Zmień rozmiar tekstu


Napisz wątekOdpowiedz Strona 4 z 7   [ Posty: 122 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 13 lis 2017, o 11:55 
Pseudo-Macka

Dołączył(a): 13 lut 2006, o 10:10
Posty: 116
Lokalizacja:
Next question:

Pewnie czegoś nie zauważyłem i niedoczytałem...
Czy np. Hydra jako coś dużego będzie widoczna dla oddziały przeciwnika jeśli przed nią stoi na przykład oddział kuszników DE? Lub Huskard z ogrów będzie wystawał na tych monstrach znad piechoty ogrów?

_________________
Sarkazm- ponieważ strzelanie do idiotów jest zakazane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 13 lis 2017, o 18:01 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 maja 2006, o 17:10
Posty: 1513
Lokalizacja: WG
Systemy: wfb,wh40k
będzie widoczne jak będzie widoczne, tak zwany true line of sight, jeśli widzisz czyjąś nogę możesz spokojnie ładować w to ile wlezie. Bardzo trudno zasłonić modele innymi modelami ale... np skrzyszła terrorgeista dają radę

_________________
potrzebujesz znaczników / wzorników wg własnego zamysłu albo podstawki wszelkiej miary i mieście się to w polu 200x300mm, daj znać, pomożemy po przystępnej cenie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 15 lis 2017, o 15:29 
Pseudo-Macka

Dołączył(a): 13 lut 2006, o 10:10
Posty: 116
Lokalizacja:
i znowu pytanie:

Już się zorientowaliśmy, że pierwszą bitwę zagraliśmy źle i już wiemy, że szarża może skończyć się w 2 lub więcej oddziałach, ale mam teraz taką sytuację jak na rysunku....

Obrazek

Z zasad nie wynika, że muszę deklarować w jaki oddział szarżuję więc wystarczy, że oddział wroga jest w 12 calach.

Oddział „czerwony” szarżuje i na 2d6 wyrzuca 7 cali.

Co skutkuje, że do najbliższego odziału "niebieskiego" może bez problemu zbliżyć się na 1/2 cala, ale czy część modeli może w takim wypadku wykonać pełne 7 cali ruchu i przez to znaleźć się poniże 3 cali od oddziału „zielonego”, do którego normalnie nie byłoby szarży... A w fazie combatu zrobić nimi „pile in” i walczyć z dwoma oddziałami.

???

_________________
Sarkazm- ponieważ strzelanie do idiotów jest zakazane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 15 lis 2017, o 20:55 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 maja 2006, o 17:10
Posty: 1513
Lokalizacja: WG
Systemy: wfb,wh40k
tak, możesz tak zrobić. zwróć jeszcze uwagę na to że w combacie pile in jest iż model może przesunąć się o 3" do najbliższego modelu przeciwnika, niekoniecznie nawet będącego w 3" po tym ruchu

_________________
potrzebujesz znaczników / wzorników wg własnego zamysłu albo podstawki wszelkiej miary i mieście się to w polu 200x300mm, daj znać, pomożemy po przystępnej cenie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 17 lis 2017, o 12:17 
Pseudo-Macka

Dołączył(a): 13 lut 2006, o 10:10
Posty: 116
Lokalizacja:
No to kolejny temat... jak macie dość dajcie znać:)

Yhetees mogą według ich Warscrolla robić pile in w 6 calach. Czy to jest równoznaczne z tym, że muszą Normalny ruch zakończyć min 6 cali od wrogich oddziałów tak jak inne oddziały w 3cale? Czy może mogą podejść do nieświadomego zagrożenia wroga np. na 4 cale a potem w fazie walki zaatakować niczego nieświadomy oddział z większej odległości niż 3 cale?

Czy przeciwnik może wejść w obszar między 6-3 cale od Yhetees'ów? czyli nieświadomie aktywuje Yhetees w fazie walki. Bo to wygląda tak jakby normalny ruch powodował nawiązanie kontaktu bojowego co chyba jest tylko możliwe dzięki szarży...
:?

_________________
Sarkazm- ponieważ strzelanie do idiotów jest zakazane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 17 lis 2017, o 16:35 
Kałamarnica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2012, o 15:06
Posty: 946
Lokalizacja: Łódź
Systemy: AoS:
- DoT 4000pkt
Musisz zaszarzować i po szarzy możesz zrobić pile ina na 6' zamiast 3 co pozwoli Ci na lepsze ustawienie lub doskoczenie do jakiegoś innego unitu. Druga sytuacja jest w momencie gdy przeciwnik znajduje się w 3' od Ciebie wtedy możesz wykonać interwencję do combatu i zrobić pile ina na 6'. Pile in jest dodatkowym ruchem w combacie. Tak przeciwnik może wejść w obszar 6-3 i nie spowoduje to tego że zrobią oni pile ina w combacie. Musieliby być poniżej 3 cali.

_________________
Choćbym kroczył ścieżką ciemności, zła się nie ulęknę, bo jestem nieumarły i odporny na psychologię :D :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 17 lis 2017, o 16:50 
Pseudo-Macka

Dołączył(a): 13 lut 2006, o 10:10
Posty: 116
Lokalizacja:
Aha czyli nie mogę traktować oddziały będącego między 3 a 6 cali jako taki, który jest w combacie z Yheteesami

ale Twoje wyjaśnienie nasuwa moje kolejne pytanie:( Piszesz, że mogę doskoczyć do innego oddziału. A czy pile in nie jest możliwy do wykonania tylko w kierunku do najbliższego modelu wroga?

_________________
Sarkazm- ponieważ strzelanie do idiotów jest zakazane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 17 lis 2017, o 16:55 
Kałamarnica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2012, o 15:06
Posty: 946
Lokalizacja: Łódź
Systemy: AoS:
- DoT 4000pkt
Tak tylko do najblizszego ale można tak kombinować przy szarzy, że czasem naprawdę dziwne rzeczy z tego wychodzą.

_________________
Choćbym kroczył ścieżką ciemności, zła się nie ulęknę, bo jestem nieumarły i odporny na psychologię :D :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 23 gru 2017, o 22:38 
Pseudo-Macka

Dołączył(a): 13 lut 2006, o 10:10
Posty: 116
Lokalizacja:
Next question...
Punkty Alliens na 1000 to 200 to znaczy że w tych 1000 mogę wziąć 200 oddziału które są aliantami czy te punkty są dodatkowe czyli 1000 punktów armii głównej i do tego np. 200 punktów w aliantami czyli razem 1200 o.O?

_________________
Sarkazm- ponieważ strzelanie do idiotów jest zakazane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 23 gru 2017, o 23:06 
Prawie jak Kraken
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lis 2011, o 19:57
Posty: 1106
Systemy: AoS, Wolsung
800 + 200. Rozpiska na 1000 nie może przekroczyć 1000, może być za to ich mniej. Jeśli masz mniej punktów niż przeciwnik, przed bitwą losujesz dodatkowy bonus (+1 do hita, +1 to wound, lub 1+ to save) w czasie jednej walki.

_________________
W każdym moim zwycięstwie jest pot i krew poświęceń..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 24 gru 2017, o 11:35 
Pseudo-Macka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 maja 2017, o 16:47
Posty: 122
Lokalizacja: Łódź/Zgierz
Systemy: AoS
-Ironjawz - 2000
Poznam także: FoW/TANKS, BloodBowl, WH40k
I to jest pula do wykorzystania, czyli np. możesz mieć 920 BCR + 80 pkt grot shaman :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 28 gru 2017, o 08:46 
Pseudo-Macka

Dołączył(a): 13 lut 2006, o 10:10
Posty: 116
Lokalizacja:
Next question:)

zgodnie z zasadami turniejowymi mogę wybrać sobie artefakt i traita. Czy mogę wybierać inne w każdej kolejnej bitwie, czy one muszą być wybrane raz na turniej?
To samo pytanie jeśli chodzi i ekwipunek i command group'e. np w 1 bitwie biorę dla Tyranta Massive Club a wolę wziąć Gutgouger'a?

_________________
Sarkazm- ponieważ strzelanie do idiotów jest zakazane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 28 gru 2017, o 10:06 
Pseudo-Macka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 maja 2017, o 16:47
Posty: 122
Lokalizacja: Łódź/Zgierz
Systemy: AoS
-Ironjawz - 2000
Poznam także: FoW/TANKS, BloodBowl, WH40k
Na turniej określasz raz na wszystkie bitwy całą rozpiskę wraz z artefaktami, umiejkami i sprzętem :)

Na normalnym niedzielnym graniu możesz sobie zmieniać rozpiskę co grę jak masz ochotę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 5 sty 2018, o 08:19 
Pseudo-Macka

Dołączył(a): 13 lut 2006, o 10:10
Posty: 116
Lokalizacja:
Pytanie dotyczące Moonclan Grots mam, bo do końca nie ogarniam tego...
wrzuciłem sobie tą appkę mobilną do AoSa i tak w tym śmiesznym AZYR można robić rospy.

I tak dodałem Moonclan Grots i jako broń wybieram Pokin' Sprears. I teraz jako upgrades mogę dorzucić chempiona, Bearera, i muzyka to oczywiste... ale również jako upgrade mam Barbed nets. I pytania teraz:)

1. według tego programu mogę wziąć ich dowolną ilość tak? np z oddziału 20 grotsów sieci może mieć np. 10ciu?
2. Czy jak model ma sieć to już nie może walczyć spearem czy może ewentualnie korzystać jak mu się podoba? np. nim se dojdzie do HtH to trzyma speara i tarczę (lepszy save) a jak dojdzie do HtH to wrzuca 3 ataki siecią?

_________________
Sarkazm- ponieważ strzelanie do idiotów jest zakazane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 5 sty 2018, o 09:13 
Pseudo-Macka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 maja 2017, o 16:47
Posty: 122
Lokalizacja: Łódź/Zgierz
Systemy: AoS
-Ironjawz - 2000
Poznam także: FoW/TANKS, BloodBowl, WH40k
Możesz mieć dowolną ilość sieciarzy.
Oddział możesz złożyć jako melee+tarcze lub jako łuczników. Sieciarze nie wpływają na ten wybór (dalej masz lepszy save w opcji melee), ale bić mogą tylko siecią.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 18 sty 2018, o 21:15 
Pseudo-Macka

Dołączył(a): 13 lut 2006, o 10:10
Posty: 116
Lokalizacja:
Pytania:
1. Zasada Real Wanderer. Czy to dotyczy jednego oddziału czy dowolnej ilości oddziałow??
2. Czy czary summon Lizadrów np. Summon Saurus warriors pozwalają zwiększyć ilość modeli w już istniejącej jednostce czy TYLKO tworzą nowe jednostki?
3. Czy dodatkowy pile in lub szarża z zasady Rampaging Destroyers (dla Destro) daje możliwość podwójnego ataku w 1 turze?

_________________
Sarkazm- ponieważ strzelanie do idiotów jest zakazane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 25 sty 2018, o 09:18 
Pseudo-Macka

Dołączył(a): 13 lut 2006, o 10:10
Posty: 116
Lokalizacja:
drasquez napisał(a):
Możesz mieć dowolną ilość sieciarzy.
Oddział możesz złożyć jako melee+tarcze lub jako łuczników. Sieciarze nie wpływają na ten wybór (dalej masz lepszy save w opcji melee), ale bić mogą tylko siecią.


Drasquez a jak się to ma to FAQa, który właśnie przeczytałem:/

Q: On the Moonclan Grots warscroll, how many Netters count as a ‘few’?
A: Up to three out of every twenty models.


czyli nie tylu co chcę a tylko 3 na 20 modeli

_________________
Sarkazm- ponieważ strzelanie do idiotów jest zakazane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 25 sty 2018, o 10:22 
Pseudo-Macka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 maja 2017, o 16:47
Posty: 122
Lokalizacja: Łódź/Zgierz
Systemy: AoS
-Ironjawz - 2000
Poznam także: FoW/TANKS, BloodBowl, WH40k
FAQ > Wszystko :)

Czytałem tylko Warscroll odpowiadając - mój błąd.

Cade napisał(a):
Pytania:
1. Zasada Real Wanderer. Czy to dotyczy jednego oddziału czy dowolnej ilości oddziałow??
2. Czy czary summon Lizadrów np. Summon Saurus warriors pozwalają zwiększyć ilość modeli w już istniejącej jednostce czy TYLKO tworzą nowe jednostki?
3. Czy dodatkowy pile in lub szarża z zasady Rampaging Destroyers (dla Destro) daje możliwość podwójnego ataku w 1 turze?


1. Napisz czyja to zasada, nie chce mi się szukać :)
2. Moim zdaniem tylko cały unit, ale nie znam się na summonowaniu - niech się wypowiedzą Ci co używają
3. Szczerze mówiąc nigdy nie myślałem o tym w ten sposób - pogrzebię w internetach w wolnej chwili i dam znać. Chyba, że znajdziesz jakieś źródło szybciej to będę wdzięczny jeśli napiszesz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 25 sty 2018, o 10:46 
Pseudo-Macka

Dołączył(a): 13 lut 2006, o 10:10
Posty: 116
Lokalizacja:
Luzik też się teraz dopiero tego doszukałem, ale wydawało mi się, że oddział za 130 punktów, który może wykonać 60 ataków to przegięcie więc szukałem....

Ad 1. To jest battle traits Wardenerersów, ale jestem na 99% pewny, że to się dotyczy wszystkich unitów, tylko mój znajomy zaczął mi wciskać, że to trzeba przetłumaczyć inaczej... i po kilku godzinach dyskusji sam zacząłem wątpić w swoją zajomość angielskiego :D zmęczył mnie najzwyczajniej rozmową:D

Ad 2. Też tak pomyślałem, ale nie ma tego nigdzie dokładnie sprecyzowanego:(

Ad 3. Na to sobie już chyba odpowiedziałem bo w FAQu do zasad jest o to pytanie o dodatkowy pile-in i z odpowiedzi wynika, że taki dodatkowy ruch.. pile-in lub szarża kończy się atakiem więc, Rampaging Destroyers z na oddział w 3 calach to dodatowy pile-in i atak w fazie hero a potem możesz np sobie spierdzielić w razie ruchu:)


Ale to nie najgorsze... właśnie w FAQu dla Destro wyczytałem że drastycznie osłabili Stonehorna.... i dupa zbita już nie jest taki fajny....

_________________
Sarkazm- ponieważ strzelanie do idiotów jest zakazane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 25 sty 2018, o 15:36 
Pseudo-Macka

Dołączył(a): 13 lut 2006, o 10:10
Posty: 116
Lokalizacja:
Mam jeszcze jedną głupią wątpliwość....

mój Tyrant stoi za oddziałem ogorów. Niby go widać przez nie, ale czy nie powinien być traktowany jakby był za zasłoną?

_________________
Sarkazm- ponieważ strzelanie do idiotów jest zakazane


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 4 z 7   [ Posty: 122 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL