Zmień rozmiar tekstu


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 1 ]
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Tutorial] Słownik pojęć
PostNapisane: 19 lut 2018, o 15:25 
Pseudo-Macka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 maja 2017, o 16:47
Posty: 126
Lokalizacja: Łódź/Zgierz
Systemy: AoS
-Ironjawz - 2000
Poznam także: FoW/TANKS, BloodBowl, WH40k
Pod hasłem "Tutorial" będę zamieszczał co jakiś czas tematy pozwalające łatwiej wejść w system :)

Dziś na warsztat idą hasła z którymi spotkacie się w trakcie gry. Na razie opiszę tylko to co było dla nie niejasne jako dla nowego gracza, ale mam nadzieję rozwinąć temat i opisać ogólnie wszystkie ważne nazwy i zwroty :) W najbliższym czasie postaram się również napisać krótkie wprowadzenie w mechanikę, tak łopatologicznie :D

Na zielono info dodane w ostatniej aktualizacji (19.02.18)

Wording - czasem przeczytasz lub usłyszysz coś w stylu "zależy jaki jest wording" - dosłownie to nic innego jak dobór słów. Ma on często wyjątkowo duży wpływ na interpretację umiejętności jednostek i zasad ogólnie.

Unit a model - warto pamiętać o tym, że jeśli wording odnosi się do modelu to chodzi o jedną pojedynczą figurkę, a kiedy do Unitu to chodzi o cały oddział. Co ważne, bohaterowie są nie tylko modelem, ale także Unitem (jednostką/oddziałem).

Keywords - na każdym Warscrollu jednostki na samym dole widnieje lista "Keywords", określająca grupy do jakich należy dany unit. Często spotkasz się z zasadami dotyczacymi włąśnie grup przynalezności, są one zawsze wytłuszczonym tekstem zaznaczone. Np. "any ORRUK in range", "SYLVANETH units", "works against MONSTERS", "if target is a WIZZARD".

Wounds i Mortal Wounds - każdy model posiada swoją charakterystykę Wounds (niczym klasyczne HP), czyli ilość ran, po których zadaniu model ginie. Zwykłe rany mogą być wybronione przez Armour Save, a MW różnią się od nich właśnie tym, że omijają pancerz (mogą być wybronione przez Ward Save opisany niżej)

D6 i D3 (kości) - D6 oznacza wynik rzutu standardowej kości sześciennej, a w przypadku D3 taki wynik dzielimy na dwa i zaokrąglamy w górę. D3 można też zapamiętać parami: 1-2 = 1, 3-4 = 2, 5-6 = 3

Screen / screening - zasłonięcie, a dokładnie to technika polegająca na takim ustawieni modeli z jednego unitu, żeby blokowała dojście do innego. Możesz np. otoczyć swojego czarownika tak żeby wróg nie mógł w niego zaszarżować i związać go walką.

Proxy - sytuacja, w której wykorzystujesz jakiś model jako inny. Tj. używasz zasad modelu X wystawiając model Y. Modele powinny jednak mieć podstawki tej samej wielkości i w miarę podobne gabaryty. Proxowanie jest dopuszczalne w lokalnych grach i turniejach (na większych już nie). To dobra metoda do sprawdzania taktyk i jednostek przed ich zakupem.

Ward Save - to nic innego jak dodatkowy save (obrona). Ward Save wykonuje się po Armour Save żeby spróbować wybronić rany jeszcze raz i działa też na Mortal Wounds. Niżej przykład takiej umiejętności:
Roll a dice each time you allocate a wound or
mortal wound to this model. On a 5+ the wound
is negated.


Dajcie znać co byście dorzucili lub jakie zwroty były dla Was zagadką na początku przygody ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 1 ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL