Forum Klubu Miłośników Gier Bitewnych Ośmiornica Łódzka
http://forum.osmiornica.info/

Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
http://forum.osmiornica.info/viewtopic.php?f=108&t=4135
Strona 28 z 31

Autor:  RONIN [ 9 cze 2015, o 13:16 ]
Tytuł:  Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...

Gregu napisał(a):
Gdzie to jest napisane?W HS jest tylko mowa o aktywnej i co się w niej dzieje.


No nigdzie :) W angielskim podręczniku... Bo...

Cytuj:
In an active turn (note: in the original version, spanish, says En turno activo y reactivo,i.e, in active and reactive turn ), the Link is broken when the Team Leader falls Unconscious, dead, or he is Sepsitorized. This break is effective as of the end of the Order in which the Leader was taken out. The Link will be automatically restored if the Leader recovers from Unconsciousness in the same turn he was downed. The Lieutenant Special Order can alternately be used to Sign Up a new Team Leader, restoring the link automatically.


Nie znam hiszpańskiego, ale 'turno activo y reactivo' chyba jest podobne jak i u nas ;)

Source: http://infinitythegame.wikispot.org/Link_Broken

Jednym słowem -> błąd tłumaczenia......

Autor:  Gregu [ 9 cze 2015, o 13:23 ]
Tytuł:  Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...

To dużo tłumaczy :twisted: .Oby w nowym podręczniku do HS było już wszystko potłumaczone bo takie szukanie w pięćdziesięciu miejscach na raz jest do dupy.

Autor:  banzaj [ 10 lip 2015, o 11:34 ]
Tytuł:  Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...

Pytanie: Speculative fire ma modyfikator -6. czy inne modyfikatory się kumulują czy nie?
w książce mamy napisane że się kumulują ale trochę niżej napisane jest że jak się postawi placek nie bezpośrednio na modelu to można cover, odd, czy camo olać.

Jak to rozumieć? Czy to jest tak że jak kładę placek bezpośrednio na model to się modyfikatory kumulują, a jak trochę z boku to już nie?

Autor:  Euru [ 13 lip 2015, o 11:31 ]
Tytuł:  Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...

Dokładnie tak, jeśli nie celujesz w model tylko w ziemie, to nie masz dodatkowych minusów za camo, cover etc.

Autor:  banzaj [ 24 paź 2015, o 22:37 ]
Tytuł:  Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...

Cześć, jeśli rzucam granat dymny jako special dodge w aro to czy muszę ten granat rzucić pod nogi dokładnie czy mogę go sobie cisnąć gdzie chce?

Autor:  Azurix [ 24 paź 2015, o 22:45 ]
Tytuł:  Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...

Wskazujesz punkt, bo przecież trzeba wyznaczyć modyfikator za zasięg, nie? Ważne jest tylko to, że Dym musi cię zasłaniać, więc nie możesz zrobić Dodge'a za pomocą Dymu, aby zasłonić kogoś innego, a siebie pozostawić na straty :wink:

Autor:  Orlacien [ 25 paź 2015, o 01:43 ]
Tytuł:  Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...

Jeśli zadeklarować ARO - atak dymem, czy można rzucić nim w dowolne miejsce?
Analogicznie - ARO atak miną p.piechotną jest dozwolony? (Mina aktywuje się na koniec tury i wybucha dopiero w następnej przy jej aktywacji).

Powinniście mieć jakieś plusiki kumulatywne w nagrodę za to tłumaczenie zasad :)

Autor:  Azurix [ 25 paź 2015, o 01:51 ]
Tytuł:  Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...

Trochę nie bardzo rozumiem to co napisałeś. Coś źle powiedziałem? :?

Autor:  Gregu [ 25 paź 2015, o 09:21 ]
Tytuł:  Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...

Azurix napisał(a):
Trochę nie bardzo rozumiem to co napisałeś. Coś źle powiedziałem? :?


Tak nie do końca jasno się chyba wyraziłeś.Rzucenie dymu w ARO jako special kind of dodge wymaga aby po wygranym teście rzucenia dymu (bo przecież jest to FtF), ten blokował wszystkie LoF który szły do modelu będącego celem ataku.Więc można go rzucić w dowolne miejsce pod warunkiem że powyższe jest spełnione.A jeśli przy okazji zasłoni się kolejny model to ekstra.
A położenie miny w ARO jest możliwe tylko wtedy gdy model przeciwko któremu ją kładziemy na 100% znajdzie się w obrębie małej łezki,jest to intuitive attack (troszkę Banzaj o tym ostatnio zapomniał jak graliśmy :D ).

Autor:  pietras404 [ 25 paź 2015, o 11:59 ]
Tytuł:  Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...

Gregu napisał(a):
Azurix napisał(a):
Trochę nie bardzo rozumiem to co napisałeś. Coś źle powiedziałem? :?


Tak nie do końca jasno się chyba wyraziłeś.Rzucenie dymu w ARO jako special kind of dodge wymaga aby po wygranym teście rzucenia dymu (bo przecież jest to FtF), ten blokował wszystkie LoF który szły do modelu będącego celem ataku.Więc można go rzucić w dowolne miejsce pod warunkiem że powyższe jest spełnione.A jeśli przy okazji zasłoni się kolejny model to ekstra.
A położenie miny w ARO jest możliwe tylko wtedy gdy model przeciwko któremu ją kładziemy na 100% znajdzie się w obrębie małej łezki,jest to intuitive attack (troszkę Banzaj o tym ostatnio zapomniał jak graliśmy :D ).



- Dym możesz rzucić w dowolne miejsce, które widzi model. FtF wynikający z Special Dodge następuje tylko wtedy, gdy tak rzucony dym przerywa LoF atakującego (lub atakujących) do modelu rzucającego dym.

- Położenie miny w ARO jest zawsze możliwe, o ile się ma LoF do aktywnej figurki - jest to jedyny warunek - str. 123 podręcznika. Intuitive Attack jest Entire Order Skillem i nie może być używany w ARO.

Autor:  Azurix [ 25 paź 2015, o 12:26 ]
Tytuł:  Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...

pietras404 napisał(a):
- Dym możesz rzucić w dowolne miejsce, które widzi model. FtF wynikający z Special Dodge następuje tylko wtedy, gdy tak rzucony dym przerywa LoF atakującego (lub atakujących) do modelu rzucającego dym.
W turze aktywnej na pewno, ale w ARO nie jest to zwykły "BS Attack", tylko "Smoke Dodge" i nie wiem czy można położyć krążka w taki sposób, aby nie przesłaniał celu :?

Autor:  pietras404 [ 25 paź 2015, o 13:30 ]
Tytuł:  Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...

Str. 120:

Cytuj:
GRENADES:

A BS Throwing Weapon, useful at short range against groups
of enemies or obscured targets.


Smoke Grenade jest typem amunicji i aby go użyć należy skorzystać z BS Attack. Special Dodge nie jest skillem, tylko właściwością (Traitem) tego typu amunicji i nie ogranicza w żaden sposób jej użycia w ARO. Przynajmniej nic takiego nie ma w instrukcji. (A jak jest to proszę o cytat - bo zawsze mogę się mylić ;) ).

Autor:  Azurix [ 25 paź 2015, o 21:07 ]
Tytuł:  Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...

Jeśli tak mówisz, to wierzę. To co napisałem wynika z Data Sphere, gdzie poddano w wątpliwość Smoke Dodge jako BS Attack, więc cytatu ci nie podam :?

Autor:  banzaj [ 25 paź 2015, o 22:46 ]
Tytuł:  Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...

No właśnie, jeśli w aro można rzucić dym nawet 8 cali przed siebie (w kierunku przeciwnika który do nas strzela) to zmienia postać rzeczy.
Dzięki.

Autor:  Azurix [ 25 paź 2015, o 23:04 ]
Tytuł:  Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...

Można nawet na 48" strzelić Dymem (czyli maksymalny zasięg Smoke LGLa) i to nie podlega dyskusji. Różnica pomiędzy moją wypowiedzią i Pietrasa polega na tym, że w ARO można rzucić Dym, który przysłoni inną jednostkę i nie będzie podlegał pod Face to Face Roll, a sam strzał przeciwnika wchodzi bezpośrednio w cel. O tym nie miałem pojęcia, bo byłem przekonany, że to jest Dodge jednak, więc Smoke Template musi cię przesłaniać przed agresorem, a można w ARO po prostu poświęcić jednostkę z Dymem, kładąc przesłonę na jakimś ważnym dla ciebie modelu :wink:

Autor:  pietras404 [ 26 paź 2015, o 14:35 ]
Tytuł:  Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...

Azurix napisał(a):
Jeśli tak mówisz, to wierzę. To co napisałem wynika z Data Sphere, gdzie poddano w wątpliwość Smoke Dodge jako BS Attack, więc cytatu ci nie podam :?


A masz może link do tego tematu? Nie mogę znaleźć.

Autor:  Azurix [ 26 paź 2015, o 15:58 ]
Tytuł:  Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...

Też właśnie nie mogę znaleźć teraz :?

Autor:  Orlacien [ 23 mar 2016, o 20:41 ]
Tytuł:  Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...

Modele z zasadą Sapper mają podstawki 40mm, a w profilach widnieją sylwetki S2 (przy czym model w stanie foxhole, czyli aktywnej zdolności sapper, uważamy za prone). Jak wyznaczać dla takiego modelu LoF?
Czy LoF nie powinien być wyznaczany od podstawki 25mm? W wiki nie znalazłem zapisu o zmienionej sylwetce modelu w stanie foxhole.

Autor:  pietras404 [ 23 mar 2016, o 21:07 ]
Tytuł:  Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...

To zaszłość. Sylwetkę mają s2 i to się liczy. Najlepiej byłoby zapodstawkować na 25mm, w grze i tak się liczy jakby saper miał podstawkę 25mm

Autor:  Orlacien [ 23 mar 2016, o 21:50 ]
Tytuł:  Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...

Dzięki :)
P.S. Przykleiłem go do podstawki 25mm i sam nie wygląda źle. Leżąca poza wskazuje na prone, a podstawka stabilizuje jego sylwetkę - środek ciężkości znajduje się gdzieś koło pasa i sam ledwo leżał płasko. Skałkę zawsze mogę położyć przed nim dla smaku w czasie rozgrywki, albo używać jako nanoscreen-u :D

Strona 28 z 31 Strefa czasowa: UTC + 2
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/