Zmień rozmiar tekstu


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 31   [ Posty: 617 ]
Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 31  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 20 kwi 2013, o 22:02 
Skarbnik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2005, o 13:51
Posty: 1732
Lokalizacja: Z urodzenia Łódź, z ożenienia Zgierz
Systemy: WH40k, Malifaux, Infinity, Dreadball
Na pierwszy ogień pytanie o przedmiot zwany Optical Disruptor (L2) - Field.
Dookoła figurki z tym przedmiotem wytwarzane jest pole o rozmiarze okrągłego wzornika. Modele znajdujące się "within ODF area" dostają bonus -6 przy byciu ostrzeliwanymi.
No i pytanie: co to znaczy "within ODF area" : podstawka musi być cała w obrębie wzornika, czy też jej jakaś część wystarczy aby była?

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 20 kwi 2013, o 23:23 
Mątwa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2013, o 11:12
Posty: 341
Lokalizacja: Łódź
Systemy: Infinity (w zawieszeniu), X-wing, Armada
Voltar napisał(a):
Na pierwszy ogień pytanie o przedmiot zwany Optical Disruptor (L2) - Field.
Dookoła figurki z tym przedmiotem wytwarzane jest pole o rozmiarze okrągłego wzornika. Modele znajdujące się "within ODF area" dostają bonus -6 przy byciu ostrzeliwanymi.
No i pytanie: co to znaczy "within ODF area" : podstawka musi być cała w obrębie wzornika, czy też jej jakaś część wystarczy aby była?


Wystarczy, że będzie pod wzornikiem kawałek podstawki. Tak właśnie działają templejty w INF.
FAQ:
Q: When does a template affects to a miniature?
A: When the miniature has its base totally or partially under the Template. So, when there is any measurable portion of base under the template it is affected.

_________________
'Krewetka Łódzka' - klub miłośników gier bitewnych w formacie 'unpainted'.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 21 kwi 2013, o 09:24 
Skarbnik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2005, o 13:51
Posty: 1732
Lokalizacja: Z urodzenia Łódź, z ożenienia Zgierz
Systemy: WH40k, Malifaux, Infinity, Dreadball
Kolejna wątpliwość - czy dobrze rozumiem, że z pozycji prone można robić wszystko bez tracenia jej? Np. strzelać, hackować, leczyć itp. I tylko ruch jest społowiony?

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 21 kwi 2013, o 10:04 
Mątwa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2013, o 11:12
Posty: 341
Lokalizacja: Łódź
Systemy: Infinity (w zawieszeniu), X-wing, Armada
Voltar napisał(a):
Kolejna wątpliwość - czy dobrze rozumiem, że z pozycji prone można robić wszystko bez tracenia jej? Np. strzelać, hackować, leczyć itp. I tylko ruch jest społowiony?


TAK.

1. Do leczenia potrzebujesz kontaktu z podstawką celu.
2. Hakowanie z pozycji prone - ukryty całkowicie za murkiem lub balustradką to popularne zagranie :-)
3. Strzelanie z prone jak najbardziej. Dodatkowo, jeżeli jesteś w prone wyżej niż przeciwnik to traktowany jesteś jakbyś miał 'cover'.

_________________
'Krewetka Łódzka' - klub miłośników gier bitewnych w formacie 'unpainted'.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 21 kwi 2013, o 19:34 
Mięczak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 cze 2008, o 09:39
Posty: 40
Lokalizacja: Pabianice
Systemy: Wh40k, Infinity, X-wing
Poznam także: NST, Warheim
Czy po wyleczeniu przez Doctora model jest w pozycji "prone" czy automatycznie wstaje?


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 21 kwi 2013, o 22:17 
Mątwa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2013, o 11:12
Posty: 341
Lokalizacja: Łódź
Systemy: Infinity (w zawieszeniu), X-wing, Armada
Omar napisał(a):
Czy po wyleczeniu przez Doctora model jest w pozycji "prone" czy automatycznie wstaje?


Jest dokładnie w takiej pozycji w jakiej był przed leczeniem, umiejętność 'doctor' tego nie zmienia. Więc jeśli był nieprzytomny -jest dalej prone, jeżeli był ranny, ale stał- dalej stoi.

_________________
'Krewetka Łódzka' - klub miłośników gier bitewnych w formacie 'unpainted'.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 8 maja 2013, o 22:45 
Skarbnik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2005, o 13:51
Posty: 1732
Lokalizacja: Z urodzenia Łódź, z ożenienia Zgierz
Systemy: WH40k, Malifaux, Infinity, Dreadball
W jaki sposób Ariadna wystawia swoje Traktory? Przecież to są zwykłe REM-y z G: Remote Presence, wymagające wg zasad hakera. Zaś szczytem hakerskich umiejętności w Ariadnie jest rozwalenie kolbą komputera :P

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 8 maja 2013, o 22:49 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2012, o 08:31
Posty: 2012
Lokalizacja: Łódź
Systemy: OiM, Infinity
Sprawdź Dozers - field engineers

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 8 maja 2013, o 23:00 
Mątwa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2013, o 21:34
Posty: 252
Systemy: FoW, X-Wing, Battletech
Musisz mieć inżyniera z Mul Control Device.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 11 maja 2013, o 20:17 
Skarbnik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2005, o 13:51
Posty: 1732
Lokalizacja: Z urodzenia Łódź, z ożenienia Zgierz
Systemy: WH40k, Malifaux, Infinity, Dreadball
Kolejne pytanie o Optical Disruption Field. Załóżmy, że model A generuje wokół siebie ODF. Ruszam model B. Czy mogę sobie przyłożyć na model A wzornik pola, żeby wiedzieć dokąd potrzebuję dojść? Czy też dopiero w razie strzelaniny mogę przyłożyć wzornik i się przekonać, czy model B wszedł w obręb pola?

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 12 maja 2013, o 02:14 
Mątwa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2013, o 11:12
Posty: 341
Lokalizacja: Łódź
Systemy: Infinity (w zawieszeniu), X-wing, Armada
Voltar napisał(a):
Kolejne pytanie o Optical Disruption Field. Załóżmy, że model A generuje wokół siebie ODF. Ruszam model B. Czy mogę sobie przyłożyć na model A wzornik pola, żeby wiedzieć dokąd potrzebuję dojść? Czy też dopiero w razie strzelaniny mogę przyłożyć wzornik i się przekonać, czy model B wszedł w obręb pola?


Uważam, ze trzeba trzymać się litery zasad:

Moim zdaniem - możesz zmierzyć, o ile wydałeś modelem B rozkaz i zadeklarowałeś akcję MOVE. Tak samo jak możesz sobie sprawdzić czy dobiegniesz do ściany, czy nie, zanim wykonasz ruch. Czyli mierzenie tak, ale po rozkazie, nigdy przed.

Czyli mówiąc krótko, możesz wydać rozkaz modelowi, a potem zmierzyć i stanąć sobie wygodnie w zasięgu pola, żeby z niego nie wyjść, ale nie możesz sprawdzić przed wydaniem rozkazu, czy model dobiegnie do pola, czy nie.

"Orders must be declared before measuring the distance separating figures."
"Orders must be declared before measuring the distance separating figures. It is not allowed to pre-measure before declaring an Order/ Short Skill/ ARO except if all the players, for some specific situation during the game, decide to the contrary."
-------------

_________________
'Krewetka Łódzka' - klub miłośników gier bitewnych w formacie 'unpainted'.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 15 maja 2013, o 11:43 
Mątwa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2013, o 11:12
Posty: 341
Lokalizacja: Łódź
Systemy: Infinity (w zawieszeniu), X-wing, Armada
Yasbir tłumaczy z rysunkami zasady ognia parabolicznego. Napracował się chłop, ale warto było, bo to jest lepsze niż przebijanie się przez nie najlepiej zredagowaną instrukcję i FAQ:

http://infinitythegame.com/forum/index. ... c-example/

_________________
'Krewetka Łódzka' - klub miłośników gier bitewnych w formacie 'unpainted'.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 15 maja 2013, o 12:06 
Mątwa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2013, o 11:12
Posty: 341
Lokalizacja: Łódź
Systemy: Infinity (w zawieszeniu), X-wing, Armada
Kamuflaż/impersonacja, a możliwość reakcji.

Jeżeli kamo/impersonator zaatakuje wręcz: odsłania się w momencie ataku, bo dopiero znalezienie się w styczności z wrogą podstawką wyłącza kamo/impersonation. Wtedy można odpowiedzieć wręcz albo wykonać unik. Nie można w reakcji strzelać bo momentem ujawnienia się jest moment złączenia podstawek i ataku wręcz-czyli wtedy kiedy strzelanie jest już zabronione.

Jeżeli kamo/impersonator strzela: odsłania się w momencie, który wybrał na strzał. Wtedy -jeżeli cel go widzi -może strzelić, albo zrobić unik (ale dopiero po strzale kamo/impersonatora bo ten swojej aktywnej turze ma pierwszy strzał). Jeżeli cel go nie widzi może się tylko obrócić (dlatego szósty zmysł jest taki dobry - strzelasz tyłkiem). Dodatkowo zawsze, kiedy cel zostaje trafiony może się obrócić do strzelającego, niezależnie od posiadanego ARO.

Pamiętać należy również, że przeciw kamo/impersonatorowi ARO możemy - jeżeli chcemy - zadeklarować dopiero po poznaniu drugiego komponentu rozkazu.

Tutaj jest fajny rysunek pokazujący tą mechanikę:

http://infinitythegame.wikispot.org/Camouflage_Example

_________________
'Krewetka Łódzka' - klub miłośników gier bitewnych w formacie 'unpainted'.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 15 maja 2013, o 15:40 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2012, o 08:31
Posty: 2012
Lokalizacja: Łódź
Systemy: OiM, Infinity
Według FAQ pod impersonacją, jeżeli impersonator znajdzie się w korytarzu suppresive fire, to można go ostrzelać? Dobrze to rozumiem?

Cytuj:
- Can I put a Suppression Fire directly affecting an Impersonator?

No, you can not. While the impersonator is not discovered , it is considered a friendly troop and you can not attack a friendly troop directly (see LOF rule). But if the impersonator crosses a SF, it will receive the shots.

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 15 maja 2013, o 16:25 
Mątwa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2013, o 11:12
Posty: 341
Lokalizacja: Łódź
Systemy: Infinity (w zawieszeniu), X-wing, Armada
pietras404 napisał(a):
Według FAQ pod impersonacją, jeżeli impersonator znajdzie się w korytarzu suppresive fire, to można go ostrzelać? Dobrze to rozumiem?

Cytuj:
- Can I put a Suppression Fire directly affecting an Impersonator?

No, you can not. While the impersonator is not discovered , it is considered a friendly troop and you can not attack a friendly troop directly (see LOF rule). But if the impersonator crosses a SF, it will receive the shots.


Tak, jeżeli sam w niego wlezie. W fazie reakcji figurka z Sfire ma ARO na wszystko, co tam wchodzi, nieważne czy swój, wróg, czy impersonator. Tylko camo jest realnie niewidoczny i dlatego nie dostaje strzała.

_________________
'Krewetka Łódzka' - klub miłośników gier bitewnych w formacie 'unpainted'.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 15 maja 2013, o 17:33 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2012, o 08:31
Posty: 2012
Lokalizacja: Łódź
Systemy: OiM, Infinity
W takim razie: w swojej turze kładę SF tak, że impers. znajduje się w korytarzu. Jeżeli dostanie rozkaz w swojej turze to mogę go ostrzelać?

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 15 maja 2013, o 18:39 
Mątwa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2013, o 11:12
Posty: 341
Lokalizacja: Łódź
Systemy: Infinity (w zawieszeniu), X-wing, Armada
pietras404 napisał(a):
W takim razie: w swojej turze kładę SF tak, że impers. znajduje się w korytarzu. Jeżeli dostanie rozkaz w swojej turze to mogę go ostrzelać?

Nie możesz tak położyć. Możesz położyć przed nim, a jak wejdzie to go ostrzelasz.

_________________
'Krewetka Łódzka' - klub miłośników gier bitewnych w formacie 'unpainted'.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 15 maja 2013, o 19:11 
Mątwa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2013, o 21:34
Posty: 252
Systemy: FoW, X-Wing, Battletech
Ogien zaporowy ma to do siebie, że jest zaporowy :P Nie moze byc wycelowany w kogoś :)


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 15 maja 2013, o 20:01 
Mątwa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2013, o 11:12
Posty: 341
Lokalizacja: Łódź
Systemy: Infinity (w zawieszeniu), X-wing, Armada
Catra napisał(a):
Ogien zaporowy ma to do siebie, że jest zaporowy :P Nie moze byc wycelowany w kogoś :)


Nie o to chodzi. Chodzi o to, że nie kładziesz ognia zaporowego na impersonatorze, bo uważasz, że to twój kumpel. Co innego, jak podczas tury reaktywnej wejdzie ci w korytarz ognia (on i cokolwiek innego), a twoje napięte do granic możliwości nerwy i palec zdrętwiały od spustu nie wytrzymają napięcia.

_________________
'Krewetka Łódzka' - klub miłośników gier bitewnych w formacie 'unpainted'.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 15 maja 2013, o 21:13 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2012, o 08:31
Posty: 2012
Lokalizacja: Łódź
Systemy: OiM, Infinity
Wcześniej nie mogłem tego znaleźć, ale jest to w FAQ przy SF - nie można kłaść korytarza w ten sposób, że znajduje się w nim swoja jednostka.

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 31   [ Posty: 617 ]
Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 31  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości


Możesz rozpoczynać nowe wątki
Możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL