Zmień rozmiar tekstu


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 2   [ Posty: 22 ]
Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: AoS Kampania
PostNapisane: 15 sie 2015, o 19:17 
Kałamarnica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2012, o 22:37
Posty: 862
Lokalizacja: Łódź
Systemy: WH40K, WFB
[url][/url]Hej, znaleźli by się chętni na kampanię grupową do tego systemu ?

Kampania klimatyczna, trawła by zakończenia ( totalnej władzy nad kontynentem / planem czyli nie zdziwił bym się kilka miesięcy :P )

Wstępnie widział bym to jako 4 stronnictwa (Chaos, Destrukcja, Ład, Śmierć ) w przypadku nieregularnośći będę balansował nadmiarami (Np. 12 graczy, 3C, 1D, 4Ł, 4Ś -> 1D+1+1Ś staje się 3D ), albo stronnictwami (z poprzedniego przykładu gracz D przechodzi do C )

Scenariusze będą tworzone na bierząco, z sporą możliwością wpływania na nie przez przedstawicieli stronnictw (pseudo dyplomacja :P )

System zdobywania prowincji będzie zależny od ilości graczy ale będzie mial mniej więcej ten kształt

wynik 76%-100% = duża zdobycz
wynik 56%-75% = zdobycz
wynik 45%-55% = pobiliśta się trochę, ale koniec końców nikt nic nie zyskał, i nikt nic nie stracił
wynik 25%-44% = straty
wynik 0%-24% = duże straaty

Czym jest wynik ? Ujawnię jak zgłoszą się chętni w odpowiedniej ilości ;)

Co so armii, będą one budowane na podstawie ostatecznej wersji Azyr Compa (część zasad będzie ustalona dla wszystkich graczy, reszta będzie do uustalenia dla graczy, w przypadku sporów tel. do mnie albo rzut monetą :) ), którą podam gdy zbierze się grupa chętnych.

Z założenie ma to być luźne wydarzenie, by po prostu by sobie poturlać w jakiś ustalony i sforsowany sposób (aczkolwiek, strategia i współpraca wewnątrz drużyny będzie potrzebna:) )



Azyr Comp


Wstępnie wpisani:

1. Marvin -WoC
2. Azurix - ?
3. Ślivek - OnG
4. Malinka - ??
5. Skarabek - ???

_________________
Searching for an Angels Blade


Ostatnio edytowano 16 sie 2015, o 21:10 przez Gabriel, łącznie edytowano 6 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AoS Kampania
PostNapisane: 15 sie 2015, o 19:29 
Kałamarnica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2012, o 22:37
Posty: 862
Lokalizacja: Łódź
Systemy: WH40K, WFB
Jakby ktoś był chętny, poprosił bym o podanie frakcji, którą by wystawiał pomoże to mi w doborze graczy do fakcji :)

_________________
Searching for an Angels Blade


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AoS Kampania
PostNapisane: 15 sie 2015, o 19:39 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2013, o 00:12
Posty: 2053
Systemy: WFB
WoCH - ok 7000 - 8000 pkt
nic nie rozumiem ale moze chociaz raz bym w to zagrał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AoS Kampania
PostNapisane: 15 sie 2015, o 19:42 
Kałamarnica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2012, o 22:37
Posty: 862
Lokalizacja: Łódź
Systemy: WH40K, WFB
Napiszę więcej i dokładniej jak już będzie trochę osób zgłoszonych :)

_________________
Searching for an Angels Blade


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AoS Kampania
PostNapisane: 15 sie 2015, o 19:48 
Gracz roku 2014 - WFB
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 cze 2011, o 21:43
Posty: 4221
Systemy: WFB:
High Elves - 3000pkt
Vampire Counts - 1000pkt
Dobra, ja też mogę spróbować zagrać w AoS wreszcie, ale tak jak Marvin, również nic nie ogarniam na razie :?

_________________
Cytuj:
- Conan, what is best in life?
- To crush the enemies, see them driven before you, and hear lamentations of their woman.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AoS Kampania
PostNapisane: 15 sie 2015, o 20:14 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2013, o 00:12
Posty: 2053
Systemy: WFB
WoCH - ok 7000 - 8000 pkt
ja wochem gram wiadomo..jakbys dał jeszcze linki do tych azyr compów to byłoby fajnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AoS Kampania
PostNapisane: 15 sie 2015, o 20:17 
Kałamarnica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2012, o 22:37
Posty: 862
Lokalizacja: Łódź
Systemy: WH40K, WFB
ooops już wstawiam.

_________________
Searching for an Angels Blade


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AoS Kampania
PostNapisane: 15 sie 2015, o 20:43 
Wielka Ośmiornica

Dołączył(a): 29 maja 2012, o 21:31
Posty: 2226
Głupi ten Azyr comp :( ale jak się zbierze ekipa (już jest całkiem spoko ale przydało by się by nie było wykruszania) i będzie sensownie rozpisana kampania (bardzo ważne!) to może nawet bym zagrał (O&G naturalnie) jak nie zdecyduję się na jakiś inny, ciekawszy (o to nie będzie trudno) system niż AoS.
Napisz coś więcej o tym jak to będzie wyglądać. Np. czy wszystkie spotkania będą na wielkości ze zbioru opisanego w Azyr Compie.
Obecnie to Azyr comp pozbawia AoS wszystkich plusów które by miał nad innymi systemami bitewnymi i robi z tego takiego Lotra czy Hobbita z dodatkiem smrodu zepsucia czegoś dobrego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AoS Kampania
PostNapisane: 15 sie 2015, o 20:55 
Kałamarnica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2012, o 22:37
Posty: 862
Lokalizacja: Łódź
Systemy: WH40K, WFB
Z mojego doświadczenia Azyr ma 2 zasadnicze plusy.

1. Armię przynajmniej grają zbalansowanie i nie ma sytuacji, że przemyślana armia > dziwna armia.

2. Rozpiskę bardzo szybko można stworzyć.

AD2 - Tworzenie rozpiski, pomijając momenty, w których Warboss nie był na facebooku trwało może z 10 minut. Wystarczyło "chcę to, to, to i czy pozwolisz mi sporxować to, ile mi zostało, 2, to jeszcze to i to."

AD1 - Graliśmy sobie luźno z Warbossem,
15 Black Guardów 20 kuszników, Sorcerer, Sorcerer, Rzeźnik na pegazie vs 6 Ellyrianów, 10 Swordmasterów, Feniks ognisty z Pomazańcem, orzeł, balista.
Na końcu gry obaj byliśmy strasznie zdziwieni, że gra skończyła się tym, że na stole zostały 4 modele i poza jednym wyjątkiem gra była bardzo wyrównana, mimo faktu że ja miałem potwora maszyny, orła, kawalerie, konnice, a On tylko trochę piechoty i 3 bohaterów

I dla tego chciałbym, by ten system był "sposobem w jaki tworzymy rozpiski"

PS : Pisząc to wpadło mi do głowy, że Śliwku chyba piszesz o dodatkowych zasadach, które comp narzuca (look out itp, itd) proszę o nie wczytywanie się w nie (poza zasadami tworzenia armii) na razie because reasons :)

_________________
Searching for an Angels Blade


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AoS Kampania
PostNapisane: 15 sie 2015, o 21:03 
Wielka Ośmiornica

Dołączył(a): 29 maja 2012, o 21:31
Posty: 2226
Dobrze Ci wpadło do głowy :)
Ale także samo balansowanie przez warscrolle jest niefajne czy tak straszne ograniczanie ilości maszyn czy potworów w momencie kiedy i tak są wyceniane przez punkty. AoS bardzo mocno sugerował podejście graj czym chcesz - chcesz same maszyny a przeciwnik będize miał samych bohaterów a inny gracz samą piechotę - spoko. Azyr znowu robi koszyki i ograniczenia zamiast po prostu zbalansować (co można zrobić po prostu zwyczajnie przypisując punkty i olać szczegóły kompozycyjne).

