Zmień rozmiar tekstu


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 7 ]
Autor Wiadomość
 Tytuł: Spuść łomot Pietrasowi - 102 Aktywacja i triangulacja
PostNapisane: 29 lut 2016, o 19:08 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2012, o 08:31
Posty: 2012
Lokalizacja: Łódź
Systemy: OiM, Infinity
Cytuj:
102 Aktywacja i triangulacja

Operacja Jing Feng (Cichy Wiatr) była prawdopodobnie najboleśniejszym i najsmutniejszym epizodem w dziejach sił specjalnych Armii Imperium. Wszystko zaczęło się od szpiegowskiego sukcesu Yu Jing. Hakerom Yanjing udało się przechwycić zaszyfrowaną komunikację pomiędzy klasztorem Strelsau, a Neowatykanem. W wyniku tego przeprowadzono udaną operacją, okupioną jednak zbyt wysokim kosztem. Żywa legenda świata operacji specjalnych, sierżant Ko Dali poświęciła swoje życie dla misji i swojego kraju. Była to ogromna strata dla wszystkich jej towarzyszy broni.

Skradzione zakonowi Krzyżackiemu dane zawierały informację o lokalizacji obcej stacji naprowadzającej, połączonej bezpośrednio z Cosmolitami. Była ona ukryta w dżungli, głęboko na terytorium Combined Army. Stacja nadawała sygnał, który wzbudził rodzaj uśpionego do tej pory transpondera. Niestety musiały załączyć się jakieś zabezpieczenia, gdyż sygnał szybko został zagubiony i nie udało się zlokalizować położenia obudzonego urządenia. Zatem teraz konieczne było udanie się do stacji obcych, aby można było wzmocnić sygnał i dokonać triangulacji położenia transpondera. Dane, które można by uzyskać z obcych obiektów, mogły zmienić kierunek wojny o Paradiso.

Nie było szansy, aby agenci wywiadu mogli dotrzeć na miejsce przed PanOceanią. Dlatego Dowództwo Specjalnych Operacji Yu Jing wysłało wojska szybkiego reagowania pod dowództwem sierżant Ko Dali. Podoficer Tygrysów była w tym momencie najlepszą opcją Yu Jing na wykonanie triangulacji cennego celu.

Mimo wszytko drużyna Ko Dali nie była w stanie dotrzeć do stacji na tyle szybko, aby powstrzymać odwrót PanOceanii z koordynatami transpondera. Na miejscu natknęli się natomiast na siły Combined Army. Ko Dali wiedziała, że jedynym sposobem na powstrzymanie ataku obcych na tyle długo, aby możliwe było odtworzenie triangulacji jaką przeprowadziła PanOceania, był samobójczy atak. Manewr taki dawał technikom potrzebny margines czasu na ściągnięcie koordynatów, dezaktywację techno-konstruktów w substacji i wycofanie się ze strefy operacji ze zdobytymi danymi.

Taktyczne plany, opracowane przez Ko Dali w sytuacji maksymalnego stresu, zawsze okazywały się właściwe. I tym razem jej plan rozwijał się zgodnie z założeniami. Niestety definicja tego planu jako "samobójczy" również okazała się właściwa. Żołnierze Yu Jing wycofali się ze strefy operacji z danymi, ale zostawili za sobą ciało swojego dowódcy, która poświęciła się, aby mogli wykonać misję.

Ponownie nikt nie zauważył obecności małej jednostki obserwatorów Triumwiratu Tohaa, którzy z ukrycia nadzorowali rozwój swojego planu.


Obrazek

>> 102 << AKTYWACJA I TRIANGULACJA


Planeta Paradiso. Informacje zdobyte w poprzedniej misji pozwoliły zlokalizować starożytną, obcą osadę, prawdopodobnie powiązaną z rasą, która wybudowała Cosmolity. Wydaje się, że część zagubionych w dżungli techno-urządzeń przetrwała wszystkie te lata. Jeżeli zostaną one aktywowane w odpowiedniej kolejności, mogą dostarczyć nowych informacji i prawdopodobnie pomóc w zlokalizowaniu większej osady obcych.

Streszczenie Misji

1. Należy wejść specjalistą w b2b z dowolnym Techno Urządzeniem i dokonać jego analizy, aby wykryć sekwencję aktywacji. Sekwencja jest inna dla każdego gracza.

2. Należy jednym i tym samym modelem wchodzić po kolei z Techno Urządzeniami w b2b zgodnie z sekwencją i je aktywować.

3. Po aktywacji czterech Techno urządzeń, należy specjalistą dokonać triangulacji. Każdy wrogi Haker może próbować zagłuszyć triangulację. Przyjazny EVO repeater ułatwia wykonanie triangulacji.

4. Udane wykonanie triangulacji kończy grę.

Cele Misji

Strona A i Strona B
1. Odkryć Sekwencję Aktywacji (1OP).

2. Aktywowanie Techno-urządzenia (1OP za każde urządzenie w Sekwencji).

3. Wykonanie Triangulacji (3OP).

Maksymalna ilość OP wtym scenariuszu to 8OP.


Punktacja kampanijna

+1PK za zwycięstwo - w tym scenariuszu zwycięzcą jest gracz, który dokonał triangulacji.
+1PK za zwycięstwo z Pietras404;
+1PK za zdobycie przynajmniej 4OP;
+1PK za zdobycie 8OP;



Siły

Strona A: 300 punktów + EXP (2 + PK za 101)*.

Strona B: 300 punktów + EXP (2 + PK za 101)*.

*Oznacza to, że w tym scenariuszu każdy z graczy może wydać expy w ilości 2 + ilość PK zdobyte za scenariusz 101 (oczywiście daną frakcją).
np. Pietras zdobył w scenariuszu 101 3PK (punkty kampanijne), więc przed grą w scenariusz 102, może wydać 5 EXP'ów.


Rozmieszczenie

Strona A i strona B
Obaj gracze rozstawiają się po przeciwnych stronach stołu, do 12” od krawędzi.

Użycie umiejętności Mechanized Deployement jest niedozwolone.

Aby ustawić model z umiejętnością Infiltracja poza strefą swojego rozstawienia, należy wykonać udany rzut na PH-6. Aby ustawić go na stronie przeciwnika, należy do zwykłych modyfikatorów obowiązujących w takim wypadku dodać modyfikator -6.

Aby ustawić model z umiejętnością Impersonation poza strefą własnego rozstawienia, należy wykonać udany rzut na WIP-6. Aby ustawić taki model w strefie rozstawienia przeciwnika, należy wykonać rzut na WIP-9.

W razie niepowodzenia należy wprowadzić efekty zgodne z zasadami.


Zalecany Teren

Misja powinna odbywać się w ruinach w dżungli, więc zalecana jest duża ilość terenów rodzaju: Swamp, Woods, Jungle, Dense Jungle - z zasadami z podręcznika, oraz pewna ilość ruin.
Zlecane są skały z zasadą np. Low Mountain.


Obrazek


Zasady specjalne scenariusza

Rozmiar stołu: 48” x 48”.

Zespół Pozyskujący
Aktywować Techno-urządzenia mogą tylko modele posiadające umiejętności Engineer albo Hacker. Te jednostki mogą wykonać to zadanie poprzez modele z G:Servant, oraz z wyposażeniem Repeater, ale nie Deployable Repeater.


Odkrycie Sekwencji Aktywacji
W strefie operacji znajduje się pięć Techno-urządzeń ponumerowanych od 1 do 5 zgodnie z mapką (numeracja dla każdego z graczy jest inna, zgodna z mapką), aby zdobyć informację należy je aktywować w konkretnej kolejności.

Aby uzyskać Sekwencję Aktywacji, Inżynier/Haker (albo model posiadający G:Servant lub Repeater) musi wejść w kontakt podstawką z dowolnym Techno-urządzeniem. Następnie Inżynier/Haker musi wykonać Short Skill rozkazu i wykonać udany rzut na WIP.

Po udanym rzucie, gracz musi wykonać rzut na tabelę Sekwencji Aktywacji (umieszczoną obok mapki). Każdy z graczy musi odkryć Sekwencję Aktywacji oddzielnie i każdy z graczy wykonuje oddzielny rzut na tabelę, tak więc obaj gracze mogą mieć inną Sekwencję Aktywacji.

Techno-urządzenia umieszczane są na stole zgodnie z mapką. Jedno na środku stołu i po dwa po każdej stronie stołu - 2" od strefy rozstawienia i 8" od bocznej krawędzi stołu.

Techno-urządzenia muszą być reprezentowane prze Alien Tech marker, albo scenerię odpowiedniej wielkości (podstawka około 40mm).


Sekwencyjne Aktywowanie
Tehcno-urządzenia muszą być aktywowane według wylosowanej kolejności. Aby to zrobić, Inżynier/Haker (albo model posiadający G:Servant lub Repeater) musi wejść w kontakt podstawką z odpowiednim według kolejności Techno-urządzeniem. Następnie Inżynier/Haker musi wykonać Short Skill rozkazu i wykonać udany rzut na WIP.

Jeżeli po odkryciu Sekwencji Aktywacji, Inżynier/Haker już znajduje się w kontakcie podstawkami z Techno-urządzeniem pierwszym w kolejności, to wystarczy, aby wykonał Short Skill rozkazu i wykonał udany rzut na WIP.

Sekwencyjne Aktywowanie musi być wykonane w całości przez jeden i ten sam model, niezależnie czy jest to Inżynier/Haker, czy model posiadający G:Servant lub Repeater. Jeżeli model ten zostanie sprowadzony do stanu Martwy, Nieprzytomny albo Unieruchomiony przed zakończeniem Sekwencji, nie można go usunąć ze stołu. Inny, przyjazny Inżynier/Haker albo model posiadający G:Servant lub Repeater będący w kontakcie podstawkami z modelem do tej pory wykonującym Sekwencję, może odzyskać dane wykonując Short Skill rozkazu (bez żadnego rzutu), niezależnie czy model do tej pory wykonującym Sekwencję jest Martwy, Nieprzytomny czy Unieruchomiony. Po odzyskaniu danych, nowy model może kontynuować Sekwencyjne Aktywowanie.

Jeżeli gracz posiada na stole aktywną figurkę z Baggage, po aktywowaniu pierwszego Techno-urządzenia, będzie od tej pory dostawał wzrastający modyfikator do rzutu na WIP przy aktywacji kolejnych Techno-urządzeń: +3 przy drugim Techno-urządzeniu, +6 przy trzecim i +9 przy czwartym.


Triangulacja
Aby wykonać Triangulację należy posiadać na stole aktywną figurkę z Baggage.

Po aktywowaniu czterech Techno-urządzeń według Sekwencji, Inżynier/Haker może wykonać Triangulację. Aby to zrobić musi wydać cały Rozkaz i wykonać udany rzut na WIP.

Jeżeli gracz posiada na stole model z EVO repeater, dostaje dodatkowy modyfikator +3 do tego rzutu. Ten modyfikator dodawany jest również, gdy przeciwnik próbuje zagłuszyć Triangulację.


Zagłuszanie Triangulacji
Jeżeli przeciwnik gracza próbującego wykonać Triangulację posiada na stole aktywny model z Baggage, każdy jego Haker dostaje ARO na próbę Triangulacji - Zagłuszanie Trianguacji. W takim przypadku wykonuje się rzut na WIP, który jest FtF z modelem wykonującym Triangulację. Sukces reagujących Hakerów oznacza, że Triangulacja nie powiodła się, dodatkowo figurka ją próbująca nie może dokonywać więcej prób w tej turze. Oczywiście inny Inżynier/Haker nadal może próbować.

Jeżeli gracz Zagłuszający Triangulację posiada na stole aktywną figurkę z EVO repeater dostaje dodatkowy modyfikator +3 do rzutów na WIP przy próbie zagłuszania.



Koniec Misji

Scenariusz kończy się pod koniec Tury Gracza, w trakcie której dokonano Triangulacji.

Scenariusz posiada ograniczenie czasowe, niezależnie czy dokonano Triangulacji, scenariusz kończy się po czwartej Rundzie Gry.



Kampania
Połączone operacje. Gracz, który wygrał w poprzedniej misji "101. Pozyskanie Danych" (czyli gracz, który przesłał dane obcych), może przed fazą rozstawienia wybrać preferowaną Sekwencję Aktywacji z tabelki. Oznacza to, że nie musi odkrywać tej sekwencji w trakcie gry, dodatkowo oznacza to, że automatycznie dostaje 1 OP za odkrycie Sekwencji Aktywacji. Gracz musi zanotować, którą sekwencję wybiera i nie musi jej ujawniać, dopóki nie zakończy aktywacji.
W przypadku, gdy obaj gracze wygrali poprzednią misję, obaj posiadają powyższy bonus.


Obrazek


Uwagi!

- Często zapominana jest zasada, że po udanym zagłuszeniu triangulacji, dany specjalista nie może w tej samej turze ponownie próbować triangulacji. Dlatego tak istotne stają się jednostki z bagażem, które ułatwiają przesyłanie danych.

- Zapominana jest też zasada, że zarówno triangulacji, jak i zagłuszania można dokonywać tylko, jeżeli posiada się na stole aktywny model z Baggage.

- Przypominam, że jednostka z zasadą Specialist Troop (np. większość Dire Foes), może wypełniać cele misji na zasadach inżyniera, ale z dodatkowym modyfikatorem -3 przy wypełnianiu celów misji.

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Spuść łomot Pietrasowi - 102 Aktywacja i triangulacja
PostNapisane: 15 mar 2016, o 11:14 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2012, o 08:31
Posty: 2012
Lokalizacja: Łódź
Systemy: OiM, Infinity
Dodano:

Cytuj:
Streszczenie Misji

1. Należy wejść specjalistą w b2b z dowolnym Techno Urządzeniem i dokonać jego analizy, aby wykryć sekwencję aktywacji. Sekwencja jest inna dla każdego gracza.

2. Należy jednym i tym samym modelem wchodzić po kolei z Techno Urządzeniami w b2b zgodnie z sekwencją i je aktywować.

3. Po aktywacji czterech Techno urządzeń, należy specjalistą dokonać triangulacji. Każdy wrogi Haker może próbować zgłuszyć triangulację. Przyjazny EVO repeater ułatwia wykonanie triangulacji.

4. Udane wykonanie triangulacji kończy grę.

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Spuść łomot Pietrasowi - 102 Aktywacja i triangulacja
PostNapisane: 11 kwi 2016, o 08:01 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2012, o 08:31
Posty: 2012
Lokalizacja: Łódź
Systemy: OiM, Infinity
Ktoś chętny na grę w następną niedzielę - najchętniej w powyższy scenariusz.

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Spuść łomot Pietrasowi - 102 Aktywacja i triangulacja
PostNapisane: 17 kwi 2016, o 17:40 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2012, o 08:31
Posty: 2012
Lokalizacja: Łódź
Systemy: OiM, Infinity
Dzisiaj na Paradiso zmierzyły się oddziały Alephu i Qapu Khalqi. Żadna z sił nie była w stanie dokonać triangulacji.

Wynik gry to 5:4 dla Azurixa, co oznacza w punktacji kampanijnej remis i po jednym punkcie kampanijnym dla Azurixa i Pietrasa.

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Spuść łomot Pietrasowi - 102 Aktywacja i triangulacja
PostNapisane: 30 kwi 2016, o 09:33 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2012, o 08:31
Posty: 2012
Lokalizacja: Łódź
Systemy: OiM, Infinity
dodano:

Cytuj:
102 Aktywacja i triangulacja

Operacja Jing Feng (Cichy Wiatr) była prawdopodobnie najboleśniejszym i najsmutniejszym epizodem w dziejach sił specjalnych Armii Imperium. Wszystko zaczęło się od szpiegowskiego sukcesu Yu Jing. Hakerom Yanjing udało się przechwycić zaszyfrowaną komunikację pomiędzy klasztorem Strelsau, a Neowatykanem. W wyniku tego przeprowadzono udaną operacją, okupioną jednak zbyt wysokim kosztem. Żywa legenda świata operacji specjalnych, sierżant Ko Dali poświęciła swoje życie dla misji i swojego kraju. Była to ogromna strata dla wszystkich jej towarzyszy broni.

Skradzione zakonowi Krzyżackiemu dane zawierały informację o lokalizacji obcej stacji naprowadzającej, połączonej bezpośrednio z Cosmolitami. Była ona ukryta w dżungli, głęboko na terytorium Combined Army. Stacja nadawała sygnał, który wzbudził rodzaj uśpionego do tej pory transpondera. Niestety musiały załączyć się jakieś zabezpieczenia, gdyż sygnał szybko został zagubiony i nie udało się zlokalizować położenia obudzonego urządenia. Zatem teraz konieczne było udanie się do stacji obcych, aby można było wzmocnić sygnał i dokonać triangulacji położenia transpondera. Dane, które można by uzyskać z obcych obiektów, mogły zmienić kierunek wojny o Paradiso.

Nie było szansy, aby agenci wywiadu mogli dotrzeć na miejsce przed PanOceanią. Dlatego Dowództwo Specjalnych Operacji Yu Jing wysłało wojska szybkiego reagowania pod dowództwem sierżant Ko Dali. Podoficer Tygrysów była w tym momencie najlepszą opcją Yu Jing na wykonanie triangulacji cennego celu.

Mimo wszytko drużyna Ko Dali nie była w stanie dotrzeć do stacji na tyle szybko, aby powstrzymać odwrót PanOceanii z koordynatami transpondera. Na miejscu natknęli się natomiast na siły Combined Army. Ko Dali wiedziała, że jedynym sposobem na powstrzymanie ataku obcych na tyle długo, aby możliwe było odtworzenie triangulacji jaką przeprowadziła PanOceania, był samobójczy atak. Manewr taki dawał technikom potrzebny margines czasu na ściągnięcie koordynatów, dezaktywację techno-konstruktów w substacji i wycofanie się ze strefy operacji ze zdobytymi danymi.

Taktyczne plany, opracowane przez Ko Dali w sytuacji maksymalnego stresu, zawsze okazywały się właściwe. I tym razem jej plan rozwijał się zgodnie z założeniami. Niestety definicja tego planu jako "samobójczy" również okazała się właściwa. Żołnierze Yu Jing wycofali się ze strefy operacji z danymi, ale zostawili za sobą ciało swojego dowódcy, która poświęciła się, aby mogli wykonać misję.

Ponownie nikt nie zauważył obecności małej jednostki obserwatorów Triumwiratu Tohaa, którzy z ukrycia nadzorowali rozwój swojego planu.

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Spuść łomot Pietrasowi - 102 Aktywacja i triangulacja
PostNapisane: 11 wrz 2016, o 19:29 
Mątwa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sie 2015, o 12:32
Posty: 334
Lokalizacja: Łódź
Systemy: Infinity, LotR BC
Zgłaszam przeprowadzone dziś w ŁDK manewry:
Deghan JSA kontra Orlacien Tohaa

Deghan (1 op, 0 pk):
1 op automatycznie po wygraniu poprzedniej bitwy za odkrycie sekwencji aktywacji


Orlacien (8op, 3pk):
1 op odkrycie sekwencji aktywacji
4 op uruchomienie czterech techno-urządzeń
3 op wykonanie triangulacji

_________________
Sygmaa... i wszystko jasne.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Spuść łomot Pietrasowi - 102 Aktywacja i triangulacja
PostNapisane: 15 wrz 2016, o 19:38 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2012, o 08:31
Posty: 2012
Lokalizacja: Łódź
Systemy: OiM, Infinity
Jak się trochę ogarnę, to zrobię update.

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 7 ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Możesz rozpoczynać nowe wątki
Możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL