Zmień rozmiar tekstu


Napisz wątekOdpowiedz Strona 4 z 4   [ Posty: 76 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 13 lis 2017, o 11:55 
Meduza

Dołączył(a): 13 lut 2006, o 10:10
Posty: 91
Lokalizacja:
Next question:

Pewnie czegoś nie zauważyłem i niedoczytałem...
Czy np. Hydra jako coś dużego będzie widoczna dla oddziały przeciwnika jeśli przed nią stoi na przykład oddział kuszników DE? Lub Huskard z ogrów będzie wystawał na tych monstrach znad piechoty ogrów?

_________________
Sarkazm- ponieważ strzelanie do idiotów jest zakazane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 13 lis 2017, o 18:01 
Prawie jak Kraken
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 maja 2006, o 17:10
Posty: 1489
Lokalizacja: WG
Systemy: wfb,wh40k
będzie widoczne jak będzie widoczne, tak zwany true line of sight, jeśli widzisz czyjąś nogę możesz spokojnie ładować w to ile wlezie. Bardzo trudno zasłonić modele innymi modelami ale... np skrzyszła terrorgeista dają radę

_________________
potrzebujesz znaczników / wzorników wg własnego zamysłu albo podstawki wszelkiej miary i mieście się to w polu 200x300mm, daj znać, pomożemy po przystępnej cenie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 15 lis 2017, o 15:29 
Meduza

Dołączył(a): 13 lut 2006, o 10:10
Posty: 91
Lokalizacja:
i znowu pytanie:

Już się zorientowaliśmy, że pierwszą bitwę zagraliśmy źle i już wiemy, że szarża może skończyć się w 2 lub więcej oddziałach, ale mam teraz taką sytuację jak na rysunku....

Obrazek

Z zasad nie wynika, że muszę deklarować w jaki oddział szarżuję więc wystarczy, że oddział wroga jest w 12 calach.

Oddział „czerwony” szarżuje i na 2d6 wyrzuca 7 cali.

Co skutkuje, że do najbliższego odziału "niebieskiego" może bez problemu zbliżyć się na 1/2 cala, ale czy część modeli może w takim wypadku wykonać pełne 7 cali ruchu i przez to znaleźć się poniże 3 cali od oddziału „zielonego”, do którego normalnie nie byłoby szarży... A w fazie combatu zrobić nimi „pile in” i walczyć z dwoma oddziałami.

???

_________________
Sarkazm- ponieważ strzelanie do idiotów jest zakazane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 15 lis 2017, o 20:55 
Prawie jak Kraken
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 maja 2006, o 17:10
Posty: 1489
Lokalizacja: WG
Systemy: wfb,wh40k
tak, możesz tak zrobić. zwróć jeszcze uwagę na to że w combacie pile in jest iż model może przesunąć się o 3" do najbliższego modelu przeciwnika, niekoniecznie nawet będącego w 3" po tym ruchu

_________________
potrzebujesz znaczników / wzorników wg własnego zamysłu albo podstawki wszelkiej miary i mieście się to w polu 200x300mm, daj znać, pomożemy po przystępnej cenie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 17 lis 2017, o 12:17 
Meduza

Dołączył(a): 13 lut 2006, o 10:10
Posty: 91
Lokalizacja:
No to kolejny temat... jak macie dość dajcie znać:)

Yhetees mogą według ich Warscrolla robić pile in w 6 calach. Czy to jest równoznaczne z tym, że muszą Normalny ruch zakończyć min 6 cali od wrogich oddziałów tak jak inne oddziały w 3cale? Czy może mogą podejść do nieświadomego zagrożenia wroga np. na 4 cale a potem w fazie walki zaatakować niczego nieświadomy oddział z większej odległości niż 3 cale?

Czy przeciwnik może wejść w obszar między 6-3 cale od Yhetees'ów? czyli nieświadomie aktywuje Yhetees w fazie walki. Bo to wygląda tak jakby normalny ruch powodował nawiązanie kontaktu bojowego co chyba jest tylko możliwe dzięki szarży...
:?

_________________
Sarkazm- ponieważ strzelanie do idiotów jest zakazane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 17 lis 2017, o 16:35 
Kałamarnica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2012, o 15:06
Posty: 901
Lokalizacja: Łódź
Systemy: AoS:
- DoT 4000pkt
Musisz zaszarzować i po szarzy możesz zrobić pile ina na 6' zamiast 3 co pozwoli Ci na lepsze ustawienie lub doskoczenie do jakiegoś innego unitu. Druga sytuacja jest w momencie gdy przeciwnik znajduje się w 3' od Ciebie wtedy możesz wykonać interwencję do combatu i zrobić pile ina na 6'. Pile in jest dodatkowym ruchem w combacie. Tak przeciwnik może wejść w obszar 6-3 i nie spowoduje to tego że zrobią oni pile ina w combacie. Musieliby być poniżej 3 cali.

_________________
Choćbym kroczył ścieżką ciemności, zła się nie ulęknę, bo jestem nieumarły i odporny na psychologię :D :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 17 lis 2017, o 16:50 
Meduza

Dołączył(a): 13 lut 2006, o 10:10
Posty: 91
Lokalizacja:
Aha czyli nie mogę traktować oddziały będącego między 3 a 6 cali jako taki, który jest w combacie z Yheteesami

ale Twoje wyjaśnienie nasuwa moje kolejne pytanie:( Piszesz, że mogę doskoczyć do innego oddziału. A czy pile in nie jest możliwy do wykonania tylko w kierunku do najbliższego modelu wroga?

_________________
Sarkazm- ponieważ strzelanie do idiotów jest zakazane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 17 lis 2017, o 16:55 
Kałamarnica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2012, o 15:06
Posty: 901
Lokalizacja: Łódź
Systemy: AoS:
- DoT 4000pkt
Tak tylko do najblizszego ale można tak kombinować przy szarzy, że czasem naprawdę dziwne rzeczy z tego wychodzą.

_________________
Choćbym kroczył ścieżką ciemności, zła się nie ulęknę, bo jestem nieumarły i odporny na psychologię :D :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 23 gru 2017, o 22:38 
Meduza

Dołączył(a): 13 lut 2006, o 10:10
Posty: 91
Lokalizacja:
Next question...
Punkty Alliens na 1000 to 200 to znaczy że w tych 1000 mogę wziąć 200 oddziału które są aliantami czy te punkty są dodatkowe czyli 1000 punktów armii głównej i do tego np. 200 punktów w aliantami czyli razem 1200 o.O?

_________________
Sarkazm- ponieważ strzelanie do idiotów jest zakazane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 23 gru 2017, o 23:06 
Prawie jak Kraken
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lis 2011, o 19:57
Posty: 1071
Systemy: AoS, Wolsung
800 + 200. Rozpiska na 1000 nie może przekroczyć 1000, może być za to ich mniej. Jeśli masz mniej punktów niż przeciwnik, przed bitwą losujesz dodatkowy bonus (+1 do hita, +1 to wound, lub 1+ to save) w czasie jednej walki.

_________________
W każdym moim zwycięstwie jest pot i krew poświęceń..

Dlatego Jabol chciał zostać Wack.. tzn strażakiem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 24 gru 2017, o 11:35 
Meduza
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 maja 2017, o 16:47
Posty: 73
Lokalizacja: Łódź/Zgierz
Systemy: AoS
-Ironjawz - 2000
Poznam także: FoW/TANKS, BloodBowl, WH40k
I to jest pula do wykorzystania, czyli np. możesz mieć 920 BCR + 80 pkt grot shaman :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 28 gru 2017, o 08:46 
Meduza

Dołączył(a): 13 lut 2006, o 10:10
Posty: 91
Lokalizacja:
Next question:)

zgodnie z zasadami turniejowymi mogę wybrać sobie artefakt i traita. Czy mogę wybierać inne w każdej kolejnej bitwie, czy one muszą być wybrane raz na turniej?
To samo pytanie jeśli chodzi i ekwipunek i command group'e. np w 1 bitwie biorę dla Tyranta Massive Club a wolę wziąć Gutgouger'a?

_________________
Sarkazm- ponieważ strzelanie do idiotów jest zakazane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 28 gru 2017, o 10:06 
Meduza
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 maja 2017, o 16:47
Posty: 73
Lokalizacja: Łódź/Zgierz
Systemy: AoS
-Ironjawz - 2000
Poznam także: FoW/TANKS, BloodBowl, WH40k
Na turniej określasz raz na wszystkie bitwy całą rozpiskę wraz z artefaktami, umiejkami i sprzętem :)

Na normalnym niedzielnym graniu możesz sobie zmieniać rozpiskę co grę jak masz ochotę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 5 sty 2018, o 08:19 
Meduza

Dołączył(a): 13 lut 2006, o 10:10
Posty: 91
Lokalizacja:
Pytanie dotyczące Moonclan Grots mam, bo do końca nie ogarniam tego...
wrzuciłem sobie tą appkę mobilną do AoSa i tak w tym śmiesznym AZYR można robić rospy.

I tak dodałem Moonclan Grots i jako broń wybieram Pokin' Sprears. I teraz jako upgrades mogę dorzucić chempiona, Bearera, i muzyka to oczywiste... ale również jako upgrade mam Barbed nets. I pytania teraz:)

1. według tego programu mogę wziąć ich dowolną ilość tak? np z oddziału 20 grotsów sieci może mieć np. 10ciu?
2. Czy jak model ma sieć to już nie może walczyć spearem czy może ewentualnie korzystać jak mu się podoba? np. nim se dojdzie do HtH to trzyma speara i tarczę (lepszy save) a jak dojdzie do HtH to wrzuca 3 ataki siecią?

_________________
Sarkazm- ponieważ strzelanie do idiotów jest zakazane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 5 sty 2018, o 09:13 
Meduza
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 maja 2017, o 16:47
Posty: 73
Lokalizacja: Łódź/Zgierz
Systemy: AoS
-Ironjawz - 2000
Poznam także: FoW/TANKS, BloodBowl, WH40k
Możesz mieć dowolną ilość sieciarzy.
Oddział możesz złożyć jako melee+tarcze lub jako łuczników. Sieciarze nie wpływają na ten wybór (dalej masz lepszy save w opcji melee), ale bić mogą tylko siecią.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kwestia zasad AOS
PostNapisane: 18 sty 2018, o 21:15 
Meduza

Dołączył(a): 13 lut 2006, o 10:10
Posty: 91
Lokalizacja:
Pytania:
1. Zasada Real Wanderer. Czy to dotyczy jednego oddziału czy dowolnej ilości oddziałow??
2. Czy czary summon Lizadrów np. Summon Saurus warriors pozwalają zwiększyć ilość modeli w już istniejącej jednostce czy TYLKO tworzą nowe jednostki?
3. Czy dodatkowy pile in lub szarża z zasady Rampaging Destroyers (dla Destro) daje możliwość podwójnego ataku w 1 turze?

_________________
Sarkazm- ponieważ strzelanie do idiotów jest zakazane


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 4 z 4   [ Posty: 76 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL