chaos 27.02.2011 - 1500 pts

Seraphin napisał(a):
NIE można brać SC o wartości punktowej, powodującej przekroczenie 1500 punktów dopuszczonych na armię. (np. nie ma brania SC wartego 200pts do armii wartej 1400 pts)



Tego nie rozumie.

Co ma 200pkt spacial do limitu punktów?
Masz 1400pkt i w tym umieszczasz np 2 HQ imienne za jakieś 460pkt plus w troopsach dajesz imiennego sierzanta, w elitach dajesz tez jakiegos imiennego speca itd.

Do puki nie przekroczy limitu punktów to git.

Chyba że chodziło ci o speców którzy mogą być wystawieni powyżej jakiejś ilości punktowej.
Np. Pana x można wystawić w armii której wartość punktowa przekracza 1500/1750....itd.

Autor:  Seraphin [ 28 sty 2011, o 16:58 ]
Tytuł:  Re: Totalny Chaos 27.02.2011 - 1500 pts

chodzi mi o to, że jak masz już armię na 1400 pts, to nie możesz wystawić jeszcze specjala za 200, bo bedzie 1600 ;P

Autor:  Gotrek [ 28 sty 2011, o 17:08 ]
Tytuł:  Re: Totalny Chaos 27.02.2011 - 1500 pts

Matko... Po prostu zwykły FOC. Najnormalniejszy, bez żadnych zmian, bez dodawania i odejmowania - tak jak Codex przykazał :mrgreen:

Autor:  Barnaky [ 28 sty 2011, o 18:31 ]
Tytuł:  Re: Totalny Chaos 27.02.2011 - 1500 pts

Fajnie , to powyższe znam :roll: i rozumiem Pytałem, bo może planujesz jakiś limit ilościowy SC :wink: ( Myślę nad Loganem i Arjacem 8) jednocześnie ) :mrgreen:.

Autor:  kard [ 28 sty 2011, o 19:08 ]
Tytuł:  Re: Totalny Chaos 27.02.2011 - 1500 pts

aliści się pojawię a skrót SC to nie od Super cHaevy?

tylko Anioł stwórz jakieś fajne scenary albo ograniczenia bo turniej sprzed tygodnia był 1666 sfoc... a fajno pograć różne rzeczy.

Ja jak najbardziej się pisze mimo że będę niewyspany ;p

Autor:  Seraphin [ 28 sty 2011, o 19:29 ]
Tytuł:  Re: Totalny Chaos 27.02.2011 - 1500 pts

scenary Drogi Karolu będą iście szatańskie i godne w pełni nazwy turnieju :twisted:

Strona 1 z 9 Strefa czasowa: UTC + 2
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/