pietras404 napisał(a):
Nie można bronić się hakerem, bo FO nie jest hakowaniem, nawet przy wykorzystaniu HD+.
Można wykorzystać Dodge. Jeżeli figurka jest oznaczana przy wykorzystaniu reapetera, to musi mieć LOF do reapetera właśnie. Wykorzystując Dodge nie istotny jest ruch o te 2 cale, ale ważne jest, że wykonujesz rzut FtF - swój Dodge kontra FO, jak wygrasz to figurka nie jest oznaczona.
Poprawka - właśnie wyczytałem na forum, że reagować można tylko widząc figurkę wykonującą akcję - czyli tę posiadającą HD+, więc w wypadku gdy jest się oznaczanym przez reapeater, który widzimy to nie możemy nic na to poradzić.
@Ashez - podczas naszej ostatniej gry dyskutowaliśmy o turach. Tak jak mówiłem istnieje rozróżnienie pomiędzy Turą Gry, a Turą Gracza z InfinityWikipedia:
Cytuj:
Player turns and game turns
Infinity follows a system of alternate player turns. A player turn sees both players act, with one called the “active player” and the other the “reactive player”. The active player is the one activating and moving his figures, while the reactive player reacts to the movements and actions of the active player. When the active player cannot keep activating his miniatures his turn has finished and his opponent becomes the active player.
A game turn is the period of time that covering the active turn of each player, always in the same order, determined by the Initiative Roll (See below). For instance, a game turn covers the active turn of Player 1 and Player 2 and always in that order.
Tak więc np. Electric Pulse unieruchamia figurkę na Turę Gry, czyli w zależności od momentu zadziałania na jedną, albo dwie Tury Graczy - jakkolwiek dziwnie by to nie brzmiało. Potwierdza się to też w odpowiedzach na ten temat na forum Infinity.
Ogólnie w systemie jest kilka dziwnych i mało intuicyjnych zasad i ich kombinacji, jak następnym razem przysiądę przy kompie to postaram się kilka z nich wypisać.