Wincyj informacji! Wincyj!
Testujecie tego Azyr Compa odkąd AoS wyszedł czyli z miesiąc już :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AoS Kampania
PostNapisane: 15 sie 2015, o 21:07 
Kałamarnica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2012, o 22:37
Posty: 862
Lokalizacja: Łódź
Systemy: WH40K, WFB
Ostatnio nie mam w ogóle czasu (health issiues :/ ), ostatnia moja gra była z Warbossem, resztę mojego info biorę z opinii ludzi z ageofsigmar.pl i oglądania azyrowych batrepów. Ale przed ujawnieniem ostatecznego regu postaram się jeszcze z kilkanaście razy pograć (na szczęście gry nie są długie ;P ) i ostatecznie napiszę, czy ten komp się nadaje do tego co planuje :)

_________________
Searching for an Angels Blade


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AoS Kampania
PostNapisane: 15 sie 2015, o 21:12 
Wielka Ośmiornica

Dołączył(a): 29 maja 2012, o 21:31
Posty: 2226
Jak nie napiszesz tego co planujesz to nie będziesz miał pomocy ;)
Azyr Comp robi z AoSa takiego uproszczonego warhammera z systemem kompozycji jaki jest w Ogniem i Mieczem na przykład. Generalnie możesz zrobić z tym to co z każdym innym systemem bitewnym i o ile nie wiem co chcesz konkretnie zrobić to strzelam, że będzie się to dało jakoś zastosować podobnie jak w dowolnym innym systemie.

Jeszcze dlaczego Azyr jest głupi - bardzo leniwie rozwiązuje kwestię summoningów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AoS Kampania
PostNapisane: 15 sie 2015, o 21:21 
Kałamarnica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2012, o 22:37
Posty: 862
Lokalizacja: Łódź
Systemy: WH40K, WFB
Co do ograniczania potworów.

W ostatniej grze z Warbossem np. na 20 punktów mogłem wystawić ognistego feniksa z pomazańcem + innego potwora ale zamiast tego wziąłem najtańszą balistę ;P

Nic nie stało na przeszkodzie bym teoretycznie zagrał na Teclisie + 2x Lodowy Feniks i 4 Tiranockie czarioty.

Warboss mógł wziąć Rzeźnika na Pegazie + 2x Hydra + Bloodwrack Shrine

Na małe punkty ("patrol") to i tak wygląda nieźle biorąc pod uwagę siłę i możliwości potworów :)

Więc nie przesadzał bym z tym ograniczaniem potworów ;P

@Śliwek

Muszę mieć jakąś bazę graczy by wiedzieć pod co pisać zasady kampanii (pod ile stronnictw, ilu graczy mniej więcej na stronnictwa)

Więc jak się uspokoją zgłoszenia to coś się pojawi, a jak wstępnie szkic zostanie oceniony jako czytelny i zrozumiały, albo ewentualne poprawki zostaną wprowadzone to opublikuje ostateczną wersję i ruszymy z tą akcją.

Ale do tego czasu może być wiele dziwnych pytań do graczy z mojej strony :)

_________________
Searching for an Angels Blade


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AoS Kampania
PostNapisane: 15 sie 2015, o 21:32 
Wielka Ośmiornica

Dołączył(a): 29 maja 2012, o 21:31
Posty: 2226
Jeśli jest nieodczuwalne to ograniczenie potworów to po co w ogóle jest? Na pewno zaś ograniczenie maszyn jest odczuwalne. Podobnie ograniczenie bohaterów. Ale już tam - to nie są jakieś straszne powody aby nie grać w Azyr compa. Po prostu rozmija się on z ideą AoSa bardziej niż by mógł i robi z tego system głupszy niż by mógł.

Jak nie napiszesz zasad to będziesz miał mniej chętnych. Jak wreszcie napiszesz zasady pod te mniej chętnych to nagle się zrobi więcej chętnych i będziesz je zmieniał. Komuś się nie spodobają i sobie zrezygnuje a ktoś się znudzi czekaniem na gry i też zrezygnuje - wtedy znowu będziesz przepisywał zasady? Tak tylko retorycznie pytam to raczej do Twojego przemyślenia bo tok myślowy uważam za dziwny.
Ja też nie chciałem w ogóle pisać w tym temacie na początku bo nie ma czego za bardzo i komentować ale jak już przejrzałem Azyra to stwierdziłem, że jego chociaż skomentuję. Kto inny dopiero napisze jak zobaczy zasady kampanii bo teraz nawet nie ma po co czytać Azyra skoro nie wie czy w życiu na to zagra właściwie skoro nie ma zasad kampanii a jest to jedyna inicjatywa AoS w przewidywalnej przyszłości w Łodzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AoS Kampania
PostNapisane: 15 sie 2015, o 21:35 
Kałamarnica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2012, o 22:37
Posty: 862
Lokalizacja: Łódź
Systemy: WH40K, WFB
W sumie nie wpadłem na takie rozumowanie. :S

Rozpiszę rzeczy, które będą wymagały rozpisania, a sam sytem działań w kampanii zostawię na póniej.

_________________
Searching for an Angels Blade


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AoS Kampania
PostNapisane: 15 sie 2015, o 22:13 
Kałamarnica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2012, o 22:37
Posty: 862
Lokalizacja: Łódź
Systemy: WH40K, WFB
Co do samych bitew, o ile o czymś nie zapomniałem (b. możliwe) to są rzeczy, ktore będą działać :

Cytuj:
Bitwy gramy wg zasad AoS, (poza wyjątkami pozostawionymi niżej, które będą głosowane przez Prywatne Wiadomości .



Każda para dostaje swój własny scenariusz po ustaleniu parowań ( O tym później jak ustabilizuję trzon i fabułę kampanii ;P).

Scenariusz ustala "obrońcę" i "atakującego".

Na grę przychodzimy z armią przygotowaną na tyle punktów na ile zostanie podane przed bitwą.
UWAGA!!! każda gra może być na inny format !!!.
Jeśli gracz boi się, że nie ma tylko możliwość wystawienia do patrolu, a ma grać apokalipsę, nie wydarzy się taka możliwość więc spokojnie :)

Wystawienie terenów zostaje podane razem z scenariuszem.
JEŚLI nie ma uwzględnionego go w scenariuszu postępujemy w ten sposób :

obrońca rzuca d3 na ilość terenów na poszczególnej ćwiartce.
Atakujący wybiera z puli terenów dostępnych na miejscu tyle terenów, ile wypada na sumie wyników z poprzedniego kroku.
Z wybranych przez atakującego terenów obrońca ustawia je na ćwiartkach według wyników, które wypadły.
Na każdy teren rzucamy d6, jeśli wynik to 1-4 teren nie jest magiczny. Natomiast gdy wynik jest 5 albo 6 losujemy go według tabelki z instrukcji.
Obaj gracze wspólnie ustalają jak działają tereny. Jeśli zaistnieje spór -> patrz na koniec regu.


Strzelanie w walce (do ustalenia)
a) Strzelamy z walki bez ograniczeń
b) Strzelamy z walki bez ograniczeń (patrz optional rules w Azyr Comp)
b) Strzelamy tylko w to, z czym walczymy
c) Nie strzelamy (z doświadczenia, ta opcja sprawia, że jednostki typu łucznicy, są bezużyteczne)
d) Gracze ustalają sami przed bitwą (w tym wypadku gdy gracze zdecydują się na nieograniczone strzelanie, patrz podpunkt a) )

Sposób mierzenia (do ustalenia)
a) Od podstawek
b) Od modeli (Ciężko się czasem do tego przyzwyczaić :S )
c) Gracze ustalają sami przed bitwą

Look out Sir (do ustalenia)
a) Wg zasad (duuużo ciekawiej się gra, trzeba trochę kombinować gdzie ustawiać swoich magów)
b) Wg Azyr Comp
c) Gracze ustalają sobie przed bitwą

Summoning ( to niestety jedna z rzeczy którą trzeba pociąć :S )

Każdy wizard, może kontrolować tyle unitów na ile pozwala mu na to jego koszt :
1-2pkt - 1 unit
3-4pkt - 2 unity
4-5pkt - 3 unity
7-8pkt - 4 unity
9-10pkt - 5unitów

Można przyzwać tylko jesnostki, które nie są potworami, ani bohaterami (wyjątek: punkt niżej)
Przyzwane jednostki posiadają TYLKO minimalną ilość podaną w ich warscrollu.
Jeśli gracz ma potwora (niebędącego herosem) to w przypadku jego śmierci może go odrodzić przez ponowne go przyzwanie, jeśli dany potwór daje mu czar przyzwania.
Przyzwane jednostki nie mogą aktywować swoich zdolności czy zaklęć w Hero Phase, w której pojawiły się na stole


Będę dopisywał jak coś wyjdzie w dyskusji, albo uznam że wymaga dopisania

EDIT :

Osobiste zdanie: w opcjach do negocjacji najlepszy wybór to "wybór przed grą" z tego powodu, że, każda bitwa może być inna i trzeba będzie się innaczej do niej dostosować

Klaryfikacja przyzwań : czarodzieje znają wszystkie czary summoningu danej fakcji, ale na czas kampanii zapominają niektóre w sposób opisany powyżej, więc np. przyzwanie temple guardów przez krasnaludy dalej wchodzi w grę :P

_________________
Searching for an Angels Blade


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AoS Kampania
PostNapisane: 16 sie 2015, o 12:19 
Mięczak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2005, o 23:06
Posty: 32
Ja chętnie powalczę AoS:)

_________________
Jak zawsze przyjemny......


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AoS Kampania
PostNapisane: 16 sie 2015, o 21:09 
Kałamarnica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2012, o 15:06
Posty: 948
Lokalizacja: Łódź
Systemy: AoS:
- DoT 4000pkt
Jestem na tak :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AoS Kampania
PostNapisane: 25 sie 2015, o 17:53 
Kałamarnica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2012, o 22:37
Posty: 862
Lokalizacja: Łódź
Systemy: WH40K, WFB
Ok Poproszę jeszcze o jedną rzecz panowie bracia rycerze.

Podajcie mi swoje imiona i domy z których pochodzicie przy zgłaszaniu się. ( As fluffy as possible, jakieś historyjki na pm też mile widziane jeśli chcę wam się ;P )

Potrzebuje tego do ..... niecnych celów :P

I mały update :

Przy obecnych zgłoszeniach będą 3 drużyny z 2 członkami każda.

Info ostateczne razem z fluffem i penymi zasadami rozgrywania pojawi się do 1. Jest kilka drobnostek, które muszę dopieścić.

_________________
Searching for an Angels Blade


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AoS Kampania
PostNapisane: 30 wrz 2015, o 07:10 
Kałamarnica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2012, o 22:37
Posty: 862
Lokalizacja: Łódź
Systemy: WH40K, WFB
Ok ja powoli wracam do siebie po chorobie.

Ruszę znowu temat do końca tygodnia, ale najpierw muszę dograć kilka spraw, które mi wypadły podczas niebytności :S

_________________
Searching for an Angels Blade


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 2   [ Posty: 22 ]
Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL