Zmień rozmiar tekstu


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 4 ]
Autor Wiadomość
 Tytuł: Spuść Łomot Pietrasowi - 201 Zasadzka w dżungli
PostNapisane: 29 kwi 2016, o 09:20 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2012, o 08:31
Posty: 2012
Lokalizacja: Łódź
Systemy: OiM, Infinity
Cytuj:
Rozdział 2: Władcy Marionetek

„Pozostawione w pobliżu Cosmolitów urządzenie namierzające pozwoliło nam zwabić dwa największe państwa Ludzi do ukrytego w dżungli wraku. Statek ten, skradziony Tridentowi Tohaa, jest fundamentalnym elementem planu, którego celem jest kontakt ludzkości z Tohaa Trinomial bez wzbudzania podejrzeń o naszą interwencję. Największe ludzkie państwo pozyskało jednostkę pamięci, która pozwoli im zlokalizować tunel czasoprzestrzenny umożliwiający kontakt z Trinomial. Druga z potęg, pomimo braku danych, była w stanie zbadać wrak statku i zdaje sobie sprawę z możliwości naszej technologii, a więc zrobi wszystko co możliwe aby pozyskać dane. Jedna z mniejszych sił pozyskała częściowe dane i prawdopodobnie sprzymierzy się z drugą mniejszą frakcją, aby uzyskać przewagę nad swoimi silniejszymi rywalami. Spowoduje to bez wątpienia interwencję centralnej organizacji ludzkości. W każdym przypadku, ludzkość dokona kontaktu z Trinomial. Mimo, że niektóre frakcje mogą być podejrzliwe wobec naszej rasy, wiele innych będzie chętnych na zawiązanie sojuszu w zamian za wszelką technologiczną przewagę. Scena jest gotowa, a marionetki tańczą do muzyki, którą gramy. Intryga rozwija się według planu.”

Raport jednostki nadzorującej Triumwiratu na Paradiso. Transmisja zakodowana, cel nieznany.


Cytuj:
201. Zasadzka w dżungli

Jednostka pamięci, którą PanOceania wydobyła z wraku obcego statku, zwana „Czarną Skrzynką” była wyposażona w silniejsze zabezpieczenia, niż pierwotnie oczekiwano. Analitycy potrzebowali więcej zaawansowanego sprzętu i większej siły obliczeniowej, aby mogli dostać się do danych zawartych w Czarnej Skrzynce. Konieczne stało się przeniesienie obcego artefaktu do lepszej placówki badawczej niż wysunięty posterunek, w którym do tej pory go badano. Aby ukryć transport przed satelitami szpiegowskimi i uniknąć ataku, zdecydowano się na transport naziemny przez sam środek gęstej dżungli Paradiso.

Jednakże Sekcja Komunikacji Yanjing – wywiadu wojskowego Yu Jing, otrzymała wcześniej priorytetowy rozkaz wyszukiwania wszelkich danych dotyczących lokalizacji Czarnej Skrzynki i jej ewentualnego ruchu. Nie istnieje żaden przeciek danych, który umknie uwagi szpiegom Yu Jing. Tak więc w momencie, w którym konwój PanOceanii opuścił wysunięty posterunek, był już skazany na zagładę. Pułapka zastawiona przez siły Yu Jing była zaskakująca i druzgocząca. Żołnierze PanOceanii nie mieli żadnych szans, padali jak muchy pod przytłaczającą siłą ognia Yu Jing. W ten sposób Czarna Skrzynka zmieniła właściciela. W końcu siły Imperialne miały poczucie, że poświęcenie Ko Dali nie poszło na marne.

Jednakże tajemnice zawarte w Czarnej Skrzynce wciąż pozostawały nieodkryte.

Obrazek


>>201<< Zasadzka w dżungli

Planeta Paradiso. Zwycięzca poprzedniego scenariusza zdobył obcą Czarną Skrzynkę, która posiada ważne informacje o celu, do jakiego zmierzał rozbity statek. Wywiad twierdzi, że w miejscu docelowego lądowiska może znajdować się większa, ukryta baza zawierająca być może więcej obcej technologii. Najpierw należy jednakże odszyfrować te informacje w bezpiecznym miejscu. Nieprzyjaciel nie zamierza na to pozwolić.

Dżungla Paradiso jest idealnym miejscem na zasadzkę, której celem jest nie tylko obca Czarna Skrzynka, ale i oficer dowodzący jej ochroną, jako jedyny członek eskorty posiadający dostęp do tajnych informacji. Jednak niebezpieczna fauna tej nieposkromionej planety może utrudnić misję.



Streszczenie Misji

Obrońca
A. Wynieść Obcą Czarną Skrzynkę przez krawędź w strefie rozstawienia przeciwnika.
B. Ochronić oryginalnego porucznika

Atakujący:
A1. Zlokalizować model niosący Obcą Czarną Skrzynkę.
A2. Przejąć Czarną Skrzynkę
A3. Wezwać Statek Desantowy.
A4. Ewakuować Obcą Czarną Skrzynkę poprzez Statek Desantowy.
B. Zabić oryginalnego porucznika Obrońcy


Cele Misji

Obrońca
1. Wynieść Obcą Czarną Skrzynkę poza stół (4 OP).
2. Posiadać na koniec gry aktywnego (nie w stanie Nieprzytomny ani Martwy) Porucznika (z którym zaczynało się grę) (2 OP).

Należy unikać:
3. Straty SpecOpsa (grę kończy w stanie Null, nieudane rzuty na MedVac i CubeVac) (-1 OP)
4. Zabicia modelu przenoszącego Czarną Skrzynkę (-3 OP)

Atakujący:
1. Wynieść Obcą Czarną Skrzynkę poza stół (4 OP).
2. Wyeliminować (sprowadzić do stanu Nieprzytomny lub Martwy) wrogiego Porucznika (z którym zaczynał grę) (2 OP)

Należy unikać:
3. Straty SpecOpsa (grę kończy w stanie Null, nieudane rzuty na MedVac i CubeVac) (-1 OP)
4. Zabicia modelu przenoszącego Czarną Skrzynkę (-3 OP)


Punktacja Kampanijna

+1PK za zwycięstwo - patrz Koniec Misji.
+1PK za zwycięstwo z Pietras404;
+1PK za zabicie/ochronienie Porucznika Obrońcy;
+1PK za zdobycie 6OP;


Siły

Obrońca: 300 punktów + EXP (6 + PK za 101, 102, 103)*.
Atakujący: 300 punktów + EXP (6 + PK za 101, 102, 103)*.

*Oznacza to, że w tym scenariuszu każdy z graczy może wydać expy w ilości 6 + suma PK zdobytych za scenariusze 101, 102 i 103 (oczywiście daną frakcją).
np. Pietras zdobył w scenariuszu 101 3PK, w scenariuszu 102 1PK i w scenariuszu 103 3PK (punkty kampanijne), więc przed grą w scenariusz 201, może wydać 13 EXP'ów.


Rozmieszczenie

Atakujący i Obrońca
Obaj gracze rozstawiają się po przeciwnych stronach stołu. Obrońca rozstawia się do 12” od krawędzi, Atakujący natomiast do 16” od krawędzi.


Zalecany Teren

Misja powinna odbywać się w dżungli, więc zalecana jest duża ilość terenów rodzaju: Swamp, Woods, Jungle, Dense Jungle - z zasadami z podręcznika.
Zlecane są skały z zasadą np. Low Mountain.

Obrazek


Zasady specjalne scenariusza

Rozmiar stołu: 48” x 48”.

Obca Czarna Skrzynka
Transport: Obrońca musi posiadać w rozpisce przynajmniej jedną jednostkę z umiejętnością Baggage. Jednostka ta przenosi Czarną Skrzynkę. Jeżeli Obrońca posiada więcej takich jednostek, wybiera jedną z nich na nosiciela Czarnej Skrzynki. Jest to informacja tajna i nie trzeba informować przeciwnika, która z jednostek przenosi Czarną Skrzynkę. Informację tę należy zapisać przed wystawianiem modeli na stół.

W celu ukończenia tej misji obaj gracze mają bonus zwiększający o +2 AVA wszystkich jednostek posiadających umiejętność Baggage (AVA+2). Bonus ten nie dotyczy Bohaterów Imiennych.

Identyfikacja Czarnej Skrzynki: Atakujący może próbować zidentyfikować figurkę przenoszącą Czarną Skrzynkę. W tym celu należy wykonać umiejętność Discover i zdać odpowiedni test WIP. Automatycznej Identyfikacji można dokonać wchodząc z wrogą jednostką w kontakt podstawkami. W takich sytuacjach Obrońca musi zdradzić, czy dana jednostka przenosi Czarną Skrzynkę, czy nie.

Przejęcie Czarnej Skrzynki:

Obrazek

Gdy nosiciel Czarnej Skrzynki zostanie sprowadzony do stanu Martwy, Czarna Skrzynka zostaje uszkodzona. Gracz, który to spowodował zostaje ukarany permanentną utratą 3 OP (jest to jedyny efekt uszkodzenia Czarnej Skrzynki, gra toczy się dalej i obowiązują zwykłe zasady zwycięstwa). Skrzynka może zostać uszkodzona wielokrotnie, za każdym razem gdy jej nosiciel zostanie sprowadzony do stany Martwy, gracz, który to spowodował, dostaje powyższą karę.

Wyniesienie Czarnej Skrzynki. Obrońca. Obrońca może próbować wynieść Czarną Skrzynkę tylko przez krawędź stołu leżącą po przeciwnej stronie od swojej Strefy Rozstawienia.

Wyniesienie Czarnej Skrzynki. Atakujący. Atakujący może wynieść model, który skradł Czarną Skrzynkę tylko poprzez użycie Statku Desantowego.

Statek Desantowy może być użyty tylko do ewakuacji nosiciela Czarnej Skrzynki i nie może być użyty w celu Rozmieszczenia modeli. W tym scenariuszu Statek Desantowy nie posiada kosztu. Zasady Statku Desantowego (Landing Craft) są w podręczniku głównym Infinity na stronie 173.

Pamiętaj: Modele wewnątrz Statku Desantowego posiadają Total Cover. Do środka można wejść tylko poprzez właz. Wzornik Statku Desantowego można ściągnąć ze strony głównej Infinity.

Statek Desantowy umieszczony jest w statku powietrznym latającym nad polem bitwy. Aby poprosić o opuszczenie lub podjęcie Statku Desantowego:

Obrazek

Obrazek

Atakujący: Specjaliści
W tym scenariuszu za specjalistów uważani są: Hakerzy, Inżynierzy (ale nie modele z G:Servant), Forward Observer), modele z Chain of Command i Porucznicy.


Cel Drugorzędny: Porucznik
Dotyczy to Porucznika wybranego na tę rolę w liście Obrońcy. Każdy inny porucznik wybrany później nie liczy się jako cel.


Niebezpieczne Środowisko
Dżungla Paradiso jest niebezpiecznym miejsce z groźną fauną. Strefa rozstawienia gracza Atakującego traktowana jest jako Dangerous Level Hostile Environment powodujący jedno obrażenie o sile 11 przeciwko ARM. Oznacza to, że każdy model będący w takiej strefie, za każdym razem gdy wyrzuci na kostce wynik 18 lub więcej przy dowolnym teście, musi wykonać test na obrażenia o sile 11 przeciwko ARM. Niezdany test powoduje jedno obrażenie.

Obszar pomiędzy linią środkową stołu, a wyimaginowaną linią umieszczoną 8" od środka stołu w stronę strefy rozstawienia obrońcy, traktowany jest jako Aggresive Level Hostile Environment powodujący stan Immobilized-2 po niezdanym teście na PH. Oznacza to, że każdy model będący w takiej strefie, za każdym razem gdy wyrzuci na kostce wynik 17 lub więcej przy dowolnym teście, musi wykonać test na PH. Niezdany test powoduje stan Immobilized-2.


Koniec Misji
Scenariusz kończy się pod koniec Tury Gracza, w trakcie której wyniesiono Czarną Skrzynkę poza stół.

Zwycięzcą jest gracz, który ewakuował Czarną Skrzynkę, z wyjątkiem opisanym ponizej.

Jeżeli Atakujący przejmie, ale jednocześnie uszkodzi Czarną Skrzynkę (przez zabicie jej nosiciela) i nie zdoła zabić Porucznika Obrońcy, Obrońca będzie zwycięzcą scenariusza.


Tryb Kampanii
Operacje Połączone. Zasada obowiązuje, gdy scenariusz jest częścią kampanii.

Zwycięzca poprzedniego scenariusza (103) zawsze gra jako Obrońca. Jeżeli obaj gracze wygrali lub przegrali scenariusz 103, obrońcą jest gracz znajdujący się wyżej w tabeli kampanijnej.


Obrazek


Uwagi

- Misja ta dzieje się równolegle z misją 202. Punkty Kampanijne zdobywa się tylko za jedną z misji 201 i 202. W przypadku, gdy gracz rozegra obydwie misje, graczowi zaliczany jest lepszy wynik z tych dwóch misji.

- Należy pamiętać o zwiększonym AVA modeli z bagażem.

- Należy pamiętać o karze za zabicie modelu przenoszącego Czarną Skrzynkę.

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Spuść Łomot Pietrasowi - 201 Zasadzka w dżungli
PostNapisane: 29 kwi 2016, o 09:30 
Gracz roku 2014 - WFB
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 cze 2011, o 21:43
Posty: 4147
Systemy: WFB:
High Elves - 3000pkt
Vampire Counts - 1000pkt
Myślisz, że można wykorzystać jeden z wielkich statków z X-Winga do tej misji? :mrgreen:

_________________
Cytuj:
- Conan, what is best in life?
- To crush the enemies, see them driven before you, and hear lamentations of their woman.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Spuść Łomot Pietrasowi - 201 Zasadzka w dżungli
PostNapisane: 29 kwi 2016, o 10:10 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2012, o 08:31
Posty: 2012
Lokalizacja: Łódź
Systemy: OiM, Infinity
Nie widziałem go na żywo, ale jak wielkość się mniej więcej zgadza, to pewnie!

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Spuść Łomot Pietrasowi - 201 Zasadzka w dżungli
PostNapisane: 30 kwi 2016, o 19:56 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2012, o 08:31
Posty: 2012
Lokalizacja: Łódź
Systemy: OiM, Infinity
Dodano:

Cytuj:
Rozdział 2: Władcy Marionetek

„Pozostawione w pobliżu Cosmolitów urządzenie namierzające pozwoliło nam zwabić dwa największe państwa Ludzi do ukrytego w dżungli wraku. Statek ten, skradziony Tridentowi Tohaa, jest fundamentalnym elementem planu, którego celem jest kontakt ludzkości z Tohaa Trinomial bez wzbudzania podejrzeń o naszą interwencję. Największe ludzkie państwo pozyskało jednostkę pamięci, która pozwoli im zlokalizować tunel czasoprzestrzenny umożliwiający kontakt z Trinomial. Druga z potęg, pomimo braku danych, była w stanie zbadać wrak statku i zdaje sobie sprawę z możliwości naszej technologii, a więc zrobi wszystko co możliwe aby pozyskać dane. Jedna z mniejszych sił pozyskała częściowe dane i prawdopodobnie sprzymierzy się z drugą mniejszą frakcją, aby uzyskać przewagę nad swoimi silniejszymi rywalami. Spowoduje to bez wątpienia interwencję centralnej organizacji ludzkości. W każdym przypadku, ludzkość dokona kontaktu z Trinomial. Mimo, że niektóre frakcje mogą być podejrzliwe wobec naszej rasy, wiele innych będzie chętnych na zawiązanie sojuszu w zamian za wszelką technologiczną przewagę. Scena jest gotowa, a marionetki tańczą do muzyki, którą gramy. Intryga rozwija się według planu.”

Raport jednostki nadzorującej Triumwiratu na Paradiso. Transmisja zakodowana, cel nieznany.


Cytuj:
201. Zasadzka w dżungli

Jednostka pamięci, którą PanOceania wydobyła z wraku obcego statku, zwana „Czarną Skrzynką” była wyposażona w silniejsze zabezpieczenia, niż pierwotnie oczekiwano. Analitycy potrzebowali więcej zaawansowanego sprzętu i większej siły obliczeniowej, aby mogli dostać się do danych zawartych w Czarnej Skrzynce. Konieczne stało się przeniesienie obcego artefaktu do lepszej placówki badawczej niż wysunięty posterunek, w którym do tej pory go badano. Aby ukryć transport przed satelitami szpiegowskimi i uniknąć ataku, zdecydowano się na transport naziemny przez sam środek gęstej dżungli Paradiso.

Jednakże Sekcja Komunikacji Yanjing – wywiadu wojskowego Yu Jing, otrzymała wcześniej priorytetowy rozkaz wyszukiwania wszelkich danych dotyczących lokalizacji Czarnej Skrzynki i jej ewentualnego ruchu. Nie istnieje żaden przeciek danych, który umknie uwagi szpiegom Yu Jing. Tak więc w momencie, w którym konwój PanOceanii opuścił wysunięty posterunek, był już skazany na zagładę. Pułapka zastawiona przez siły Yu Jing była zaskakująca i druzgocząca. Żołnierze PanOceanii nie mieli żadnych szans, padali jak muchy pod przytłaczającą siłą ognia Yu Jing. W ten sposób Czarna Skrzynka zmieniła właściciela. W końcu siły Imperialne miały poczucie, że poświęcenie Ko Dali nie poszło na marne.

Jednakże tajemnice zawarte w Czarnej Skrzynce wciąż pozostawały nieodkryte.

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 4 ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Możesz rozpoczynać nowe wątki
Możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL