Zmień rozmiar tekstu


Napisz wątekOdpowiedz Strona 29 z 31   [ Posty: 617 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 23 mar 2016, o 22:13 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2012, o 08:31
Posty: 2012
Lokalizacja: Łódź
Systemy: OiM, Infinity
Albo jako znacznika FoxHole.

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 23 mar 2016, o 22:53 
Mątwa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sie 2015, o 12:32
Posty: 334
Lokalizacja: Łódź
Systemy: Infinity, LotR BC
Jednak mi nie pasowało coś w tym modelu bez skałki przymocowanej. Już wiem co: opiera się an niej łokciem! Bez niej jego pozycja jest wysoce niewygodna, a o strzelectwie wyborowym zapomnieć może. Odczepiłem od podstawki i spróbuję przymocować na 25 mm skałkę i strzelca :P

_________________
Sygmaa... i wszystko jasne.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 11 kwi 2016, o 14:14 
Gracz roku 2014 - WFB
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 cze 2011, o 21:43
Posty: 4132
Systemy: WFB:
High Elves - 3000pkt
Vampire Counts - 1000pkt
Graliśmy sobie wczoraj z Orłacieniem, który wykonał 1 short skill swoim żetonem TO, na co ja zareagowałem odroczeniem ARO do kolejnego short skilla. Orłacień poddał w wątpliwość takie zagranie, więc chciałem się upewnić jaką reakcję można wykonać na Camo Marker i jakie konsekwencje są ich następstwem oraz co ten TO może wykonać po danych deklaracjach ARO? :)

_________________
Cytuj:
- Conan, what is best in life?
- To crush the enemies, see them driven before you, and hear lamentations of their woman.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 11 kwi 2016, o 15:21 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2012, o 08:31
Posty: 2012
Lokalizacja: Łódź
Systemy: OiM, Infinity
Orlacien nie mial racji, możliwość odroczenia ARO na ruszający się marker jest jedną z podstawowych właściwości tego stanu.

1. TO Camo (np. Clipsos) deklaruje Short Movement Skill.

2. Model (np. Ghulam) z LoF do Markera TO Camo mogą:
A) zadeklarować ARO Discover, Change Facing, Dodge.
B) zadeklarować odroczenie ARO

3. Clipsos deklaruje drugi skill.

4. Mamy teraz następujące przypadki:

A) Ghulam deklarował wcześniej ARO Discover, a Clipsos nie wykonał Skilla, który go automatycznie odkrył (np. dwa razy się ruszył) - Ghulam rzuca na Discover.
B) Ghulam deklarował wcześniej ARO Discover, a Clipsos wykonał skill, który go odkrył, np. strzelił do Ghulama. Ghulam nic nie robi (bo jego Discover nie ma znaczenia), Clipsos strzela na czysto.

C) Ghulam zadeklarował odroczenie ARO, a Clipsos nie wykonał Skilla, który go automatycznie odkrył (np. dwa razy się ruszył) - Ghulam traci możliwość zadeklarowania ARO.
D) Ghulam zadeklarował odroczenie ARO, a Clipsos wykonał skill, który go odkrył, np. strzelił do Ghulama. Ghulam może teraz zadeklarować ARO np. Dodge. Następuje FtF z odpowiednimi modyfikatorami.

PS. Chyba, że Ghula nie ma LoF do TO Camo i całość się dzieje w ZoC - to już inna sprawa.

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 11 kwi 2016, o 19:35 
Mątwa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sie 2015, o 12:32
Posty: 334
Lokalizacja: Łódź
Systemy: Infinity, LotR BC
Nie poddałem wątpliwości efektu końcowego, lecz ciągu logicznego, jaki do niego prowadzi. Czyż nie tak było?

O ARO cytat z N3: "The Reactive Player must declare AROs for all eligible troopers immediately after the Active Player declares his Entire Order or the first Short Skill of his Order (see: Order Expenditure Sequence, page 31). Troopers that fail to do so lose their ARO against that Order. If, by declaring the second Short Skill of its Order, the active trooper gives ARO to enemy troopers that did not have ARO against the first Short Skill, then those enemy troopers can declare their AROs."

Bazując na tym zapisie rozpatrywaniem omawianą sekwencję jako wyrzeczenie się ARO względem markera w celu ewentualnej (w przypadku dezaktywacji stanu Camouflage) indukcji ARO o pełnej palecie short skilli względem "nowo dostępnego" po wyjściu z Camo modelu, wywołującego nowe (względem znacznika) ARO.

I drugi o Camouflage: "Bear in mind that when reacting to a CH: Camouflage or CH: TO Camouflage Marker, you may delay your ARO declaration until after the Marker declares its second Short Skill. However, if you choose to delay your ARO, you may only declare it if the Camouflage Marker revealed itself with its second Short Skill. If the Marker does not reveal itself, the reactive trooper loses his right to ARO."

Jest to nieintuicyjne względem zapisu o ARO i sądzę, że moje tłumaczenie jest lepiej dopasowane, lecz przez jego komplikację powyższy cytat sprawdza się znacznie lepiej w tłumaczeniu zasad - nie będę z tym wojował.

_________________
Sygmaa... i wszystko jasne.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 11 kwi 2016, o 20:22 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2012, o 08:31
Posty: 2012
Lokalizacja: Łódź
Systemy: OiM, Infinity
Nie widzę w tym nic nieintuicyjnego. Jest to szczegółowy wyjątek od zasady ogólnej. Jakich zresztą wiele.
Podobny zapis jest w Sixth Sense i tam nie ma w ogóle mowy o znacznikach. Po prostu możesz opóźnić deklarację swojego ARO, aż usłyszysz pełną deklarację obydwu skilli - twoja pula dostępnych skilli może w ogóle się nie zmienić, nie pojawia się żaden model na który masz dostać nowe ARO. Po prostu widzisz model i masz prawo poczekać ze swoją deklaracją (o ile oczywiście znajduje się on w ZoC).

Także Twoje tłumaczenie nie sprawdza się w tej sytuacji. Natomiast tłumaczenie zawarte w podręczniku można wykorzystać w prawie identycznym brzmieniu w obu sytuacjach.

Możliwość odłożenia deklaracji ARO w niektórych sytuacjach jest immanentną zasadą tej gry.

Poza tym, skoro co do efektu jesteście zgodni, to po co ta rozmowa? Po co wymyślać nowe tłumaczenie tej zasady, skoro podręcznikowa jest jaśniejsza?

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 11 kwi 2016, o 20:38 
Mątwa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sie 2015, o 12:32
Posty: 334
Lokalizacja: Łódź
Systemy: Infinity, LotR BC
Czy fireteam cierpi jakiekolwiek kary w walce wręcz? Czy burst w CC także rośnie?

_________________
Sygmaa... i wszystko jasne.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 11 kwi 2016, o 20:48 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2012, o 08:31
Posty: 2012
Lokalizacja: Łódź
Systemy: OiM, Infinity
Do czasu wyjścia HSN3 (czyli stan obecny) - jak kilka modeli z linku wejdzie w CC, to akcje wykonuje tylko Link Leader, reszta nic nie może robić. Brak jakichkolwiek bonusów - ponieważ jest to link, to wszystkie modele są uaktywniane danym rozkazem, a takie modele nie dają bonusów do CC. Inaczej mówiąc Linki w CC ssą. Lepiej już w CC rozbić link.

Po wyjściu HSN3 (niedługa przyszłość) - to co słyszałem, to: nadal tylko Link Leader wykonuje atak, ale modele z linku w tej samej walce daja normalne bonusy - +1B i +1DAM.

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 11 kwi 2016, o 21:02 
Mątwa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sie 2015, o 12:32
Posty: 334
Lokalizacja: Łódź
Systemy: Infinity, LotR BC
CC attack jako short skill nie podlega zasadom support skills?

Devil dog team wchodzi w kontakt podstawkami. Obaj aktywowani rozkazem - nie dają sobie nawzajem bonusów za sojuszników tej samej walce, ale synchronicznie wykonują cc ataki? (Warrior atakuje wręczi antypoda osobno atakuje wręcz?)

_________________
Sygmaa... i wszystko jasne.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 11 kwi 2016, o 21:11 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2012, o 08:31
Posty: 2012
Lokalizacja: Łódź
Systemy: OiM, Infinity
Orlacien napisał(a):
CC attack jako short skill nie podlega zasadom support skills?

Devil dog team wchodzi w kontakt podstawkami. Obaj aktywowani rozkazem - nie dają sobie nawzajem bonusów za sojuszników tej samej walce, ale synchronicznie wykonują cc ataki? (Warrior atakuje wręczi antypoda osobno atakuje wręcz?)


1. Oczywiście że podlega, a więc:

Cytuj:
When providing Support, the Team’s members don’t make dice rolls, instead the Team Leader is the only one who makes rolls.


i z zasad CC:

Cytuj:
Troops declaring CC Attack apply a MOD of +1 to their B for each ally that is in base to base contact, and in Engaged state, with the target of their attack and is not activated either by an Order or an ARO.


Wszystkie modele w Linku są aktywowane tym samym rozkazem (np. można na wszystkie takie modele deklarować ARO), dlatego nie dają w tej walce CC żadnych bonusów, a Team Leader jest jedynym ,który może wykonywać rzuty. Ale nie ma co się wczuwać w tę zasadę, bo jak mówiłem nie potrwa ona zbyt długo. Najpóźniej na początku maja się to zmieni.

2. Tak.

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 11 kwi 2016, o 21:33 
Gracz roku 2014 - WFB
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 cze 2011, o 21:43
Posty: 4132
Systemy: WFB:
High Elves - 3000pkt
Vampire Counts - 1000pkt
Nie mówię Orłacień, że nie doszliśmy do tych samych wniosków. Chciałem po prostu poruszyć sposób rozumowania ;)

Jeszcze jednej kwestii nie wiedzieliśmy jak rozgrywać, ale nie pamiętaj chwilowo co to było. Jak mi się przypomni to napiszę :)

_________________
Cytuj:
- Conan, what is best in life?
- To crush the enemies, see them driven before you, and hear lamentations of their woman.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 11 kwi 2016, o 21:46 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2012, o 08:31
Posty: 2012
Lokalizacja: Łódź
Systemy: OiM, Infinity
Azurix napisał(a):
Nie mówię Orłacień, że nie doszliśmy do tych samych wniosków. Chciałem po prostu poruszyć sposób rozumowania ;)


:?

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 11 kwi 2016, o 23:02 
Gracz roku 2014 - WFB
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 cze 2011, o 21:43
Posty: 4132
Systemy: WFB:
High Elves - 3000pkt
Vampire Counts - 1000pkt
pietras404 napisał(a):
Azurix napisał(a):
Nie mówię Orłacień, że nie doszliśmy do tych samych wniosków. Chciałem po prostu poruszyć sposób rozumowania ;)


:?
Chodziło mi o to, że ostatecznie, niezależnie od tego kto miał rację, zagranie na stole dawało ten sam rezultat, tylko nie udało mi się Orłacienia przekonać jak to powinno być poprawnie wykonane, stąd napisałem tutaj. Może trochę źle się wyraziłem o tym, że doszliśmy do wspólnych wniosków :)

_________________
Cytuj:
- Conan, what is best in life?
- To crush the enemies, see them driven before you, and hear lamentations of their woman.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 13 kwi 2016, o 00:15 
Mątwa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sie 2015, o 12:32
Posty: 334
Lokalizacja: Łódź
Systemy: Infinity, LotR BC
Czy dobrze rozumiem, że odnośnie fireteam in close combat:
link leader dostaje +1B z racji support skilla, ale dodatkowych bonusów dzięki kontakcie b2b pozostałych członków linku nie może uzyskać, ponieważ są aktywowani. ?

Jeśli ma się to zmienić na korzyść linku to może być srogo :P

_________________
Sygmaa... i wszystko jasne.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 13 kwi 2016, o 08:17 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2012, o 08:31
Posty: 2012
Lokalizacja: Łódź
Systemy: OiM, Infinity
Nie, link Leader nie dostaje żadnego bonusa.

Z FAQ:

Cytuj:
Human Sphere & Paradiso FAQ Entry
WITH 3RD ED RULES, CAN THE PLAYERS APPLY THE BURST BONUS PROVIDED BY THE FIRETEAMS TO ANY KIND OF ATTACKS?
No, in 3rd Edition, players can only apply the Burst Bonus to Ballistic Attacks (Short Skill/ ARO).

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 15 kwi 2016, o 21:59 
Mątwa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sie 2015, o 12:32
Posty: 334
Lokalizacja: Łódź
Systemy: Infinity, LotR BC
;-;

Dziękuję Wam za wkład wiedzy w ten dział. :)

_________________
Sygmaa... i wszystko jasne.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 16 kwi 2016, o 00:06 
Meduza
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 wrz 2015, o 18:02
Posty: 51
Systemy: LotR,Hobbit,WFB
Poznam także: Infinity,FT
Takie pytanie mam jak wrogi model wejdzie w zasięg 2 koali to oba go gnoją czy wybieram co robią ?


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 16 kwi 2016, o 00:17 
Gracz roku 2014 - WFB
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 cze 2011, o 21:43
Posty: 4132
Systemy: WFB:
High Elves - 3000pkt
Vampire Counts - 1000pkt
Obie muszą biec się przytulić :wink:

_________________
Cytuj:
- Conan, what is best in life?
- To crush the enemies, see them driven before you, and hear lamentations of their woman.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 20 kwi 2016, o 11:46 
Gracz roku 2014 - WFB
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 cze 2011, o 21:43
Posty: 4132
Systemy: WFB:
High Elves - 3000pkt
Vampire Counts - 1000pkt
Jeśli zasada specjalna zawiera w sobie "During the Deployment Phase", to kiedy można zadeklarować ją najwcześniej, a kiedy trzeba to zrobić najpóźniej? :wink:

_________________
Cytuj:
- Conan, what is best in life?
- To crush the enemies, see them driven before you, and hear lamentations of their woman.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 20 kwi 2016, o 12:00 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2012, o 08:31
Posty: 2012
Lokalizacja: Łódź
Systemy: OiM, Infinity
Zależy w jakim kontekście jest użyta ta fraza.

Jeżeli dotyczy wystawiania modelu, to w momencie jego wystawiania. Jeżeli nie wystawiamy modelu, tylko zapisujemy o nim informacje, to w momencie w którym ten model byśmy wystawiali. Np. możemy zapisać położenie TO Camo najpóźniej przy wystawianiu rezerwy - ale wtedy ten model z TO Camo liczy się jako model zostawiony w rezerwie.

Jeżeli z kolei wystawiasz fałszywe Camo - czy to puste, czy też ukrywające minę to możesz to zrobić w dowolnym momencie, ale najpierw musisz wystawić właściciela.

Itp. Itd.

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 29 z 31   [ Posty: 617 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości


Możesz rozpoczynać nowe wątki
Możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL