Zmień rozmiar tekstu


Napisz wątekOdpowiedz Strona 5 z 31   [ Posty: 617 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 31  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 16 lip 2013, o 22:31 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2012, o 08:31
Posty: 2012
Lokalizacja: Łódź
Systemy: OiM, Infinity
pietras404 napisał(a):
Nie można bronić się hakerem, bo FO nie jest hakowaniem, nawet przy wykorzystaniu HD+.

Można wykorzystać Dodge. Jeżeli figurka jest oznaczana przy wykorzystaniu reapetera, to musi mieć LOF do reapetera właśnie. Wykorzystując Dodge nie istotny jest ruch o te 2 cale, ale ważne jest, że wykonujesz rzut FtF - swój Dodge kontra FO, jak wygrasz to figurka nie jest oznaczona.



Poprawka - właśnie wyczytałem na forum, że reagować można tylko widząc figurkę wykonującą akcję - czyli tę posiadającą HD+, więc w wypadku gdy jest się oznaczanym przez reapeater, który widzimy to nie możemy nic na to poradzić.

@Ashez - podczas naszej ostatniej gry dyskutowaliśmy o turach. Tak jak mówiłem istnieje rozróżnienie pomiędzy Turą Gry, a Turą Gracza z InfinityWikipedia:

Cytuj:
Player turns and game turns
Infinity follows a system of alternate player turns. A player turn sees both players act, with one called the “active player” and the other the “reactive player”. The active player is the one activating and moving his figures, while the reactive player reacts to the movements and actions of the active player. When the active player cannot keep activating his miniatures his turn has finished and his opponent becomes the active player.

A game turn is the period of time that covering the active turn of each player, always in the same order, determined by the Initiative Roll (See below). For instance, a game turn covers the active turn of Player 1 and Player 2 and always in that order.


Tak więc np. Electric Pulse unieruchamia figurkę na Turę Gry, czyli w zależności od momentu zadziałania na jedną, albo dwie Tury Graczy - jakkolwiek dziwnie by to nie brzmiało. Potwierdza się to też w odpowiedzach na ten temat na forum Infinity.

Ogólnie w systemie jest kilka dziwnych i mało intuicyjnych zasad i ich kombinacji, jak następnym razem przysiądę przy kompie to postaram się kilka z nich wypisać.

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 24 lip 2013, o 20:06 
V-ce Hobbysta roku 2012
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 maja 2010, o 01:01
Posty: 5061
Systemy: Neuroshima Tactics, Infinity
Możliwe jest oznaczyć kogoś observerem w ARO, a przy następnej akcji oznaczonego modelu wystrzelić w niego z uragana mając auto trafienia? Dziś ustawiło to grę, a wątpliwości mam spore.

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 24 lip 2013, o 21:04 
Mątwa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 17:15
Posty: 477
Systemy: Infinity, WH40K, Malifaux, NST, X-Wing
Poznam także: ITS T9728
Nie wiem czy satysfakcjonująca odpowiedź na Twoje pytanie ale bardziej interesująca lektura dla Twojej jednostki (pierwsze dwa posty).

http://wargamer.pl/forum/viewtopic.php?f=64&t=10912

A ja znalazłem słabe ogniwo mojej rozpiski... a w sumie dwa ;)

_________________
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 24 lip 2013, o 21:42 
V-ce Hobbysta roku 2012
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 maja 2010, o 01:01
Posty: 5061
Systemy: Neuroshima Tactics, Infinity
Według ich odpowiedzi nie można tak jak zrobiłem, ale da się wyciągnąć większą zgrozę z tych modeli, gdyż mogą walić na ślepo w połączeniu z FO.

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 24 lip 2013, o 21:43 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2012, o 08:31
Posty: 2012
Lokalizacja: Łódź
Systemy: OiM, Infinity
Misiek napisał(a):
Możliwe jest oznaczyć kogoś observerem w ARO, a przy następnej akcji oznaczonego modelu wystrzelić w niego z uragana mając auto trafienia? Dziś ustawiło to grę, a wątpliwości mam spore.


Zmartwię Cię - nie można. W poniższym linku tabelka, a w niej short skille, które nie działają w ARO:

http://infinitythegame.wikispot.org/Types_of_Skills?action=show&redirect=Short+Skill

I zgadza się, mogą walić na ślepo, jak pisałem już w tym wątku ;)

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 24 lip 2013, o 21:47 
V-ce Hobbysta roku 2012
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 maja 2010, o 01:01
Posty: 5061
Systemy: Neuroshima Tactics, Infinity
Coś jaśniej? Z tego co paczę, nie ma zablokowanego guided shot, ale jest attack forward observer, bez którego tamto nie pójdzie. Dobrze myślę?

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 24 lip 2013, o 21:51 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2012, o 08:31
Posty: 2012
Lokalizacja: Łódź
Systemy: OiM, Infinity
Tak, w ARO nie możesz użyć FO, więc nie masz możliwości skorzystać z Guided Shot.

