Zmień rozmiar tekstu


Napisz wątekOdpowiedz Strona 4 z 31   [ Posty: 617 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 31  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 5 lip 2013, o 09:52 
SysAdmin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2011, o 14:12
Posty: 2831
Lokalizacja: Łódź
Systemy: WFB,NST,FoW,Infinity
Mogła zadziałać dziwna autokrekcja.

_________________
Tylko umarli widzieli koniec wojny ... .


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 6 lip 2013, o 22:01 
Mątwa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2013, o 11:12
Posty: 341
Lokalizacja: Łódź
Systemy: Infinity (w zawieszeniu), X-wing, Armada
Dabi napisał(a):
Witam wszystkich fanów Infinity.
Przepraszam, że tak na Waszym forum obca osoba się wtrąca ale mam nadzieję, że nie będziecie mieli mi za złe jak odpowiem.


Witamy na naszym forum Dabi! Nie wybierasz się do Łodzi? Scena Infinity nam regularnie rośnie :-)

Voltar napisał(a):
Klika pytań na świeżo po dzisiejszej bitwie z Roninem.
c) pokrywa mojego rozwalonego robota?


Wydaje mi się, że:
Jeżeli robot jest

a)unconscious
b) dead w przypadku gdy to jest remote presence TAG i masz inżyniera

to template nie może być położony.

Nie ma wytłumaczenia bezpośredniego, wnioskuję to z analogicznego FAQ, który zabrania usuwania modeli unconscious, które mogłyby mieć wpływ na działanie miny. Zresztą nawet usunięcie modelu unconscious (przy braku medyka) jest po prostu 'czyszczeniem' stołu wymagającym konsensusu graczy.

_________________
'Krewetka Łódzka' - klub miłośników gier bitewnych w formacie 'unpainted'.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 7 lip 2013, o 14:16 
Skarbnik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2005, o 13:51
Posty: 1760
Lokalizacja: Z urodzenia Łódź, z ożenienia Zgierz
Systemy: WH40k, Malifaux, Infinity, Dreadball
Robot nie może być nieprzytomny. Jeżeli mam inzyniera, robot wchodzi w stan disabled. Pytanie, czy twórcy gry zróżnicowali te stany tylko ze względu na sens lingwistyczny, czy też właśnie aby odróżnić podejście do nieprzytomnego żywego członka drużyny, a kupy złomu...

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 7 lip 2013, o 17:08 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2012, o 08:31
Posty: 2012
Lokalizacja: Łódź
Systemy: OiM, Infinity
Sporo zajęło mi znalezienie odpowiedzi na to pytanie. Jest to tylko sens lingwistyczny wszystkie REM'y, TAGi itp. posiadające STR mają normalnie stan Nieprzytomny. Nie ma czegoś takiego jak stan destroyed w sensie figurek. Cały bałagan wynika z następujących zasad:

Cytuj:
Some miniatures and vehicles have a STR (Structure) value instead of Wounds. These function similarly to normal miniatures, having Normal, Unconscious, and Dead states. Each time one of these miniatures receives the equivalent of a Wound they lose a point of STR (Causing no ill effect or Modifier) and a ["Wound Marker is placed beside them. When the number of Wounds received reaches the STRAttribute of the figure, the vehicle or miniature is immobilized and destroyed (An IMM Marker is placed and crew members, if any, are able to get out).

If the army does not have a figure with the Special Skill Engineer, any miniature or vehicle with a STR value is removed from the table once destroyed and the crew members have left it.


Ogólnie jak wyczytałem wszelkie terminy są zawsze pisane dużą literą, więc najważniejsze jest zdanie:

Cytuj:
Some miniatures and vehicles have a STR (Structure) value instead of Wounds. These function similarly to normal miniatures, having Normal, Unconscious, and Dead states.


Natomiast:

Cytuj:
When the number of Wounds received reaches the STRAttribute of the figure, the vehicle or miniature is immobilized and destroyed


Jest już tylko opisem - "destroyed" w tym wypadku nie jest terminem gry, a tylko opisem. Ogólny konsensus z forum Infinity, jest taki, że w tym ostatnim zdaniu zamiast "destroyed" powinno być "Unconscious", co rozwiało by wszelkie wątpliwości.

Tak więc REM, któy wyląduje na -1 STR jest "Dead" i jest zdejmowany ze stołu nawet jak mamy inżyniera. Jedynym wyjątkiem są TAGi z Remote Presence - ten w stanie "Dead" nadal może być naprawiony i dopiero jak dostanie jeszcze jedną ranę to jest zdejmowany ze stołu.

Cytuj:
Manned T.A.G.s cannot be repaired once they pass from Unconscious to Dead (Taking the fourth point of Structure damage), while Remote Presence T.A.G.s can be repaired and recovered from the Dead state. An additional Wound Marker should be placed to indicate the Dead state of the T.A.G. If a Remote Presence T.A.G. suffers two points of Structure more than indicated by its STR Attribute it is considered destroyed and must be removed from the battlefield.


Tutaj też wyraźnie widzimy, że figurki z STR mają stany "Unconscious" i "Dead".

Źródła:

http://infinitythegame.com/forum/index.php?/topic/16181-models-with-str/?hl=structure
http://infinitythegame.com/forum/index.php?/topic/15946-repairing-remotes/?hl=structure#entry320084

Podsumowując odpowiedź na wcześniejsze pytanie brzmi: przyjazne REMy w stanie Nieprzytomny blokują możliwość położenia na nich wzornika.

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 7 lip 2013, o 19:57 
Mątwa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 17:15
Posty: 477
Systemy: Infinity, WH40K, Malifaux, NST, X-Wing
Poznam także: ITS T9728
Pytanie które jeszcze się narodziło podczas gry z Voltarem (mam nadzieję że nie powtarzam się):

Czy figurka na którą nakłada się Forward Observer poprzez zdalny Repeater (inna jednostka lub marker) może na tę akcję odpowiedzieć ARO w postaci obrony własnym hakerem?
Znalazłem tylko informację że:

Cytuj:
The target can react by Dodging the marking of the Forward Observer Hacking
Device Plus, provided he has LoF.


Z której wnioskuje że:

Kwestia 1) Repeater służy do tego, żeby właśnie nie było LoFa z figurką która posiada HD+ więc pierwszy wariant obrony odpada;
Kwestia 2) W Uniku można przesunąć się o połowę pierwszej wartości ruchu (czyli zazwyczaj o 2 cale) a Repeater ma zasięg 8 cali więc raczej też można mieć problem przed nim uciec;
Kwestia 3) Jeżeli Repeater'em jest inna jednostka to do niej mamy mieć LoF czy do figurki która dysponuje HD+?

_________________
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 7 lip 2013, o 20:26 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2012, o 08:31
Posty: 2012
Lokalizacja: Łódź
Systemy: OiM, Infinity
Nie można bronić się hakerem, bo FO nie jest hakowaniem, nawet przy wykorzystaniu HD+.

Można wykorzystać Dodge. Jeżeli figurka jest oznaczana przy wykorzystaniu reapetera, to musi mieć LOF do reapetera właśnie. Wykorzystując Dodge nie istotny jest ruch o te 2 cale, ale ważne jest, że wykonujesz rzut FtF - swój Dodge kontra FO, jak wygrasz to figurka nie jest oznaczona.

Jednakże po to jest HD+, aby oznaczać spoza LOF - wtedy niestety nie ma żadnej przed tym obrony (oprócz tego, że Forvard Obserwer może sknocić rzut). Odpowiem na nasuwające się pytanie: tak, Hacking Device Plus jest paskudnym urządzeniem.

Oczywiście, jeżeli przeciwnik następnie korzysta z Guided Amunition, to tę amunicję już można hakować na normalnych zasadach.

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 7 lip 2013, o 20:35 
Mątwa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 17:15
Posty: 477
Systemy: Infinity, WH40K, Malifaux, NST, X-Wing
Poznam także: ITS T9728
pietras404 napisał(a):
Nie można bronić się hakerem, bo FO nie jest hakowaniem, nawet przy wykorzystaniu HD+.

Można wykorzystać Dodge. Jeżeli figurka jest oznaczana przy wykorzystaniu reapetera, to musi mieć LOF do reapetera właśnie. Wykorzystując Dodge nie istotny jest ruch o te 2 cale, ale ważne jest, że wykonujesz rzut FtF - swój Dodge kontra FO, jak wygrasz to figurka nie jest oznaczona.

Jednakże po to jest HD+, aby oznaczać spoza LOF - wtedy niestety nie ma żadnej przed tym obrony (oprócz tego, że Forvard Obserwer może sknocić rzut). Odpowiem na nasuwające się pytanie: tak, Hacking Device Plus jest paskudnym urządzeniem.

Oczywiście, jeżeli przeciwnik następnie korzysta z Guided Amunition, to tę amunicję już można hakować na normalnych zasadach.


Czyli FO z HD+ plus przy pomocy markera = trzeba liczyć na nie fart przeciwnika.
Faktycznie świńskie :D

_________________
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 9 lip 2013, o 06:15 
Skarbnik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2005, o 13:51
Posty: 1760
Lokalizacja: Z urodzenia Łódź, z ożenienia Zgierz
Systemy: WH40k, Malifaux, Infinity, Dreadball
Model z Guided Missile Launcherem może walnąć w ARO "normalnie": rzucając na swojego BS-a? I wtedy do placka rakiety stosujemy zasadę dyspersji przy nietrafieniu?

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 9 lip 2013, o 08:08 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2012, o 08:31
Posty: 2012
Lokalizacja: Łódź
Systemy: OiM, Infinity
Tak, tak samo jak może strzelać normalnie bez FO - też rzucając na BS.
Strzał taki nie podlega dyspersji - temu podlegają jednynie bronie strzelające parabolicznie - granatniki i granaty.
Jak nie trafisz, to strzał przepada.

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 9 lip 2013, o 08:15 
Mątwa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 17:15
Posty: 477
Systemy: Infinity, WH40K, Malifaux, NST, X-Wing
Poznam także: ITS T9728
Idąc za tym tokiem myślenia, strzelając z granatnika spekulacyjnie (bez LoFa) dostajemy modyfikator za strzał paraboliczny -6 do BS + ewentualny rozrzut, tak?

_________________
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 9 lip 2013, o 08:20 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2012, o 08:31
Posty: 2012
Lokalizacja: Łódź
Systemy: OiM, Infinity
Dokładnie. Chyba że cel oznaczysz FO i wtedy nie masz -6 do BS (ale rozrzut jest nadal).

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 10 lip 2013, o 06:56 
Skarbnik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2005, o 13:51
Posty: 1760
Lokalizacja: Z urodzenia Łódź, z ożenienia Zgierz
Systemy: WH40k, Malifaux, Infinity, Dreadball
Kolejne pytanie do Forward Observera: czy namierzanie boli? :wink:
Już tłumaczę, o co mi chodzi. Przy normalnym strzelniu w plecy, mam normal rolla, ale przeciwnikowi przysługuje odwrócenie się w stronę strzelającego tak, że następna próba już będzie face-to-face. To ma sens, bo model usłyszał strzał, albo nawet poczuł coś między łopatkami. Czy przy namierzaniu FO w plecy, też przeciwnikowi przysługuje odwrócenie się?

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 10 lip 2013, o 08:14 
Mątwa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 17:15
Posty: 477
Systemy: Infinity, WH40K, Malifaux, NST, X-Wing
Poznam także: ITS T9728
Voltar napisał(a):
Kolejne pytanie do Forward Observera: czy namierzanie boli? :wink:
Już tłumaczę, o co mi chodzi. Przy normalnym strzelniu w plecy, mam normal rolla, ale przeciwnikowi przysługuje odwrócenie się w stronę strzelającego tak, że następna próba już będzie face-to-face. To ma sens, bo model usłyszał strzał, albo nawet poczuł coś między łopatkami. Czy przy namierzaniu FO w plecy, też przeciwnikowi przysługuje odwrócenie się?


W zapisie tej umiejętności jest napisane, że test WIP można przeprowadzać zarówno jako FtF i Normal Rule. Dlatego stwierdzam, że zakładanie FO od tyłu jest bezkarne i oparte o test WIP Normal Rule.

A w F.A.Q'u może nie na temat troszkę a też ważne:

Cytuj:
- Does the Forward Observer make Face to Face roll against Dodge and shoot?
Yes ,except when the FO is a camouflage marker. Then it is a normal roll.

_________________
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 10 lip 2013, o 08:29 
Wielka Ośmiornica
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2012, o 08:31
Posty: 2012
Lokalizacja: Łódź
Systemy: OiM, Infinity
Z FAQ:

Cytuj:
- Does a model marked by Forward Observer outside its Line of Fire and Zone of Control gets to turn face?

Yes.


Więc tak, figurka może się odwrócić. Należy jednak pamiętać, że obrót przysługuje jej tylko po udanym oznaczeniu/trafieniu, a nie za samą próbę.

_________________
Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 10 lip 2013, o 11:52 
Mątwa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 17:15
Posty: 477
Systemy: Infinity, WH40K, Malifaux, NST, X-Wing
Poznam także: ITS T9728
Mało to intuicyjne, zwłaszcza że można nie wiedzieć że się jest namierzanym. No ale to tylko gra ;)

_________________
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 10 lip 2013, o 16:43 
Mątwa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2013, o 11:12
Posty: 341
Lokalizacja: Łódź
Systemy: Infinity (w zawieszeniu), X-wing, Armada
RONIN napisał(a):
Mało to intuicyjne, zwłaszcza że można nie wiedzieć że się jest namierzanym. No ale to tylko gra ;)


No jak, czujesz promień lasera pomiędzy pośladkami.

_________________
'Krewetka Łódzka' - klub miłośników gier bitewnych w formacie 'unpainted'.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 10 lip 2013, o 20:05 
Mątwa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2013, o 21:34
Posty: 252
Systemy: FoW, X-Wing, Battletech
Ashez napisał(a):
RONIN napisał(a):
Mało to intuicyjne, zwłaszcza że można nie wiedzieć że się jest namierzanym. No ale to tylko gra ;)


No jak, czujesz promień lasera pomiędzy pośladkami.


Ty to mógłbyś rozchylić poślady i przyjść pograc w Infinity. :) Bo udało mi się już raz wygrac :)


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 10 lip 2013, o 20:31 
Mątwa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 17:15
Posty: 477
Systemy: Infinity, WH40K, Malifaux, NST, X-Wing
Poznam także: ITS T9728
Catra napisał(a):
Ashez napisał(a):
RONIN napisał(a):
Mało to intuicyjne, zwłaszcza że można nie wiedzieć że się jest namierzanym. No ale to tylko gra ;)


No jak, czujesz promień lasera pomiędzy pośladkami.


Ty to mógłbyś rozchylić poślady i przyjść pograc w Infinity. :) Bo udało mi się już raz wygrac :)


Właśnie z niewiedzy z korzystania z opcji FO :)

Liczę że w ten weekend coś zagram :) I przetestuję nową figurkę :twisted:

_________________
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 11 lip 2013, o 08:33 
Mątwa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2013, o 11:12
Posty: 341
Lokalizacja: Łódź
Systemy: Infinity (w zawieszeniu), X-wing, Armada
Catra napisał(a):
Ashez napisał(a):
RONIN napisał(a):
Mało to intuicyjne, zwłaszcza że można nie wiedzieć że się jest namierzanym. No ale to tylko gra ;)


No jak, czujesz promień lasera pomiędzy pośladkami.


Ty to mógłbyś rozchylić poślady i przyjść pograc w Infinity. :) Bo udało mi się już raz wygrac :)


Brakuje mi 4 pomalowanych do mojego dream teamu.

_________________
'Krewetka Łódzka' - klub miłośników gier bitewnych w formacie 'unpainted'.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zasady Rulez! ... czyli wyjaśnijmy sobie co nieco...
PostNapisane: 11 lip 2013, o 21:01 
Mątwa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 17:15
Posty: 477
Systemy: Infinity, WH40K, Malifaux, NST, X-Wing
Poznam także: ITS T9728
Ashez napisał(a):
Brakuje mi 4 pomalowanych do mojego dream teamu.


Nie bądź taki i się pochwal kogo tam widzisz w swoim wyśnionym zespole bojowym :lol:
Mnie jeszcze brakuje z 6 figurek do takiego zestawu :)

Możliwe że w sierpniu się jednak to zmieni :)

MOD: ej, zmieńcie sobie temat do tej pogawędki...

_________________
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 4 z 31   [ Posty: 617 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 31  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Możesz rozpoczynać nowe wątki
Możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL