Forum Klubu Miłośników Gier Bitewnych Ośmiornica Łódzka
http://forum.osmiornica.info/

Kwestia zasad AOS
http://forum.osmiornica.info/viewtopic.php?f=124&t=5187
Strona 7 z 7

Autor:  kard [ 22 lut 2018, o 20:58 ]
Tytuł:  Re: Kwestia zasad AOS

Cade zobacz że w legionie czaem zastąpiono zwrot mortal wounds zwrotem np Terrorgeist, że po trafieniu na 6+ "determine demage normaly(do not make a wound or save roll)" nie kieruj się analogią co było kiedyś napisane albo co jest napisane w innych warscrollach tylko czytaj każdy jako coś zupełnie osobnego

Autor:  Cade [ 22 lut 2018, o 21:14 ]
Tytuł:  Re: Kwestia zasad AOS

OK... za dużo logiki :)

niech Wam będzie :mrgreen:

Autor:  Arek [ 11 sie 2018, o 17:55 ]
Tytuł:  Re: Kwestia zasad AOS

Witam. 8) Garść pytań na początek:

1. Battalion daje +1 command point w każdym moim Hero phase czy +1 raz na całą grę?

2. W tabeli Triumphs są 3 efekty, każdy zaczyna się od: "Once per battle" - jak to rozumieć? Raz na całą grę czy raz na Battle round?

3. Jak dokładnie działa naprzemienny atak? Ja-Ja-Ja-Przeciwnik-Przeciwnik-Przeciwnik czy Ja-Przeciwnik-Ja-Przeciwnik-Ja-Przeciwnik? I to nawet wtedy kiedy jest moja tura?

4. Trochę podobne pytanie do poprzedniego, tym razem chodzi mi o ability Necromancer'a, Vanhel’s Danse Macabre. Rzucam czar na Black Knights, i teraz jest BlackKnights-BlackKnights-Przeciwnik czy BK-Przeciwnik-BK? Muszę dwa razy atakować tę samą jednostkę czy mogę wybrać inny cel?

5. Czy w AoS istnieje typ terenu który blokuje linię strzału jednostkom z atakiem na dystans (missile)?

6. Jak rozumieć "Split unit"? Unit jest rozdzielony jeśli model(e), dzieli od pozostałych dystans więcej niż 1 cal?

7. Załóżmy taki scenariusz:

---------------------------
X (Necromancer)

O (Black Knights, pionowo ustawieni)
O
O
... itd
----------------------------

Dystans pierwszego modelu BK's do Necromancer'a wynosi 3 cale, więc mogę pile-in ale co z pozostałymi modelami które stoją dalej niż owe 3 cale?

Autor:  kard [ 12 sie 2018, o 12:56 ]
Tytuł:  Re: Kwestia zasad AOS

1. Raz na grę, zaczynasz po prostu z 1 i w pierwszej turze dostajesz normalnie 1 czyli masz 2, później tylko jeden dostajesz co turę

2. Once per battle znaczy raz na bitwę. Choć turniejowo zazwyczaj tego się nie używa.

3. Ja-Przeciwnik-Ja-Przeciwnik-Ja-Przeciwnik zawsze. jeśli jest Twoja aktywujesz pierwszy oddział, później przeciwnik, jeśli jest to tura przeciwnika najpierw on aktywuje potem ty, naprzemiennie

4. BK-Przeciwnik-BK i tu ważne że kolejną aktywację danego oddziału możesz przeprowadzić jeśli wykonałeś już aktywacje wszystkich innych oddziałów. czyli BK-Przeciwnik-inny Twój oddział-przeciwnik-ostatni twój oddział który może się aktywować-przeciwnik-BK

5. blokuje tak jak widać, jak schowasz figurke za ścianą i jej nie widać to jej nie widać, jeszcze lasy mają taką zasadę... te sylwanethów chyba że masz zdolność latania to wtedy widać i tak przez ten las

6. ogólnie tak, choć nie wiem w jakim kontekście, jeśli chodzi o to że jeśli na koniec rundy oddział jest rozdzielony i jego część ginie to tak

7. aktywujesz oddział w fazie walki więc cały oddział może zrobić pile in, po prostu inni kawalerzyści nie wykonają ataków, każdy model musi po takim ruchu być bliżej najbliższego modelu przeciwnika... niekoniecznie idąc w jego stronę. Moim zdaniem ruch w szarży i pile in jest najbardziej niedopracowanym zapisem powodującym naprawdę zabawne sytuacje przy stole

Autor:  Arek [ 12 sie 2018, o 15:23 ]
Tytuł:  Re: Kwestia zasad AOS

Wielkie dzięki! W życiu bym się nie domyślił że Vanhel’s Danse Macabre działa w ten sposób. :shock:

Następne pytanie:

1. Shooting Phase: załóżmy że jest moja tura, ja nie mam żadnych jednostek z możliwością strzelania na dystans ale przeciwnika ma taką, czy może on strzelać podczas trwania mojej tury?

Pytania dot. Arkhan the Black:

2. Curse of Years - najpierw rzucam 10 kostek a potem tylko po jednej?

3. Deathly Invocation - oddziału Skeleton Warriors nie mogę leczyć więc rzucam D3 i tyle ile wypadnie, tylu szkieletów będę mógł wskrzesić? W przypadku Black Knights nie mających ran, po wyrzuceniu 1 nie będę mógł nic wskrzesić? Dopiero gdy wypadnie 2 lub 3 i tylko jeden model?

Autor:  kard [ 12 sie 2018, o 17:20 ]
Tytuł:  Re: Kwestia zasad AOS

1 Strzelasz tylko w swojej turze. Oczywiście w tej grze jest wyjątek od wszystkiego więc może się zdarzyć że dysponuje jakąś zdolnością specjalną jak np pso-gryf u Stormcastów pozwalający strzelić w turze przeciwnika w pewnych okolicznościach. Generalnie jednak strzelasz tylko w swojej.

2. rzucasz 10 jak wypadnie 6 i przeciwnik jej nie wybroni (za każdą 6 dostaje mortal wound) to tyloma kośćmi ile zadałeś ran rzucasz ponownie na 5+ zadajesz ranę i znów za każdą zadaną rzucasz dalej na 4+ itd aż nie zadasz żadnej rany albo wykończysz wroga.

3. tak

Autor:  Arek [ 12 sie 2018, o 19:21 ]
Tytuł:  Re: Kwestia zasad AOS

kard napisał(a):
2. rzucasz 10 jak wypadnie 6 i przeciwnik jej nie wybroni (za każdą 6 dostaje mortal wound) to tyloma kośćmi ile zadałeś ran rzucasz ponownie na 5+ zadajesz ranę i znów za każdą zadaną rzucasz dalej na 4+ itd aż nie zadasz żadnej rany albo wykończysz wroga.


Dopytam się jeszcze, w opisie stoi: "For each roll of 6, that unit suffers a mortal wound and you can roll an extra dice" co to znaczy extra dice? Dodatkowa kostka? Jak to rozumieć? Przykładowo rzucam 10 kostek i wypadną trzy 6, to rzucam dalej trzema czy czterema kostkami?

Szarża i pile-in są faktycznie mocno pogmatwane, czytając opis, wszystko wygląda na jasne i klarowne ale już podczas gry tak nie jest, bo zawsze jest tak że jakiś model stoi dalej i nie wiadomo czy i o ile może się przysunąć i do którego przeciwnika.
Największe zastrzeżenia mam do instrukcji bo niby jest wszystko wyjaśnione ale brakuje przykładów różnych zagrań.

Autor:  kard [ 12 sie 2018, o 21:31 ]
Tytuł:  Re: Kwestia zasad AOS

to są ekstra kostki do tych 10 którymi rzucałeś wcześniej, czyli najpierw 10 a potem tyle ile masz szóstek, następnie tyle ile masz piątek i szóstek z drugiego rzutu, później tyle ile było 4,5,6 z rzutu poprzedniego itd.

Sam opis jest bardzo prosty, problem jest z tym jak te zasady możesz naciągnąć by na nich bardziej skorzystać i np w czasie pile in odsunąć się od przeciwnika by on miał później mniej modeli w zasięgu uderzania własną bronią. To jest bardzo skomplikowana kwestia jeśli oczywiście mówimy o grze turniejowej. I ciężko to teoretycznie wyjaśnić. Praktyka czyni mistrza

Autor:  Arek [ 13 sie 2018, o 19:58 ]
Tytuł:  Re: Kwestia zasad AOS

To jeszcze pytania o Skeleton Warriors:

1. Mogę mieć w tym samym unit'cie 10 szkieletów z mieczami + 10 z włóczniami?

2. Crypt Shields: jeśli zaatakuje mnie np. Plaguebearers, będę mieć w praktyce Save na 5+? Ale gdy przeciwnik ma Rend na "-1" wtedy Crypt Shields nie mają efektu?

Autor:  kard [ 13 sie 2018, o 21:38 ]
Tytuł:  Re: Kwestia zasad AOS

1 nie, albo albo.

2 tak, jeśli przeciwnik ma renda to nei bierzesz tarcz pod uwagę czyli przeciwko atakom bez renda masz sv 5+ jeśli mają -1 renda to nie masz wcale sv bo liczysz od 6+

Strona 7 z 7 Strefa czasowa: UTC + 2
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/