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 27 lip 2013, o 09:51 
Mątwa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 17:15
Posty: 477
Systemy: Infinity, WH40K, Malifaux, NST, X-Wing
Poznam także: ITS T9728
Mam pytanie które ostatnio mi się napatoczyło czytając po raz Nty podręcznik do Infinity.

Chodzi o Cautious Movement (Skradanie).
Według ogólnej zasady jego działania, służy do poruszania się które nie wszczyna ARO. Ale praktycznie max zasięg takiego ruchu to 4".

W F.A.Q'u znajduje się zapis:

Cytuj:
What happens if a model uses Cautious Movement but upon reaching its final position it is still in Line of Fire from enemies?

Regardless of how the model ends up to be still in Line of Fire (distance misjudge, Hidden Deployment trooper revealed, or some odd angle of Line of Fire) the effect of Cautious Movement is canceled, the model is moved as initially declared and any enemy models that can draw Line of Fire can declare ARO.


A czy będzie dozwolone zadeklarowanie z góry powiedzmy 3-4 rozkazów dla danego modelu celem przejścia 12 - 15"?
Według FAQu nie. Ale z drugiej strony ja tracę wiele rozkazów aby przeprowadzić jednego żołnierza niezauważonego więc według mnie przeciwnik nie jest poszkodowany z tego powodu że nie będzie w stanie zadeklarować ARO na nim...

I co Wy na to?

_________________
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 27 lip 2013, o 10:04 
V-ce Hobbysta roku 2012
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 maja 2010, o 01:01
Posty: 5061
Systemy: Neuroshima Tactics, Infinity
Ale to ci potrzebne jedynie przy przeskakiwaniu przez otwarte. Znikniesz za ścianą i biegniesz normalnie.

ed

Robiąc kombo kilka akcji pod rząd mógłbyś podejść przez pół niezabudowanego stołu lepiej niż w termooptycznym. No brainowe zagranie.

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 27 lip 2013, o 14:13 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2012, o 08:31
Posty: 2012
Lokalizacja: Łódź
Systemy: OiM, Infinity
Jest to niezgodne z zasadami ;)

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 27 lip 2013, o 17:54 
Mątwa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 17:15
Posty: 477
Systemy: Infinity, WH40K, Malifaux, NST, X-Wing
Poznam także: ITS T9728
pietras404 napisał(a):
Jest to niezgodne z zasadami ;)


Krótkie pytanie i konkretna odpowiedź.
To pokazuję że teren pod Infinity musi być dość naćkany aby niektóre umiejętności można było wykorzystywać.

_________________
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 27 lip 2013, o 19:04 
V-ce Hobbysta roku 2012
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 maja 2010, o 01:01
Posty: 5061
Systemy: Neuroshima Tactics, Infinity
Ano musi i to jest w niej właśnie dobre, że nie masz napisanych zasad terenów i przez to niezmiennych, a musisz dostosować się do makiety. Zresztą ty z grających masz największy luz. Ja nie mogę zostawić w puli na koniec nikogo do wystawienia, a sam w TO wystawiasz szereg gości już po moim rozstawieniu. Tylko czekać aż obrócę się pośladami do miejsca w którym siedzisz i tą akcję z cautious zrobisz poprostu zwykłym ruchem ale poza moim lof.

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 27 lip 2013, o 19:13 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2012, o 08:31
Posty: 2012
Lokalizacja: Łódź
Systemy: OiM, Infinity
W rezerwie można zostawić tylko jedną figurkę, jeżeli ktoś ma więcej TO, to ich położenie musi zapisać w czasie wystawiania.

Jeżeli ktoś się obawia przekrętów (czasami słusznie), to najlepiej w czasie wystawiania wziąć karteczkę i to zanotować - tak aby przeciwnik widział i trzymać tę karteczkę na widoku, niezależnie czy wystawia się TO czy nie i tak trzeba zanotować kto jest Lt.

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 27 lip 2013, o 19:47 
V-ce Hobbysta roku 2012
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 maja 2010, o 01:01
Posty: 5061
Systemy: Neuroshima Tactics, Infinity
Z innej beczki. Skoro podstawka nie jest punktem, a kąt widzenia to 180 stopni, to nie da się dwoma modelami zadziałać tak by zmusić kogoś do owrócenia się plecami do jednego z nich.

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 27 lip 2013, o 20:15 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2012, o 08:31
Posty: 2012
Lokalizacja: Łódź
Systemy: OiM, Infinity
Jeżeli przeciwnik gra z głową, to jest to ciężkie do wykonania, aczkolwiek możliwe.

Wroga figurka stoi za budynkiem i jest ustawiona do niego przodem - tak aby widzieć oba rogi budynku. Poruszasz tak swoje jednostki, aby być z dwóch stron budynku i wejść przynajmniej jedną z nich w strefę kontroli wroga, ale poza jego LoF. Przeciwnik musi zadeklarować ARO, którym musi być obrót (pomijamy hakerów itp.).

- Jeżeli wróg pozostanie przodem do budynku, to nasze jednostki deklarują drugi skill jako ruch i ustawiają się za plecami przeciwnika, w następnym rozkazie strzelają sobie radośnie, a wróg może się jedynie odwrócić. (by the way - to jest właściwy sposób na wejście w zwarcie CC, jeżeli chce się uniknąć BS ARO ofiary)

Obrazek


- Jeżeli wróg ustawi się w jedną stronę, to jedna z naszych figurek wyjdzie mu na plecy.

- Jeżeli wróg ustawi się plecami do ściany, to obie nasze figurki się lekko wychylają i jak w pierwszym wariancie radośnie strzelają.

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 27 lip 2013, o 21:17 
Mątwa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 17:15
Posty: 477
Systemy: Infinity, WH40K, Malifaux, NST, X-Wing
Poznam także: ITS T9728
Rozumiem że ruch najlepiej zrobić jako Coordinated Order. Wówczas ARO i tak może być tylko na jedną figurkę (gdyby coś).

pietras404 napisał(a):
W rezerwie można zostawić tylko jedną figurkę, jeżeli ktoś ma więcej TO, to ich położenie musi zapisać w czasie wystawiania.


Nie, jak przeciwnik ma porucznika z umiejętnością Strategos L3 ;)

_________________
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 27 lip 2013, o 21:24 
V-ce Hobbysta roku 2012
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 maja 2010, o 01:01
Posty: 5061
Systemy: Neuroshima Tactics, Infinity
Kiedyś do tego przykładu rysunkowego trzeba będzie zaskoczyć łowców np superdżampem za budynek by samemu stać się łowcą modeli bez ARO. Po ostatniej grze już wiem że template ma 10" a strefa czujności 8 :)

Gdybam sobie jeszcze o legalność niektórych ostrzałów z chain rifle. Przeciwnik musi być w całości pod templatką, czy wystarczy częściowo? Przykład w książce niewiele pokazuje, bo pokazane jest objęcie w całości dwóch celów i pominięcie trzeciego, a równie dobrze by można objąć ich trzech.

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 27 lip 2013, o 21:46 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2012, o 08:31
Posty: 2012
Lokalizacja: Łódź
Systemy: OiM, Infinity
RONIN napisał(a):
Nie, jak przeciwnik ma porucznika z umiejętnością Strategos L3 ;)


Wtedy można zachować dwie figurki, co ciężko nazwać "szeregiem figurek" ;).

@Misiek:

Z wiki Direct Template Weapons

Cytuj:
Direct Template Weapons (Flamethrower, Chain Rifles, Nanopulsers, etc.) do not require a BS roll to hit: the Template is situated at the centre of the base of the miniature that shoots and all the figures under it must make ARM rolls..



oraz z Template Weapons

Cytuj:
Any miniature whose base is totally or partially under the Template will be affected by the weapon. The targeted miniature does not need to be at the centre of the template: it is enough for the figure to be placed somewhere inside the area of effect.


Tak więc wystarczy zahaczyć kawałek podstawki aby uzyskać trafienie.
Teraz tylko pytanie, czy strzelając z Direct Temp. musisz określić cel i czy to ostatnie zdanie oznacza, że cel musi być cały zakryty wzornikiem. Poszukam na forum Infinity.

EDIT: phrrr, głupi ja, oczywiście, że nie musi być cała zakryta wzornikiem, bo wtedy nie można by strzelić do figurki, która znajduje się 1mm od strzelającego - nie ma szans wtedy zakryć całej podstawki.

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 27 lip 2013, o 22:30 
Mątwa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2013, o 21:34
Posty: 252
Systemy: FoW, X-Wing, Battletech
Misiek napisał(a):
Kiedyś do tego przykładu rysunkowego trzeba będzie zaskoczyć łowców np superdżampem za budynek by samemu stać się łowcą modeli bez ARO. Po ostatniej grze już wiem że template ma 10" a strefa czujności 8 :)

Gdybam sobie jeszcze o legalność niektórych ostrzałów z chain rifle. Przeciwnik musi być w całości pod templatką, czy wystarczy częściowo? Przykład w książce niewiele pokazuje, bo pokazane jest objęcie w całości dwóch celów i pominięcie trzeciego, a równie dobrze by można objąć ich trzech.


Vide mój McMurough z Super Jumpem i 2x Chain Rifle :)


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 27 lip 2013, o 22:41 
Mątwa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 17:15
Posty: 477
Systemy: Infinity, WH40K, Malifaux, NST, X-Wing
Poznam także: ITS T9728
Catra napisał(a):
Vide mój McMurough z Super Jumpem i 2x Chain Rifle :)


Przecież cały czas Miśkowi o to chodzi :D Tylko że trenuje swojego Cameronians który w ostatniej bitwie ostro namieszał w moich szeregach.

_________________
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 5 z 31   [ Posty: 617 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 31  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Możesz rozpoczynać nowe wątki
Możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL