Zmień rozmiar tekstu


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 3 ]
Autor Wiadomość
 Tytuł: Spuść łomot Pietrasowi - 103 Zająć centrum!
PostNapisane: 9 kwi 2016, o 20:29 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2012, o 08:31
Posty: 2012
Lokalizacja: Łódź
Systemy: OiM, Infinity
Cytuj:
103 Zająć centrum!

Gdy tylko obie frakcje pozyskały dane z triangulacji, rozpoczęło się szaleństwo. Naukowcy PanOceanii i Yu Jing wystartowali w dzikim wyścigu, którego celem była deszyfracja koordynatów i porównanie ich z mapami Paradiso. Kryptografowie i analitycy obu stron poprosili o dodatkowy czas obliczeniowy ALEPHu i stymulanty neuronowe aby wytrzymać stress i utrzymać tempo pracy.

Informacje pozyskane z triangulacji wskazały dolinę w niezbadanych rejonach gęstej dżungli na kontynencie Norstralia. Dane wspominały o jakimś statku wyposażonym w „nieskażoną technologię”, którego boja lokacyjna aktywowała podstację Cosmolitów.

Obie potęgi natychmiast zorganizowały misje w celu pozyskania nieznanych technologi, jakie mógł posiadać na swoim pokładzie tajemniczy statek. Jednakże powietrzne transportowce w drodze do celu napotkały silną burzę, która rozrzuciła je po całym terenie operacji.

Dowódcy obu sił wkrótce odnaleźli w samym środku dżungli szczątki obcego statku, którego typ nie przypominał nic używanego przez Combined Army. Statek kosmiczny wyposażony był w rodzaj urządzenia do samo-naprawy, któremu udało się uruchomić nie tylko awaryjny transponder, ale też urządzenie maskujące oraz system bezpieczeństwa chroniący główną pamięć.

Oba oddziały spotkały się przy statku. Przy szczątkach, w samym środku dżungli rozpoczęła się strzelanina. Specjaliści pracowali nad nieznaną technologią pod silnym ostrzałem. Oddział Yu Jing przegrywał. Z powodu rozproszenia oddziału ich ciężkie wsparcie, TAG Szwadronu Guijia został w tyle. Pomimo bohaterstwa swoich żołnierzy, dowódca sił Imperialnych nie był w stanie skompensować braku siły ognia. Nieobecność Ko Dali już zaczynała dawać się we znaki....

Żołnierze PanOceani, dowodzeni przez nieprzejednanego Ojca-Oficera De Fersena, zdołali wydobyć główną pamięć statku (której nadano nazwę kodową „Czarna Skrzynka”) i ewakuować ją powietrznym transportem. Wszystko na oczach wściekłych żołnierzy Yu Jing.

Po powrocie oddziału Sun Tze uspokoił swoich podwładnych: „To się tutaj nie kończy. Jeszcze będziemy mieli kolejną szansę. Niech staną się zbyt pewni siebie.”


Obrazek


>> 103 << ZAJĄĆ CENTRUM!


Planeta Paradiso, finałowa bitwa pierwszego rozdziału.

Dwie frakcje odkryły lokalizację nieznanego, obcego emitera sygnału i wysłały siły szybkiego reagowania do celu, aby go przejąć. Jednakże zła pogoda na Paradiso spowodowała rozproszenie ich wojsk, które zostały podzielone na dwie kolumny. Wszystkie siły zbliżają się teraz do celu. Okazał się on być rozbitym statkiem kosmicznym z aktywnym urządzeniem maskującym. Teraz muszą włamać się do statku, wyłączyć wszystkie systemy bezpieczeństwa i zabezpieczyć istotne urządzenia w celu dalszego transportu. Po zabezpieczeniu muszą umieścić na urządzeniu boję lokacyjną, tak aby statek ewakuacyjny mógł określić jego dokładną pozycję, co jest utrudnione z powodu aktywnego maskowania jednostki obcych. Dopiero po aktywowaniu boi lokacyjnej możliwa staje się ewakuacja artefaktów wraz z żołnierzami.

Kto pierwszy wyłączy systemy bezpieczeństwa, ustabilizuje cel i obejmie go w posiadanie?



Streszczenie Misji


Wątek główny:

1. Należy otworzyć Punkt Dostępu do Strefy Celu.

2. Należy umieścić Boję Lokacyjną na Celu.


Wątki Poboczne:

A. Należy Zabezpieczyć Cel.

B1. Należy wyłączyć Systemy Bezpieczeństwa Strefy Celu.

B2. Należy ściągnąć dane z Konsol N.S.P.


Cele Misji

Strona A i Strona B
1. Otworzyć Punkt Dostępu do Strefy Celu (1OP za każdy otwarty Punkt Dostępu, każdy Punkt Dostępu można otworzyć tylko raz w trakcie gry).

2. Wyłączenie Systemu Bezpieczeństwa (1OP, można tego dokonać tylko raz w trakcie gry).

3. Zabezpieczenie Celu (1OP, można tego dokonać tylko raz w trakcie gry).

4. Posiadanie na koniec gry aktywnej Boi Lokacyjnej na Celu (2OP).

5. Ściągnięcie danych z Konsoli N.S.P (2OP za każdą Konsolę, z jednej konsoli dane mogą ściągnąć obaj gracze).


Maksymalna ilość OP do zdobycia w tym scenariuszu to 10.


Punktacja kampanijna

+1PK za zwycięstwo - patrz Koniec Misji.
+1PK za zwycięstwo z Pietras404;
+1PK za zdobycie przynajmniej 5OP;
+1PK za zdobycie 10OP;


Siły

Strona A: 300 punktów (dwie grupy bojowe każda za przynajmniej 140 punktów) + EXP (4 + PK za 101, 102)*.

Strona B: 300 punktów (dwie grupy bojowe każda za przynajmniej 140 punktów) + EXP (4 + PK za 101, 102)*.

*Oznacza to, że w tym scenariuszu każdy z graczy może wydać expy w ilości 4 + suma PK zdobytych za scenariusze 101 i 102 (oczywiście daną frakcją).
np. Pietras zdobył w scenariuszu 101 3PK i w scenariuszu 102 1PK (punkty kampanijne), więc przed grą w scenariusz 103, może wydać 8 EXP'ów.


Rozmieszczenie

Rozproszone Rozmieszczenie: Istnieją 4 ponumerowane Strefy Rozstawienia, umieszczone w rogach stołu, przez co stół podzielony jest na cztery równe ćwiartki, zamiast zwyczajowych połówek.

Gracze muszą podzielić swoje wojska na dwie Sekcje (1 i 2), w każdej z nich musi znajdować się przynajmniej 140 punktów. Wszystkie figurki należące do jednej Grupy Bojowej, muszą znajdować się w jednej Sekcji. Zatem gracz musi mieć w rozpisce przynajmniej dwie Grupy Bojowe, każda zawierająca przynajmniej 140p.

Gracz, który uzyska Inicjatywę (czyli gracz, który wybiera kto się pierwszy rusza), musi wykonać rzut dla każdej ze swoich sekcji na poniższą tabelkę. Obie sekcje muszą zostać rozmieszczone w różnych Strefach Rozstawienia, powtarzając w razie konieczności rzut, aż do momentu wylosowania dwóch różnych Stref.

Tabela Rozmieszczenia
d20 Wynik
1-5 Strefa Rozstawienia - 1
6-10 Strefa Rozstawienia - 2
11-15 Strefa Rozstawienia - 3
16-19 Strefa Rozstawienia - 4
20 Strefa Rozstawienia - 4. Pośpieszne Rozmieszczenie: Figurka o najwyższym koszcie w tej sekcji nie może być rozmieszczona aż do drugiej tury gry. Figurka ta w drugiej turze rozmieszczana jest na krawędzi stołu w Strefie Rozstawienia - 4.


Przeciwnik nie wykonuje rzutów na tabelę, ale zamiast tego wybiera, która z sekcji zostanie rozmieszczona w której z pozostałych Stref Rozstawienia (nadal jedna sekcja = jedna strefa).

Użycie umiejętności Mechanized Deployement i Advanced Deployement jest niedozwolone.

Aby ustawić model z umiejętnością Infiltracja poza strefą swojego rozstawienia, należy wykonać udany rzut na PH-6. Aby ustawić go na ćwiartce przeciwnika, należy do zwykłych modyfikatorów obowiązujących w takim wypadku dodać modyfikator -6.

Aby ustawić model z umiejętnością Impersonation poza strefą własnego rozstawienia, należy wykonać udany rzut na WIP-6. Aby ustawić taki model w strefie rozstawienia przeciwnika, należy wykonać rzut na WIP-9.

W razie niepowodzenia należy wprowadzić efekty zgodne z zasadami.

Niedozwolone jest wystawienie figurki, broni i wyposażenia w Strefie Celu.


Zalecany Teren

Misja powinna odbywać się w dżungli, więc zalecana jest duża ilość terenów rodzaju: Swamp, Woods, Jungle, Dense Jungle - z zasadami z podręcznika. Jako dodatkowy teren ograniczający LoF zalecane są szczątki statku kosmicznego, ostatecznie ruiny.
Zlecane są skały z zasadą np. Low Mountain.


Obrazek


Zasady specjalne scenariusza

Rozmiar stołu: 48” x 48”.

Specjaliści
W tym scenariuszu Specjalistami są modele posiadające umiejętność / wyposażenie: dowolny Hacking Device, Engineer, Forward Observer, Chain of Command, Leutenant, Specialist Troop.

Specjalista, który z powodu trafienia amunicją E/M jest pod jej działaniem, nie może wykonywać umiejętności Umieszczenie Boi Lokacyjnej.

Strefa Celu
Strefa Celu jest kwadratem o boku 8" umieszczonym na środku stołu. Może być reprezentowana przez budynek odpowiedniej wielkości albo wydzielona poprzez ograniczenie jej innymi terenami. Jest ona pokryta gęstą roślinnością - co w grze przekłada się na następujące zasady:
- przyjmuje się, że jej ściany są nieskończenie wysokie i całkowicie blokują one LoF,
- nie można rozmieszczać w niej modeli i wyposażenia,
- nie można w niej lądować za pomocą umiejętności Airborne Deployement, jeżeli model wyląduje na niej poprzez rozrzut, należy ten model przesunąć jeszcze dalej o 8", tak aby model znalazł się poza Strefą.

Punkty Dostępu
Strefa Celu posiada dwa Punkty Dostępu, oba umieszczone na środku stołu, po przeciwnych stronach Strefy Celu (patrz mapka). Każdy Punkt Dostępu to Wide Gate.

Punkty Dostępu na początku gry są zamknięte, aby je otworzyć należy użyć umiejętności:

Obrazek

Cel
Cel jest umieszczony na środku stołu, w centrum Strefy Celu. Musi on być reprezentowany przez znacznik Allien Tech Marker albo teren odpowiedniej wielkości (podstawka ok 40mm).

Zabezpieczenie Celu
Cel jest niestabilny z powodu awaryjnego lądowania statku obcych. Aby go zabezpieczyć, należy użyć umiejętności Zabezpieczenie Celu:

Obrazek

System Bezpieczeńśtwa
Strefa Celu strzeżona jest przez automatyczny System Bezpieczeństwa.

Dopóki System Bezpieczeństwa jest aktywny, każdy rzut na WIP wykonany przez model w Strefie Celu (nawet ten wykonany poprzez G:Servant i Repeater), który skończy się wynikiem 20 na k20, wywoła silne wyładowanie energii. Wszystkie modele znajdujące się w takim momencie w Strefie Celu muszą wykonać rzut ARM. Wyładowanie energii zadaje obrażenia z siłą 15 i amunicją Shock.

Aby wyłączyć ten system, należy wykonać umiejętność:

Obrazek

Boia Lokacyjna
Ewakuacja Celu możliwa jest dopiero po dokładnym zlokalizowaniu jego położenia. Niezbędne zatem jest umieszczenie na nim Boi Lokacyjnej:

Obrazek

Boię Lokacyjną przeciwnika można wyłączyć:

Obrazek

Konsole N.S.P
Konsole N.S.P. (Nadmiarowy System Pomocniczy) dostarczają dodatkowe informacje przydatne w zbadaniu artefaktów obcych. Jednakże na początku gry są one wyłączone i nie mogą zostać zbadane, dopóki nie wyłączony zostanie System Bezpieczeństwa.

Konsole te są umieszczane na środku stołu 8" od krawędzi bocznych (patrz mapka). Muszą być reprezentowane przez Alien Tech Marker albo teren odpowiedniej wielkości (podstawka ok 40mm).

Aby pobrać dane z konsol:

Obrazek


Koniec Misji

Scenariusz kończy się na koniec trzeciej tury.

Gracz wygrywa automatycznie, jeżeli posiada aktywną Boje Lokacyjną na Celu i jednocześnie Strefa Celu wolna jest od wrogich żołnierzy w stanie Normal, niezależnie od zdobytych OP.

Jeżeli żaden z graczy nie spełnia powyższych wymogów, wygrywa gracz z większą ilością OP.


Obrazek


Uwagi!

- Zwróćcie uwagę, że strefy rozstawienia są bardzo małe.

- W tym scenariuszu możliwa jest wygrana przez gracza, który ma 2OP, gdy jego przeciwnik ma 8OP - zwróćcie uwagę na warunki zwycięstwa.

- Przypominam, że jednostka z zasadą Specialist Troop (np. większość Dire Foes), może wypełniać cele misji na zasadach inżyniera.

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Spuść łomot Pietrasowi - 103 Zająć centrum!
PostNapisane: 30 kwi 2016, o 19:27 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2012, o 08:31
Posty: 2012
Lokalizacja: Łódź
Systemy: OiM, Infinity
Dodano:

Cytuj:
103 Zająć centrum!

Gdy tylko obie frakcje pozyskały dane z triangulacji, rozpoczęło się szaleństwo. Naukowcy PanOceanii i Yu Jing wystartowali w dzikim wyścigu, którego celem była deszyfracja koordynatów i porównanie ich z mapami Paradiso. Kryptografowie i analitycy obu stron poprosili o dodatkowy czas obliczeniowy ALEPHu i stymulanty neuronowe aby wytrzymać stress i utrzymać tempo pracy.

Informacje pozyskane z triangulacji wskazały dolinę w niezbadanych rejonach gęstej dżungli na kontynencie Norstralia. Dane wspominały o jakimś statku wyposażonym w „nieskażoną technologię”, którego boja lokacyjna aktywowała podstację Cosmolitów.

Obie potęgi natychmiast zorganizowały misje w celu pozyskania nieznanych technologi, jakie mógł posiadać na swoim pokładzie tajemniczy statek. Jednakże powietrzne transportowce w drodze do celu napotkały silną burzę, która rozrzuciła je po całym terenie operacji.

Dowódcy obu sił wkrótce odnaleźli w samym środku dżungli szczątki obcego statku, którego typ nie przypominał nic używanego przez Combined Army. Statek kosmiczny wyposażony był w rodzaj urządzenia do samo-naprawy, któremu udało się uruchomić nie tylko awaryjny transponder, ale też urządzenie maskujące oraz system bezpieczeństwa chroniący główną pamięć.

Oba oddziały spotkały się przy statku. Przy szczątkach, w samym środku dżungli rozpoczęła się strzelanina. Specjaliści pracowali nad nieznaną technologią pod silnym ostrzałem. Oddział Yu Jing przegrywał. Z powodu rozproszenia oddziału ich ciężkie wsparcie, TAG Szwadronu Guijia został w tyle. Pomimo bohaterstwa swoich żołnierzy, dowódca sił Imperialnych nie był w stanie skompensować braku siły ognia. Nieobecność Ko Dali już zaczynała dawać się we znaki....

Żołnierze PanOceani, dowodzeni przez nieprzejednanego Ojca-Oficera De Fersena, zdołali wydobyć główną pamięć statku (której nadano nazwę kodową „Czarna Skrzynka”) i ewakuować ją powietrznym transportem. Wszystko na oczach wściekłych żołnierzy Yu Jing.

Po powrocie oddziału Sun Tze uspokoił swoich podwładnych: „To się tutaj nie kończy. Jeszcze będziemy mieli kolejną szansę. Niech staną się zbyt pewni siebie.”

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Spuść łomot Pietrasowi - 103 Zająć centrum!
PostNapisane: 23 wrz 2016, o 19:42 
Mątwa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sie 2015, o 12:32
Posty: 334
Lokalizacja: Łódź
Systemy: Infinity, LotR BC
Melduję, że Z Deghanem jesteśmy pionierami i rozegraliśmy dziś misję 103!

Deghan JSA 0 pk, 0 op vs Orlacien 1 pk, 4 op.

Inżynier Deghana, ostatni as w rękawie mogący odwrócić losy bitwy, zmarł postrzelony przez mojego niezwykle żywotnego snajpera w ostatnim momencie i nie zrealizował celów misji. Mój ostatni inżynier, poturbowany w drodze do strefy celu, został wyeliminowany przez system ochrony "czarnej skrzynki". Chain of command mógł już tylko aktywować boię lokacyjną z nadzieją, że on również nie zostanie odparowany.

_________________
Sygmaa... i wszystko jasne.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 3 ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Możesz rozpoczynać nowe wątki
Możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL