Zmień rozmiar tekstu


Napisz wątekOdpowiedz Strona 6 z 7   [ Posty: 130 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 31 sty 2018, o 16:00 
Pseudo-Macka

Dołączył(a): 13 lut 2006, o 10:10
Posty: 116
Lokalizacja:
Skarab napisał(a):
Lizakom przydalby się Lord Kroak i vortex.


sądzisz, że na dużą ilość ran z pojedynczego ataku u ogrów Kroak jest ok?
doszedłem do wniosku, że kiepsko z nim... dostanie tyranta ten mu wsadzi 6-9 ran a w przypływie szczęścia jeszcze więcej... on się składa po jednej szarży...

A jak zrobisz jeszcze Tyranta samobójcę z Great Gutgouger'em i do tego dostanie traida Might is Right +1 do rzutu na zranienie i artefakt Battle Brew to dostaje 3 ataki z trafieniem na 2+ i zranieniem na 2+ z czego każdy każdy na 3+ zadaje po 6 ran zamiast 3 to jego epicka nieśmiertelność jest marna... doszedłem do wniosku, że szkoda punktów na niego
skoro 160 puntów tyranta go zjada...

_________________
Sarkazm- ponieważ strzelanie do idiotów jest zakazane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 31 sty 2018, o 16:03 
Kałamarnica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2012, o 15:06
Posty: 955
Lokalizacja: Łódź
Systemy: AoS:
- DoT 4000pkt
Na vortexie szarzy nie dostanie :D. Najlepiej dziada okrazyc 20 Temple Guardów i nawalać z niego mortalami na cały stół.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 31 sty 2018, o 16:05 
Pseudo-Macka

Dołączył(a): 13 lut 2006, o 10:10
Posty: 116
Lokalizacja:
vortex = engine ?

_________________
Sarkazm- ponieważ strzelanie do idiotów jest zakazane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 31 sty 2018, o 16:07 
Kałamarnica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2012, o 15:06
Posty: 955
Lokalizacja: Łódź
Systemy: AoS:
- DoT 4000pkt
Balewind vortex. Czarodziej może go przywołać na 7+ nie jest traktowany jako rzucenie czaru. Jego scroll jest w internecie. Można go sproksowac jakims słoikiem nawet( na mackach gość grał oblepionym pudelkiem od pringlesow)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 31 sty 2018, o 16:32 
Pseudo-Macka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 maja 2017, o 16:47
Posty: 130
Lokalizacja: Łódź/Zgierz
Systemy: AoS
-Ironjawz - 2000
Poznam także: FoW/TANKS, BloodBowl, WH40k
Cade napisał(a):
Wiecie, każdy sobie może myśleć, że jeden system jest lepszy od drugiego... na pewno każdy jest inny.

AoS od samego początku wiedziałem, że nie jest idealny ale nie o to mi chodzi... gadanie co lepsze co gorsze mnie nie bawi... wybrałem AoS z konkretnego powodu. Mogę zagrać w 2 godziny bitwę i iść dalej.

(...)

Ja nie planuję jakiś mega wyjazdów turniejowych bo zwyczajnie nie mam już na to czasu. Chcę czasami fluffowo se popykać, ale nie kosztem czyjejś frustracji.

Zrobiłem sobie miłą ropiskę która mi się podoba nie z tego powodu, że jest mega potężna tylko dlatego, że lubię klimat Ogrów. Zero, 2 bohaterów na 1500 i dalej jest problem dla niego. Nie mam pomysłu jak ugryźć ten temat. Bo podkładanie się by wygrał jest idiotycznym pomysłem


Witaj w klubie - popieram każde słowo :)

Cade napisał(a):
Ja mam inny problem. Bo Młody zaczynający grę w cokolwiek figurkowego sądzi, że jego Lizaki nie mają szans z ogrami. I gadanie, że się myli nie trafia do niego, bo nie potrafi spojrzeć na armię ogólnie tylko na siłę porównuje mi, że slann za 260 punktów nie ma szans z Frostlordem za 480. Ja tam coś pograłem w swoim życiu w WFB więc potrafię spojrzeć troszkę innaczej na rozpiskę przeciwnika i wiem co mniej więcej powinienem zrobić by się obronić.
Chłopak ma jeszcze ciągoty do taki akcji, że jak ma monstera to on zrobi wszystko i nikt go nie ruszy... a potem płacze, że pali szarżę stegadonem przed 4ką kawalerii BCRów i ta anihiluje mu tego stegadona po jednej szarży. Popełnia masę błędów, które pewnie każdy z nas popełniał. Więc problem jest z tym, że odczuwa frustrację że Lizaki są kiepskie a Ogry (niezależnie czy BCRy czy Gutbusterzy) są mega.


Kroak na Vortexie naprawdę robi robotę - w razie czego mogę użyczyć w ŁDKu wir do przetestowania - a Slanna można użyć jako Kroaka.
Żabę na Vortexie zabić ogrami będzie baaaaardzo trudno (maga na tornadzie można bić tylko na dystans, a żabol nie ma normalnego "życia"), a bije solidnie.

Moim zdaniem najmocniejsza jednostka jaszczurek do Bastilodon - po tym jak wybronił wszystkie 36 woundów wsadzonych mu przez blok 10 brutali a później ich zabił, boję się na to grać :D

Generalnie Slaan nie ma szans z ogrami w zwarciu, ale można go zasłonić Saurusami lub Skinkami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 31 sty 2018, o 20:37 
Pseudo-Macka

Dołączył(a): 13 lut 2006, o 10:10
Posty: 116
Lokalizacja:
Generalnie Slaan nie ma szans z ogrami w zwarciu, ale można go zasłonić Saurusami lub Skinkami.

To akurat wykoncypował :) i grał z zasłona gwardii ale ja też to przewidziałem i Tyrant dostał GG i zasięg 3 cali a On nie doczytał. I odpaliłem mu battle brew i jednym atakiem (samobójczym) wyciął slanna i Wardenera. Więc było warto 160 punktów za 260+ 100 coś. Dobry deal :)

_________________
Sarkazm- ponieważ strzelanie do idiotów jest zakazane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 31 sty 2018, o 23:44 
Wielka Ośmiornica

Dołączył(a): 29 maja 2012, o 21:31
Posty: 2252
Galahad weź przestań trolowac bo niesmaczne.

Sugeruję zamienić się armiami i grać dwumecze jeśli kto szuka balansu pełnego. Inna sprawa że jeszcze się załamie że to rzeczywiście gra słabiej. Teraz jest na co zrzucić winę. Z drugiej strony zawsze można zrzucić na kości ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 4 lut 2018, o 12:32 
Pseudo-Macka

Dołączył(a): 13 lut 2006, o 10:10
Posty: 116
Lokalizacja:
Jak jest maszyna bojowa z załoga i załoga jest oddzielnie wymieniona na scroll to ja mogę zawiast w maszynę strzelać w załogę? Wiem że jest za zasłona w odległości 1 cała od maszyny ale to i tak się bardziej opłaca...

_________________
Sarkazm- ponieważ strzelanie do idiotów jest zakazane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 4 lut 2018, o 15:42 
Pseudo-Macka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 maja 2017, o 16:47
Posty: 130
Lokalizacja: Łódź/Zgierz
Systemy: AoS
-Ironjawz - 2000
Poznam także: FoW/TANKS, BloodBowl, WH40k
Tak :) jeśli masz ich w zasięgu to możesz bić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 12 lut 2018, o 21:54 
Pseudo-Macka

Dołączył(a): 13 lut 2006, o 10:10
Posty: 116
Lokalizacja:
No to kolejne pytanie:)
Gram na 1000 punktów armią która ma czar summon np. lizaki.
z tego 1000 muszę wydzielić odpowiednią ilość do summona czy 900 punktów wystawiam, a jeden oddział za 100 summonuję.
wszystko jasne, a co się dzieje jak rzucę na summona 11 lub więcej i zamiast np. 5 saurus knights summonuję 10kę? To przewyższa o 100 punktów limit armii. Czy ignoruje się ten wynik na casta i przyzywa się tylko 5 czy gracz ma zajebiste szczęście i taka opcja pozwala przekroczyć limit armii?

_________________
Sarkazm- ponieważ strzelanie do idiotów jest zakazane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 13 lut 2018, o 07:39 
Pseudo-Macka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 maja 2017, o 16:47
Posty: 130
Lokalizacja: Łódź/Zgierz
Systemy: AoS
-Ironjawz - 2000
Poznam także: FoW/TANKS, BloodBowl, WH40k
Niestety nie możesz przekroczyć limitu, przyzwiesz tylko tyle na ile odłożyłeś pkt ;)

Generalnie to jest tak, że zostawiasz sobie pulę pkt na summoning, i możesz przyzywać dowolne modele na jakie pozwalają Ci czary (możesz nawet przekroczyć w ten sposób limit behemotów), ale do momentu wyczerpania odłożonych pkt.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 13 lut 2018, o 10:55 
Pseudo-Macka

Dołączył(a): 13 lut 2006, o 10:10
Posty: 116
Lokalizacja:
drasquez napisał(a):
Niestety nie możesz przekroczyć limitu, przyzwiesz tylko tyle na ile odłożyłeś pkt ;)


Wcale nie "niestety"! Bardzo dobrze, bo by mi te jaszczurki w nadmiarze przyzywał:D

_________________
Sarkazm- ponieważ strzelanie do idiotów jest zakazane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 13 lut 2018, o 14:11 
Pseudo-Macka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 maja 2017, o 16:47
Posty: 130
Lokalizacja: Łódź/Zgierz
Systemy: AoS
-Ironjawz - 2000
Poznam także: FoW/TANKS, BloodBowl, WH40k
A no tak! Zapomniałem, że to przeciwnik Twój gra jaszczurami :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 17 lut 2018, o 19:38 
Pseudo-Macka

Dołączył(a): 13 lut 2006, o 10:10
Posty: 116
Lokalizacja:
Zasada It burns! salamander to jest 1d3 ran smiertelnych za caly oddzial salamander czy 1d3 za kazda salamandre ktora zraniala?

_________________
Sarkazm- ponieważ strzelanie do idiotów jest zakazane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 18 lut 2018, o 00:01 
Prawie jak Kraken
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lis 2011, o 19:57
Posty: 1130
Systemy: AoS, Wolsung
Z opisu wynika, że rzucasz raz za każdy oddział, który odniósł obrażenia. Więc liczba Salamander nie ma znaczenia.

_________________
W każdym moim zwycięstwie jest pot i krew poświęceń..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 18 lut 2018, o 00:25 
Pseudo-Macka

Dołączył(a): 13 lut 2006, o 10:10
Posty: 116
Lokalizacja:
Wicher napisał(a):
Z opisu wynika, że rzucasz raz za każdy oddział, który odniósł obrażenia. Więc liczba Salamander nie ma znaczenia.


No właśnie też tak uważam a w kilku w necie sugerują inaczej:/ dlatego moja wątpliwość

_________________
Sarkazm- ponieważ strzelanie do idiotów jest zakazane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 21 lut 2018, o 13:57 
Pseudo-Macka

Dołączył(a): 13 lut 2006, o 10:10
Posty: 116
Lokalizacja:
Dobra znowu generuję ruch:) upewniam się
czytam Legion Nagasha i nekromanci mają takiego skilla:
Undead Minions: Before you allocate a wound to this model, you may pick a friendly SUMMONABLE unit within 3" and roll a dice. On a 4+ the wound is allocated to that unit instead.

To działa tylko na normalne rany i na mortale nie? bo na przykład dla Wardena z Seraphon jest wyraźnie napisane, że ściąga ze Slanna rany i mortale a tu tylko że wound...

_________________
Sarkazm- ponieważ strzelanie do idiotów jest zakazane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 21 lut 2018, o 21:27 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 maja 2006, o 17:10
Posty: 1524
Lokalizacja: WG
Systemy: wfb,wh40k
Cade napisał(a):
To działa tylko na normalne rany i na mortale nie?


szczerze nie wiem co chciałeś przekazać. :) bo albo działa tylko na... ,albo na... i...
Alokowanie ran jest w tych 4 stronach zasad, to jest już po save i damage więc szału nie robi bo nie skorzystasz z lepszego sv . Działa na wszelkie rany

_________________
potrzebujesz znaczników / wzorników wg własnego zamysłu albo podstawki wszelkiej miary i mieście się to w polu 200x300mm, daj znać, pomożemy po przystępnej cenie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 22 lut 2018, o 10:05 
Pseudo-Macka

Dołączył(a): 13 lut 2006, o 10:10
Posty: 116
Lokalizacja:
Dobra to dokładniej opiszę. Masz rację mogło być to lekko niezrozumiałe.
Moja wątpliwość co do opisu Undead Minions wzięła się po przeczytaniu opisu umiejętności Saurus Eternity Warden'a o nazwie Selfless Protector: Each time this model
is within 2" of a Slann that suffers a wound or mortal wound, it can attempt to intervene. If it does so, roll a dice. If the result is 2 or higher, the Slann ignores that wound or mortal wound but this model suffers a mortal wound in its place.

Umiejętność ta działa też w chwili alokacji ran a jest w niej wyraźnie zaznaczone, że wound or mortal wound. Dlatego mam wątpliwość czy skill Nekromanty też działa na mortal woundy skoro nie jest to wyraźnie napisane jak w przypadku saurusa.


Update:
Obstawiam, że Undead Minions nie działa ma mortal woundy. W starym warscrollu Necromanty (przed pojawieniem się Legionu Nagasha) było wyraźnie napisane wound or mortal wound... a teraz jest tylko wound.

_________________
Sarkazm- ponieważ strzelanie do idiotów jest zakazane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 22 lut 2018, o 13:10 
Pseudo-Macka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 maja 2017, o 16:47
Posty: 130
Lokalizacja: Łódź/Zgierz
Systemy: AoS
-Ironjawz - 2000
Poznam także: FoW/TANKS, BloodBowl, WH40k
"Some attacks inflict mortal wounds. Do not
make hit, wound or save rolls for a mortal
wound – just allocate the wounds to models
from the target unit as described above. "

Skill działa na każdą przydzielaną ranę :) Dwa przytoczone przez ciebie przykłady różnią się doborem słów, ale chodzi o to samo. GW po prostu upraszcza wording w nowych scrollach żeby zmniejszyć ilość tekstu.

Mortal Wounds to bardziej rodzaj obrażeń tak jak Damage. Twoja postać ma X ran, które może przeżyć i przydzielasz jej Y ran po atakach niezależnie czy były to DMG czy MW. Innymi słowy "allocate a wound" oznacza zmniejszenie ilości Wound (HP) Twojego modelu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 6 z 7   [ Posty: 130 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL