Zmień rozmiar tekstu


Napisz wątekOdpowiedz Strona 5 z 7   [ Posty: 130 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 25 sty 2018, o 17:25 
Kałamarnica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2012, o 15:06
Posty: 948
Lokalizacja: Łódź
Systemy: AoS:
- DoT 4000pkt
1. Realm Wanderer - działa na całą armię
2. Nie jestem pewien ale chyba nie można.

co do tego z Tyrantem to gramy na TLoS, więc jeżeli go widać to nie ma żadnych przeciwwskazań by do niego strzelać. Nie dostaje żadnej premii.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 25 sty 2018, o 19:00 
Prawie jak Kraken
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lis 2011, o 19:57
Posty: 1125
Systemy: AoS, Wolsung
W AoSie nie ma przecież czegoś takiego, jak osłona. Jedynie stojąc w terenie, ale w turze której szarżowałeś, dostajesz +1 do save.

_________________
W każdym moim zwycięstwie jest pot i krew poświęceń..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 25 sty 2018, o 21:09 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 maja 2006, o 17:10
Posty: 1521
Lokalizacja: WG
Systemy: wfb,wh40k
raczej jak nie szarżowałeś :wink:

_________________
potrzebujesz znaczników / wzorników wg własnego zamysłu albo podstawki wszelkiej miary i mieście się to w polu 200x300mm, daj znać, pomożemy po przystępnej cenie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 25 sty 2018, o 21:17 
Prawie jak Kraken
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lis 2011, o 19:57
Posty: 1125
Systemy: AoS, Wolsung
Nie, w turze której nie szarżowałeś. Bo jeśli ustoisz do kolejnej tury, to już masz tego bonusa :)

_________________
W każdym moim zwycięstwie jest pot i krew poświęceń..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 25 sty 2018, o 21:56 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 maja 2006, o 17:10
Posty: 1521
Lokalizacja: WG
Systemy: wfb,wh40k
wniosek: masz bonus jeśli całym oddziałem stoisz w terenie w momencie wykonywania "save'a";
wyjątek : nie masz bonusu gdy szarżowałeś w danej turze. Albo jesteś "Monsterem".

Bo z Twojej wypowiedzi wynika coś innego :wink:

_________________
potrzebujesz znaczników / wzorników wg własnego zamysłu albo podstawki wszelkiej miary i mieście się to w polu 200x300mm, daj znać, pomożemy po przystępnej cenie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 26 sty 2018, o 11:21 
Pseudo-Macka

Dołączył(a): 13 lut 2006, o 10:10
Posty: 116
Lokalizacja:
Wiem, że nie ma takiej zasłony, ale liczyłem na to, że coś jednak ktoś wymyślił... bo szkoda mi go trochę... jak z drugiej strony mam slanna który mi teleportuje 40 skinów i wypłaci milion ataków w niego...

Nie do końca do mnie przemawia brak możliwości jakiejkolwiek obrony przed tym. A branie 60 grotów by obstawić zasięgi teleportacji nie podoba mi się bardzo. [mod uprasza o kulturę]
Widzę pierwszy bardzo poważny mankament zasad AoSa.

Anyway dzięki. w poniedziałek pewnie kolejna porcja pytań.

_________________
Sarkazm- ponieważ strzelanie do idiotów jest zakazane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 31 sty 2018, o 10:11 
SysAdmin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2011, o 14:12
Posty: 2831
Lokalizacja: Łódź
Systemy: WFB,NST,FoW,Infinity
Ta gra taka jest nie ma armii uniwersalnych.
To co ludzie nazywają metą to też nie prawda - wystarczy że ktoś zaczyna wygrywać czymś innym i już jest płacz, że to przegięte (i wtedy meta się zmienia antyTO).

Co do osłon zasłon .itd, to jest bardzo prosto i tak ma być. Jedyne czego brakuje to coś na zasadzie "lookout sir" dla bohaterów, którzy są tego samego typu co jednostki. Znam jeden taki przykład w AoS (nekromanta może przydzielać rany an summonable jednostki w kolo zamiast na siebie- działa to na 5+)

_________________
Tylko umarli widzieli koniec wojny ... .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 31 sty 2018, o 11:21 
Pseudo-Macka

Dołączył(a): 13 lut 2006, o 10:10
Posty: 116
Lokalizacja:
No zawsze tak było, że jest Anty cośtam... w każdej grze. Pamiętam jak się kiedyś pojawiła nowa armia Wampirów i był płacz, że się tego nie da pokonać w żaden sposów... Zawsze trza pomarudzić.

I masz rację w sumie chodziło mi o coś w stylu Look Out Sir!

Pomarudziłem pomarudziłem ale wykoncypowałem co zrobić z tym problemem i skiny nawet raz nie strzeliły w Tyranta.

A to, że nie ma armii uniwersalnej to akurat jest SUPER bo więcej kombinowania. Szkoda tylko że młodzian z którym gram tego nie dostrzega i mówi, że ogry to przegięcie... niestety nie potrafi jeszcze zauważyć masy błędów które popełnia.

Drugi przypadek jak opisałeś to Eternity Warden. Na 2+ dostaje rany za slanna.

_________________
Sarkazm- ponieważ strzelanie do idiotów jest zakazane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 31 sty 2018, o 13:09 
Prawie jak Kraken
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lis 2011, o 19:57
Posty: 1125
Systemy: AoS, Wolsung
Cade napisał(a):
I masz rację w sumie chodziło mi o coś w stylu Look Out Sir!
Cade napisał(a):
Ja właśnie uważam to za zaletę. Skończyły się czasy, że czarodziej siedział sobie w super hiper wypornym klocku, był nie do ruszenia i mógł sobie bezstresowo wykańczać armię przeciwnika.

Cade napisał(a):
A to, że nie ma armii uniwersalnej to akurat jest SUPER bo więcej kombinowania. Szkoda tylko że młodzian z którym gram tego nie dostrzega i mówi, że ogry to przegięcie... niestety nie potrafi jeszcze zauważyć masy błędów które popełnia.

Niestety AoS wraz z wydawaniem kolejnych booków poszedł mocno w kierunku papier-kamień-nożyce i są teraz takie paringi, że można nie wyciągać figurek na stół, bo jest 99% pewności kto wygra.

_________________
W każdym moim zwycięstwie jest pot i krew poświęceń..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 31 sty 2018, o 13:11 
Pseudo-Macka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 maja 2017, o 16:47
Posty: 126
Lokalizacja: Łódź/Zgierz
Systemy: AoS
-Ironjawz - 2000
Poznam także: FoW/TANKS, BloodBowl, WH40k
Cade napisał(a):
Szkoda tylko że młodzian z którym gram tego nie dostrzega i mówi, że ogry to przegięcie... niestety nie potrafi jeszcze zauważyć masy błędów które popełnia.


Oj, bardzo się myli :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 31 sty 2018, o 13:37 
Prawie jak Kraken
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lis 2014, o 22:14
Posty: 1235
Lokalizacja: Łódź
Systemy: 9th age, Hobbit, Bolt Action
Poznam także: Gaslands, Kings of War
Wicher napisał(a):
Niestety AoS wraz z wydawaniem kolejnych booków poszedł mocno w kierunku papier-kamień-nożyce i są teraz takie paringi, że można nie wyciągać figurek na stół, bo jest 99% pewności kto wygra.


To jest mega przykre... ;/ i wy się dziwicie, że taka masa środowiska ma problem żeby w to grać.

_________________
Jesteśmy rycerzami, którzy mówią: Ni ! Ni ! Ni !

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 31 sty 2018, o 13:39 
Gracz roku 2014 - WFB
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 cze 2011, o 21:43
Posty: 4234
Systemy: WFB:
High Elves - 3000pkt
Vampire Counts - 1000pkt
Akurat w The 9th Age to też tak po części wygląda Galahad ;)

_________________
Cytuj:
- Conan, what is best in life?
- To crush the enemies, see them driven before you, and hear lamentations of their woman.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 31 sty 2018, o 13:40 
Prawie jak Kraken
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lis 2014, o 22:14
Posty: 1235
Lokalizacja: Łódź
Systemy: 9th age, Hobbit, Bolt Action
Poznam także: Gaslands, Kings of War
Azurix napisał(a):
Akurat w The 9th Age to też tak po części wygląda Galahad ;)


Wcale nie :P

_________________
Jesteśmy rycerzami, którzy mówią: Ni ! Ni ! Ni !

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 31 sty 2018, o 13:44 
Gracz roku 2014 - WFB
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 cze 2011, o 21:43
Posty: 4234
Systemy: WFB:
High Elves - 3000pkt
Vampire Counts - 1000pkt
Kwestia umiejętności i doświadczenia. Wiadomo, że jak gra Top Player z Noobem to nie ma znaczenia jaką armię mają, natomiast jeśli na przeciwko siebie stają ludzie o podobnych umiejętnościach, to po rozpisce można śmiało wynik zgadywać. Może nie jest to po prostu tak skrajne i margines błędu takich szacunków jest dosyć szeroki ;)

_________________
Cytuj:
- Conan, what is best in life?
- To crush the enemies, see them driven before you, and hear lamentations of their woman.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 31 sty 2018, o 13:59 
Pseudo-Macka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 maja 2017, o 16:47
Posty: 126
Lokalizacja: Łódź/Zgierz
Systemy: AoS
-Ironjawz - 2000
Poznam także: FoW/TANKS, BloodBowl, WH40k
W mniejszym lub większym stopniu tak jest w każdym systemie - wystarczy spojrzeć na wyniki 40K z Las Vegas.

Nie znam się na T9A, ale coś mi się obiło o uszy, że z balansem jest różnie i np. tacy Beastmeni przebiegają się po przeciwnikach jak Changehost w AoS :P
Widuję też takie posty :D :

Galahad napisał(a):
Azurix napisał(a):
Galahad napisał(a):
U mnie wszystkie bitwy w dupkę... szkoda gadać. Z chadecją jest jeszcze gorzej niż było...

Każda armia ma pewien z góry narzucony styl, którego nie przeskoczysz. Chcesz robić wyniki, to musisz grać tym co robi te wyniki :)


Łatwo Ci mówić skoro Twoje elfy są w topie odkąd pamiętam :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 31 sty 2018, o 14:02 
Prawie jak Kraken
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lis 2014, o 22:14
Posty: 1235
Lokalizacja: Łódź
Systemy: 9th age, Hobbit, Bolt Action
Poznam także: Gaslands, Kings of War
drasquez napisał(a):
W mniejszym lub większym stopniu tak jest w każdym systemie - wystarczy spojrzeć na wyniki 40K z Las Vegas.

Nie znam się na T9A, ale coś mi się obiło o uszy, że z balansem jest różnie i np. tacy Beastmeni przebiegają się po przeciwnikach jak Changehost w AoS :P
Widuję też takie posty :D



No niedoróbki nadal są... i niedoróbką jest moja chadecja! :D

_________________
Jesteśmy rycerzami, którzy mówią: Ni ! Ni ! Ni !

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 31 sty 2018, o 14:31 
Kałamarnica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2012, o 15:06
Posty: 948
Lokalizacja: Łódź
Systemy: AoS:
- DoT 4000pkt
Galahad napisał(a):
Wicher napisał(a):
Niestety AoS wraz z wydawaniem kolejnych booków poszedł mocno w kierunku papier-kamień-nożyce i są teraz takie paringi, że można nie wyciągać figurek na stół, bo jest 99% pewności kto wygra.


To jest mega przykre... ;/ i wy się dziwicie, że taka masa środowiska ma problem żeby w to grać.



To co napisał Wicher nie jest do końca prawdą. Rzeczywiście są mocne rozpy typu Changehost czy rozpa Papy Nurgla. Grałem na obie i długo je analizowałem da się z tym grać i wygrać tylko trzeba więcej pomyśleć. Co prawda niektóre armie wymagaja odpowiedniego złożenia ale tak jest i będzie zawsze. Ludzie z AoSa mają tendencję do szybkiego podjarania się rozpa i twierdzenia ze jest op a wcale nie jest.

Za to każdy ma ochotę słuchać jaki 9th age jest zajebisty i reszta gier nie ma sensu. Nie mam żadnego problemu z tym że niektórzy ludzie nie przychodza do systemu, ciesze się bo wiem ze jakby przeszła tu znaczna część graczy 9th age to system by został przez nich zniszczony. Przez ich mniemanie ze mogą sami lepiej napisać zasady. Potworzyli by jakieś PKSy Euro i inne gówna. Takto gra jest fajna każdy turniej jest inny mimo że gramy często na ten sam format.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 31 sty 2018, o 14:38 
Pseudo-Macka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 maja 2017, o 16:47
Posty: 126
Lokalizacja: Łódź/Zgierz
Systemy: AoS
-Ironjawz - 2000
Poznam także: FoW/TANKS, BloodBowl, WH40k
AoS wciąż się tworzy, a środowisko dojrzewa. Stąd co rusz ktoś wynajduje opcję "nie do przebicia" - pół roku później jest nowa i stara "wypada z mety". A później są takie historie, że pierwsze miejsca zajmują Kharadroni i Sylvanteh, którzy właśnie "wypadli z mety" :D Cudzysłów jest dlatego, że "wypada z mety" = topowi gracze już nie chcą tym grać bo znaleźli lepszą opcję.

Tak jak Azur napisał - liczy się gracz. Jak się uprzesz to i "niegrywalnym" Ironjawz znajdziesz się dość wysoko ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 31 sty 2018, o 15:42 
Pseudo-Macka

Dołączył(a): 13 lut 2006, o 10:10
Posty: 116
Lokalizacja:
Wiecie, każdy sobie może myśleć, że jeden system jest lepszy od drugiego... na pewno każdy jest inny.

AoS od samego początku wiedziałem, że nie jest idealny ale nie o to mi chodzi... gadanie co lepsze co gorsze mnie nie bawi... wybrałem AoS z konkretnego powodu. Mogę zagrać w 2 godziny bitwę i iść dalej.

Ja mam inny problem. Bo Młody zaczynający grę w cokolwiek figurkowego sądzi, że jego Lizaki nie mają szans z ogrami. I gadanie, że się myli nie trafia do niego, bo nie potrafi spojrzeć na armię ogólnie tylko na siłę porównuje mi, że slann za 260 punktów nie ma szans z Frostlordem za 480. Ja tam coś pograłem w swoim życiu w WFB więc potrafię spojrzeć troszkę innaczej na rozpiskę przeciwnika i wiem co mniej więcej powinienem zrobić by się obronić.
Chłopak ma jeszcze ciągoty do taki akcji, że jak ma monstera to on zrobi wszystko i nikt go nie ruszy... a potem płacze, że pali szarżę stegadonem przed 4ką kawalerii BCRów i ta anihiluje mu tego stegadona po jednej szarży. Popełnia masę błędów, które pewnie każdy z nas popełniał. Więc problem jest z tym, że odczuwa frustrację że Lizaki są kiepskie a Ogry (niezależnie czy BCRy czy Gutbusterzy) są mega.

Ja nie planuję jakiś mega wyjazdów turniejowych bo zwyczajnie nie mam już na to czasu. Chcę czasami fluffowo se popykać, ale nie kosztem czyjejś frustracji.

Zrobiłem sobie miłą ropiskę która mi się podoba nie z tego powodu, że jest mega potężna tylko dlatego, że lubię klimat Ogrów. Zero, 2 bohaterów na 1500 i dalej jest problem dla niego. Nie mam pomysłu jak ugryźć ten temat. Bo podkładanie się by wygrał jest idiotycznym pomysłem

_________________
Sarkazm- ponieważ strzelanie do idiotów jest zakazane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 31 sty 2018, o 15:45 
Kałamarnica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2012, o 15:06
Posty: 948
Lokalizacja: Łódź
Systemy: AoS:
- DoT 4000pkt
Lizakom przydalby się Lord Kroak i vortex.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 5 z 7   [ Posty: 130 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL